Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parmesanjuustomurupussissa sanotaan, että säilyy avattuna jääkaapissa 5 päivää!

Vierailija
27.03.2024 |

Eihän sitä laiteta kuin hieman pastan tms. päälle. Miten koko pussin muka voisi syödä 5 päivässä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä juntti et laita.

Vierailija
2/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakasta loput.

Huoh... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuston voi pakastaa itselleen sopivissa annospusseissa.

Vierailija
4/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä syödä muutenkun. hyväähän se on.

Vierailija
5/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh olen pitänyt niitä viikkoja ehkä kuukausia jääkaapissa. En ole lukenut päivämääriä. Ehkä pitäisi.

Vierailija
6/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parmesaaniraaste homehtuu aika nopeasti tosiaan. Sinkun kannattaa varmaan pakastaa osa pieniin annospusseihin. Ei kannata ottaa riskiä vanhentuneen elintarvikkeen syömisestä.

Vierailija
7/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla laittaa enemmän. Lasagnen väliin voi hyvin ripotella koko pussin kerralla.

Vierailija
8/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh olen pitänyt niitä viikkoja ehkä kuukausia jääkaapissa. En ole lukenut päivämääriä. Ehkä pitäisi.

Valmis raaste pilaantuu nopeasti. Sellainen kokonainen pala kestää tosi pitkään hyvänä. Yleensä kannattaa aina raasta itse juustot.

Vierailija
9/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat parmesanin palan ja raastat ihan itse sen mitä kerralla tarviit? Kestää paremmin palana.

Vierailija
10/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi käyttää muuhunkin esim broilerinfileen kuorruttamiseen tai täytteeksi. Voi myös pakastaa.

Vierailija
11/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa valmisjuustoraasteissa lukee, että säilyy avattuna 5 päivää jääkaapissa.

Mä ostan noita Valion juustoraasteita, ihan emmental-raaste tai mozzarellajuusto-raaste pizzalle, niin 5 päivää säilyy avattuna.

Moni tuote säilyy avattuna ihan eri ajan, kuin mitä paketin kylkeen on pistetty.

Esim. Valion mustikkakeitto säilyy avaamattomana miltei kuukauden (tosi pitkälle on aina noi päivämäärät aina, kun kaupasta ostaa). Mutta kun luet präntin kyljestä, siinä lukee, että säilyy avattuna 3-4 päivää.

Vierailija
12/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murut on tosi pieniä. Pakasta vaan ne sulaa äkkiä ruoan sekaan.

Vierailija
13/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta palana ja kääri juustopaperiin (en tiedä myydäänkö Suomessa, täällä Sveitsissä esim. coop-merkkistä ihan marketista). Säilyy vaikka kuinka kauan.

Vierailija
14/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakasta loput.

Huoh... 

Voi Huoh sentään sinulle itselläsi. Moni juusto menee pilalle pakastaessa, esim juuri parmesan on niitä makunsa menettäviä. Itse käytän mieluummin kuivahtanutta vanhaa parmesania kuin tuoreena pakastettua, vetistä parmesania. Tietysti jos olet jo tuhonnut makuaistisi jollakin eineksellä tms, on se ihan oma häpeäs.

Vierailija
15/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat parmesanin palan ja raastat ihan itse sen mitä kerralla tarviit? Kestää paremmin palana.

Toisaalta iso pala voi ottaa makua jääkaapista jos se on siellä pitkään.

Vierailija
16/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös parmesanilla kuorrutetut perunalohkot on hyviä.

Vierailija
17/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ravintoloissa nuo kökötä lämpimässä pöydillä (ties kuinka kauan) ?

Vierailija
18/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Mulla on ollu ainakin 3 kk ja oli täydellisen hyvää, kun viimeksi käytin. Oma kokemus on, että noi on melkein ikuisia. 

Vierailija
19/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta iso pala voi ottaa makua jääkaapista jos se on siellä pitkään.

Joo, no ehkä kannattaa suojata jotenkin? Ihan jo kuivumisen takia. Esim vaikka muovilla? Tai tuolla aiemmin ehdotetulla juustopaperilla?

Vierailija
20/26 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos persus alkaa rupsuttelee ja hikee pukkaa otsalle niin silloin ollaan jo kriittisellä vyöhykkeellä elintarvikeainesten suhteen.

Terv.pervokki..hygieniapassin osaaja kotikokki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän