Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tienaisko jos alkaisi korjaamaan vetoketjuja ja lankkaamaan kenkiä?

Vierailija
27.03.2024 |

Oliisiko hyvä business?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutarin opinnot ja sitten suutariksi. 

Vierailija
2/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetskarit tuppaa hajoamaaan niin herkästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä pistää muuten harkintaan :) Kiiitos vinkistä.

Vierailija
4/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sellaisesta maksaa näin kertakäyttökulttuurin kulta-aikana?

Vierailija
5/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että varmasti! Kertakäyttökulutus on ohi. Korjaan vaatteita ja vaihdan itse niihin vetoketjut, mutta kenkiin se on kotikonstein hankalaa. Eli suutariksi vaikka oppisopimuksella. Lähistöllä toimii mainio suutari, joka tekee hyvää työtä kohtuullisin hinnoin ja asiakkaita tulee kauempaakin eli voin lämpimästi suositella. Myös muita nahkatöiden korjauksia, esim. laukkujen hihnojen uudelleentikkausta tarvitaan, lestien venyttämistä, takkien korjausta jne. Keksisin itse sinulle paljonkin työtä! :) Tsemppiä!

Vierailija
6/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan nahkatuotteen vetoketjun korjauksesta pitäisi maksaa että tekijä pääsisi edes omilleen? Epäilen että kiinnostuneet asiakkaan ovat vähemmän kiinnostuneita hinnan kuultuaan.

Vierailija
7/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla tältä yhteiskunnalta saat rahaa kun lankkaat naamasi...

Vierailija
8/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tienaa.

Vierailija
9/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä pistää muuten harkintaan :) Kiiitos vinkistä.

Ei kannata, jos et halua kallista harrastusta.

Vierailija
10/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaman lankkaaminen avaa rahahanat 👍

Vierailija
11/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihanat nahkasaappaat, joihin pari kertaa kävin vaihdattamassa suutarilla vetoketjut. Oli se aika arvokasta, useita kymppejä, mutta kengät oli käytössä kaikkiaan parikymmentä vuotta, joten kannatti vetoketjut vaihtaa.

Vierailija
12/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lopetti meidän kylältä vetskareita ompeleva paikka.

Vierailija
13/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetskarikorjaamo vois olla hyvä bisnes 👍 Joskus olen lempitakkini heittänyt pois kun vetoketju mennyt rikki. En itse osaa vaihtaa.

M37

Vierailija
14/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että varmasti! Kertakäyttökulutus on ohi. Korjaan vaatteita ja vaihdan itse niihin vetoketjut, mutta kenkiin se on kotikonstein hankalaa. Eli suutariksi vaikka oppisopimuksella. Lähistöllä toimii mainio suutari, joka tekee hyvää työtä kohtuullisin hinnoin 

Mikä on kohtuullinen hinta? Itse kysyin kahdelta suutarilta, mitä maksaisi repeytyneen laukun (ei nahkaa) pohjan korjaaminen. Kumpikin pyysi 50 euroa noin 10 cm pätkän ompelusta. Jätin väliin.  

Vierailija
15/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että varmasti! Kertakäyttökulutus on ohi. Korjaan vaatteita ja vaihdan itse niihin vetoketjut, mutta kenkiin se on kotikonstein hankalaa. Eli suutariksi vaikka oppisopimuksella. Lähistöllä toimii mainio suutari, joka tekee hyvää työtä kohtuullisin hinnoin ja asiakkaita tulee kauempaakin eli voin lämpimästi suositella. Myös muita nahkatöiden korjauksia, esim. laukkujen hihnojen uudelleentikkausta tarvitaan, lestien venyttämistä, takkien korjausta jne. Keksisin itse sinulle paljonkin työtä! :) Tsemppiä!

Mutta olisitko valmis maksamaan tarpeeksi?

Vierailija
16/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan nahkatuotteen vetoketjun korjauksesta pitäisi maksaa että tekijä pääsisi edes omilleen? Epäilen että kiinnostuneet asiakkaan ovat vähemmän kiinnostuneita hinnan kuultuaan.

Jos nyt lähdetään siitä että Suomessa alv on sen 24% eli kaikki hinnat on sen verran "tyhjää". Eli esim 10e työstä jäljelle jää 7,60 jolla katetaan koko toimintaa/materiaalikuluja/sähköjä/tilavuokraa ja sen jälkeen jää se oma palkka. Ei turhaan täällä sanota yrittäjiksi...

Vierailija
17/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa päivät pitkät impata kenkälankkia? Kenkäkaupassa jo voi haista sprayt. Siellä laitetaan pinnoite tosin koneellisesti ja lankki mukaan. Vetoketjupaniikki on tuttua monelle, kun juuttuu tai ei mene kiinni. Ehkä kenkäsuutarille vielä menee muutama.

Vierailija
18/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan itse vetskarit takkiin ja housuihin. Joskus takin vetoketjun vaihto on tehty painonappien vuoksi tosi vaikeaksi. Joskus taas vaihto on helppo. Kaikkein helpoimmalla pääsee silloin, kun ei tarvitse muuta kuin kumauttaa vasaralla siihen vetoketjun vetimeen.

20 - 25 euroa on vetoketjun vaihdon hinta, niin että ei sillä työllä oikein rikastuisi. Siksi tyydyn korjaamaan vain läheisteni vaatteita.

Vierailija
19/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttökulutus ei ole ohi niin kauan kuin uusi on halvempi kuin vanhan korjaus. Ja se asiakkaan mielestä kohtuullinen hinta taas on yrittäjälle sellainen, että leivän päälle ei jää laitettavaksi kuin ylähuuli.