Kysymys nelikymppisille naisille: jaksatko punnertaa?
Tarkoitan siis sellaisia miestenpunnerruksia joissa polvet irti maasta.
Kommentit (33)
Punnerratteko niin että kädet on hartioiden leveydellä vai leveämmin? Mä saan vain paljon leveämmällä otteella tehtyä mutta oikeaoppisesti eli "hieman" hartioita leveämmällä otteella ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Tosi voimakkaita nelikymppisiä naisia palstalla kun tällä hetkellä näyttää että 40% jaksaa yli 10. Olisin olettanut että vain pieni osa jaksaisi noin monta.
Se on myös kiinni tekniikasta ja elopainosta. Itse olen 59/170cm. Kevyellä lihaksikkaalla kropalla on ihan eri juttu tehdä kuin 10kg sitten. Menee se punnerruspyramidi. Ei se kivaa ole, mutta kyllä menee ja on muuten tehokasta.
Saan vielä yli kymmenen miestenpunnerrusta vaikken ole treenannut vuosiin, kai se tulee lihasmuistista. Treeniaikoina meni runsaasti enemmän.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi voimakkaita nelikymppisiä naisia palstalla kun tällä hetkellä näyttää että 40% jaksaa yli 10. Olisin olettanut että vain pieni osa jaksaisi noin monta.
Uskot siihen mitä ihmiset netissä kertovat? Uskot varmaan joulupukkiinkin?
Mistä noin tyhmiä ihmisiä sikiää?
Ihan suomalaiset on vanhemmat, pohjoisesta toinen ja idästä toinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miesten punnerrus, rintakehän tarvii osua maahan kädet 90asteen kulmassa, olen huomannut kun monet laskee muutaman sentin alemmas, ei riitä. Naisten punnerruksia teen vaikka 50 putkeen eli polvet maassa rintakehä maata hipaisten, miesten menee tosta puolet ja olen lihaksikas 53v nainen. 172cm 63kg.
Miehen ongelma on se, jos on stondis päällä niin aina tökkää kun menee maata kohti. Isolla teräsmelalla voi vaikka nojata siihen. Yritä siinä sitten punnertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on myös kiinni tekniikasta ja elopainosta. Itse olen 59/170cm. Kevyellä lihaksikkaalla kropalla on ihan eri juttu tehdä kuin 10kg sitten. Menee se punnerruspyramidi. Ei se kivaa ole, mutta kyllä menee ja on muuten tehokasta.
175 cm ja 60 kg, 0 punnerrusta silloinkin kun kävin vielä salilla. Nykyään jumppailen kotona ja nostelen töissä kaikkea painavaa, kuten 25-30 kg raaka-ainesäkkejä. 0 on mun tulos edelleen.
Nuorena ja norjana sain parhaimmillani kolme. Nyt ei mene yhtään. Sinnikkäästi kyllä yritän, mutten pääse kovin alas ja jo parin-kolmen jälkeen pitää nousta ylös, ettei verenpaine päässä nouse liikaa.
Fakta on, että yli nelikymppisistä naisista suurin osa ei pysty punnertamaan ainuttakaan punnerrusta.
Pystyn punnertamaan muutaman mutta olen parempi vetämään leukoja. Niitä teen lisäpainoilla.
En saa yhtään onnistumaan. Luulen, että kyse ei ole voimien puutteesta, vaan siitä, että en osaa. Kummallista, koska kyseessä teknisesti helpon näköinen liike. Onko joku oppinut punnertamaan harjoittelemalla?
Olen jotenkin järkyttynyt näistä tuloksista. Olen 47 v ja aktiivi sali treenaaja ja juoksija.
Perustreeniini kuuluu käsipäivinä 25x3 punnerrusta. Yksittäin saisin varmaan 40-50 punnerrusta jos antaisin kaikkeni.
Toki olen itsekin ollut välillä elämässäni huonokuntonen ja muistaakseni saanut jotain 5 x3 punnerrusta treenatessa.
Mutta en tiennyt olevani hyväkuntoisin tähän mennessä. Toki treenaan tosi isoilla painoilla ja vedän mm leukoja, seison käsilläni jne
Nauran näille vastauksille :D Miten kukaan edes kehtaa väittää, että nelikymppinen koiranulkoiluttaja saa helposti kymmeniä punnerruksia tehtyä?
Paitsi tietysti, jos punnerrukseksi lasketaan se tyyli mitä näkee jossain Superdieetit tyylisissä ohjelmissa ja valtavan ylipainoisten sometileillä, eli kroppa liikkuu noin sentin verran. Tiedoksi: Se ei ole punnertamista.
Olen 50 kymppinen ja kyllä jaksan, yli kymmenen menee :-)