Ja lakot senkun jatkuu
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010321215.html
Hyvä SAK! Ruuvia kireämälle vaan, nyt ajetaan se hallitus nurkkaan. Lakkoja pidetään yllä niin pitkään kunnes hallitus taipuu.
Kommentit (205)
Seuraava vasemmistohallitus voi sitten ottaa oppia tältä hallitukselta vai mitä? Säädetään lakiin vaikka 4-päiväinen työviikko samalla palkalla ja miltä kuulostaisi kahden kuukauden palkallinen loma? Nythän tämä hallitus näyttää mallia kuinka pitää menetellä silloin kun on vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pääse lakkoilemaan alani takia, mutta tuen lakkoja olemalla ostamatta kapitalistiriistäjiltä yhtään mitään :) Huomaa nopeasti, miten vähällä pärjää! Jos päättävät alistaa työntekijöitä, niin eivät saa minun rahojani.
Ei minullakaan ole enää niin pientä hankintaa ettenkö tilaisi sitä suoraan Kiinasta tai merkkitavarat Saksasta.
Halvempaa ja saa kunnon palvelua.
Sapuskat LIDL:stä.
No,näin on kyllä ollut jo muutaman vuoden
Vierailija kirjoitti:
On tämä ihan helvetin sairasta, että tämmöisessä taantumassa pahennetaan AY-liikkeiden toimesta kuilua alaspäin. Luojan kiitos nyt on hallitus joka ei taivu paineen alla.
Emme olisi tässä tilanteessa mikäli hallitus ei olisi asettunut työmarkkinaosapuoleksi.
Tätä te jaksatte jauhaa, mutta hallitushan ON työmarkkinaosapuoli, ollut aina kolmikantayhteistyössä. Miksi te jankutatte tätä virheellistä väittämää uudestaan ja uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Seuraava vasemmistohallitus voi sitten ottaa oppia tältä hallitukselta vai mitä? Säädetään lakiin vaikka 4-päiväinen työviikko samalla palkalla ja miltä kuulostaisi kahden kuukauden palkallinen loma? Nythän tämä hallitus näyttää mallia kuinka pitää menetellä silloin kun on vallassa.
Johtaa työsulkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Lindtman sanoikin jo että hirveä duuni nollata nuo kaikki ja siihen menee järjettömästi aikaa ja resursseja. Senkin ajan voisi kehittää Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää ei voi periksikään antaa kun on näin kauan jo lakkoiltu. Hallituskaan ei voi periksi enää antaa kun on vastustanut näin kauan. Tämä lakko tulee jatkumaan vielä kuukausia.
Tämä loppuu siihen, kun se lailla kielletään. Sitä ihmettelen, että mitä ay-liike tällä muka saavutti?
No mitä ay-liike eli esim. minä tavallinen ihminen voi tehdä? Antaa vaan kaiken tapahtua ek:n yksipuolisella sanelulla?
Millaisen suomen te lakkoja vastustavat haluatte? Ei kuulosta hyvältä paikalta sellainen.
Tessithän neuvotellaan sitten kun edelliset alkavat loppumaan. Siellä neuvotellaan työehdoista ja jos yhteistä säveltä ei löydy, voidaan lakkoilla.
Työnantaja voi erota ja lopettaa järjestäytymisen ja siten saa lain minimit eli uudet työlainsäädännön ilman valvontaa. Tämä on houkuttelevampi vaihtoehto.
Eli onko hallitus nyt siis poistamassa yleissitovuutta, vai miten tämä työnantajan eroaminen ja lain minimien käyttöönotto liittyy nykyiseen lakkoiluun?
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus näyttää miten saadaan kokonainen maa täydellisen kaaoksen ja epävarmuuden valtaan, ja varmistetaan samalla, että hallitukseen ei tulla pääsemään muutamaan vuosikymmeneen, kun petetään omat äänestäjätkin :D Siinä samalla otetaan ennätysmäärä velkaa ja saadaan koko maailma seuraamaan huuli pyöreänä sivusta, miten suomipoika tuhoa hyvinvointivaltion, jota muut ovat pitäneet esikuvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä ihan helvetin sairasta, että tämmöisessä taantumassa pahennetaan AY-liikkeiden toimesta kuilua alaspäin. Luojan kiitos nyt on hallitus joka ei taivu paineen alla.
Emme olisi tässä tilanteessa mikäli hallitus ei olisi asettunut työmarkkinaosapuoleksi.
Tätä te jaksatte jauhaa, mutta hallitushan ON työmarkkinaosapuoli, ollut aina kolmikantayhteistyössä. Miksi te jankutatte tätä virheellistä väittämää uudestaan ja uudestaan?
Jyri kuitenkin esittää tässä iolevansa ulkopuolinen ja luimistelee puun takana. Miten tämä kolmikanta nyt näin menee?
Ei kai kolmikantaneuvotteluissa yleensä lakeja olla säädetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtaa työsulkuihin.
