Oletko hoitoalalla, paljonko tienaat?
Usein puhutaan hoitoalan huonoista palkoista, mut jos tienaa lähemmäs 4000e/kk niin eihän se huono ole
Kommentit (36)
Mä en kyllä pidä hoito alaa raskaana vanhuspuolella olen töissä, alanvaihtajana. Muutaman vuoden tehnyt. Mielestäni leppoista työtä. Entinen työ ollut rakennuspuolella ja sitä ennen kahvilatyöntekijä. Niin tämä fyysisesti helpointa, välillä toki siirtoja. Mutta nosturit yms käytössä. Musta tuntuu että ne jotka ei ole muita töitä ikinä kokeillut pitää hoitoalaa raskaana. Mutta pääosin tämä on hygienian hoitoa/sosiaalista työtä/lääkehoitoa jne.
ehkä sairaalatyö voi olla raskasta, sitä en ole kokeillut. Melko lailla muualla sote puolella on tultu oltua.
2800€, terveydenhoitaja kouluterveydenhuollossa.
Olen hoitoalalla, käsikirurgi. En tiedä tarkkaan mutta n. 170 000 €/a.
Vuorotyössä lomarahoineen noin 4000e/kk.
Mutta terveyskeskuksissa, labroissa, röntgeneissä ja lääkäriasemilla sekä neuvoloissa tienataan huonosti päivätyössä ja sinne tulee olemaan vaikea asiakkaiden jatkossa päästä. Siellä tienataan alle 3000/kk
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sulla ei ole poikaa sairaalahuoltajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Tunari.
Mitä sinulle kuuluu palkkani ja ylityö-lisät?
Päivätyö erikoissairaanhoidon polikliinisessä työssä, brutto 2700e/kk. Teen 80% osa-aikaa koska en jaksa tauotonta ylityön tekoa täyttä viikkoa, nettoan 1650e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Tunari.
Työtön.
Teen keikkaa, 19€ tunti. Teen töitä vain sen verran mitä on pakko eli en kerää omaisuutta tai tavoittele korkeaa elintasoa. Arvostan vapaa-aikaa enemmän. Pärjään 1500 kuussa kun asuntovelka on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Tunari.
Työtön.
Opiskelijahan se on. Mutta kotona pitää opettaa mikä on leikkuulauta ja kuinka tehdään voileipiä, ei töissä.
Kotihoidossa työskentelen lähihoitajana kunnallisella puolella, peruspalkka 2500 eur/kk brutto, siihen tulee sitten ilta- ja sunnuntailisät sekä välillä myös hälytysrahat. Minusta on väärin, että yksityisellä palkat ovat muutamaa sataa euroa pienemmät. Ylipäänsä voiton tekeminen hoitoalalla ei ole oikein.
Tuossa esimerkissä oli täydet kokemuslisät monen tunnin ylityö, hälytyskorvaus ja vuorolisät. Pitääkin olla lähes 4000e.
Vastavalmistunut päivätyötä tekevä sairaanhoitaja saa 2700€ julkisella puolen. Yksityinen sote tes on 2500€.
Lääkäri julkisella puolella. Päivätyö, ei päivystyksiä. Hiukan privaattia. 160000€ / vuosi.
Lähihoitaja, vakkarityö päiväkodissa, pyhät ja monet vk- loput Validialla keikkaa. Joskus viikollakin töissä 6-22. Vuositulot noin 43 tonnia.