Ei toimi niin koska kapitalisti on ahne. Mutta toki sellainenkin käy niin katsotaan kuinka kauan kapitalistin ahteri kestää kapitaalin katoamista osakkeenomistajien taskuista.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan hallituksen työlistalla voisi olla myös mahdollisimman korkean minimipalkka-lain säätäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan hallituksen työlistalla voisi olla myös mahdollisimman korkean minimipalkka-lain säätäminen.
40 euroa tunti olisi hyvä minimipalkka.
"Eli onko hallitus nyt siis poistamassa yleissitovuutta, vai miten tämä työnantajan eroaminen ja lain minimien käyttöönotto liittyy nykyiseen lakkoiluun? "
Poliittisten lakkojen säätäminen laittomiksi on asia jota ihnmiset ei oikein tunnu ymmärtävän. Se antaa EK:lle mahdollisuuden säätää mitä tahansa lakeja ilman vastustusta.
Yleissitovuuen poisto on ihan ensimmäisten joukossa. Suomen touhua nyt nähneenä veikkaan että jopa ammattiliittojen säätäminen laittomiksi on listalla. Unkari Turkki Venäjä linjalla siis mennään.
Juuri tuon vuoksi SAK ei lopeta lakkoja vaan jatkaa ja laajentaa niitä.
Järkyttävää kiusantekoa ja vastakkainasettelua tämä lakkoilu. Yrityksiä ja tavallisia ihmisiä kiusataan, koska hallituksessa on väärät puolueet. Tässä ei ajeta mitään työntekijöiden etua vaan tämä on pelkkää demareiden valtataistelua. Näitä SKA:n tyyppejä ei ole valittu demokraattisesti, toisin kuin hallitus, joten nyt kyllä tulee esiin se, miksi poliittisia lakkoja todellakin on syytä jatkossa rajoittaa.
Löysimme unelmakodin ja nyt emme pääse muutamaan, kun asuntokauppa seisoo lakkojen takia emmekä pääse eroon nykyisestä asunnostamme.
Minulla on provisiopalkka, minkä takia jo joka ikinen sairaslomapäivä maksaa minulle ja paljon. Ja nyt muut kiukuttelee siitä, ettei saa enää siltä krapulapäivältä palkkaa.
Olen kurkkua myöten täynnä järkyttävän isoja veroja, joita joudun maksamaan, ja yhteiskunta tuhlaa niitä rahoja ties mihin sontaan. Aion jatkossakin todellakin äänestää persuja tai kokoomusta.
SAK ta voi jo verrata johonkin äärijärjestöö, jonka ainoa tavoite on aiheuttaa mahdollisimman paljon tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pääse lakkoilemaan alani takia, mutta tuen lakkoja olemalla ostamatta kapitalistiriistäjiltä yhtään mitään :) Huomaa nopeasti, miten vähällä pärjää! Jos päättävät alistaa työntekijöitä, niin eivät saa minun rahojani.
Sama. Kapitalistit ovat boikotissa niin kauan kuin tämä hallitus on vallassa. Menkööt minun puolesta konkurssiin. Jos pitää jotain isompaa hankkia tämän hallituksen aikana niin tilaan ulkomaalaiselta yritykseltä ja saa suomalaiset yritykset jäädä nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää ei voi periksikään antaa kun on näin kauan jo lakkoiltu. Hallituskaan ei voi periksi enää antaa kun on vastustanut näin kauan. Tämä lakko tulee jatkumaan vielä kuukausia.
Tämä loppuu siihen, kun se lailla kielletään. Sitä ihmettelen, että mitä ay-liike tällä muka saavutti?
No mitä ay-liike eli esim. minä tavallinen ihminen voi tehdä? Antaa vaan kaiken tapahtua ek:n yksipuolisella sanelulla?
Millaisen suomen te lakkoja vastustavat haluatte? Ei kuulosta hyvältä paikalta sellainen.
Semmoisen jossa kommunistit eivät päätä asioista kuten Neuvostoliitossa. Proletaarien diktatuurille jyrkkä EI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kapitalistit ovat boikotissa niin kauan kuin tämä hallitus on vallassa. Menkööt minun puolesta konkurssiin. Jos pitää jotain isompaa hankkia tämän hallituksen aikana niin tilaan ulkomaalaiselta yritykseltä ja saa suomalaiset yritykset jäädä nuolemaan näppejään.
Käytkö ihan itse hakemassa tavarat hei 👍🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoisen jossa kommunistit eivät päätä asioista kuten Neuvostoliitossa. Proletaarien diktatuurille jyrkkä EI!
Sinulla on nyt käsitteet pahasti sekaisin kun se on hallitus joka tässä riehuu kuin kommunisti diktatuuri ja sortaa tavallisia ihmisiä.
Ihmisarvoisen työelämän nämä työläiset, eli varmaan mielestäsi kommunistit, ottavat sittgen vaikka lakkoilemalla. Tao sotimalla, sitäkin tapahtuu.