Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ohrapuurosta voisi tehdä?

Vierailija
06.09.2008 |

Tein uuniohrapuuroa, mutta eipä se maistunutkaan lapsille. Mihin sitä voisi käyttää, ettei tarttis heittää pois?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäät vähän vettä ja heität yleiskoneeseen hiivan + muut aineet ja pyöräytät taikinan ja leivot sämpylöitä tai leipää.

Tuo rieskaidea oli tosi hyvä ja sopii ohraryynipuurolle paremmin kuin minun ideani.

Vierailija
2/4 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosipulikermaviilikastikkeen jämät? Entä aurajuusto? VAi onko parasta ihan sellaisenaan ilman ylim. mausteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina puuroa lettutaikinaan.. Uuniohrapuuro on kyllä aivan mahtvan makuista sokerin, kanelin/jonkun marjasopan/keiton kera.

Vierailija
4/4 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain. Mulla ei ole mitään valmista reseptiä, olen lisännyt puuron sekaan (sen mukaan miten löysää ) kananmunan ja vähän nestettä (maitoa, kermaa tms.) ja jauhoja, kyllä sen sitten huomaa kun koostumus on sopiva. Sitten vaan siitä taikinasta muotoilet ohuita rieskoja uunipellille ja paistat kypsäksi n. 200-225 asteessa, kunnes ovat sopivan ruskeita. Taikinaan voi sekoittaa myös esim. juustoraastetta tai porkkanaraastetta, jos niitäkin sattuu olevaan ylijäämiä. Ja mausteita (esim. yrttejä) maun mukaan).

Improvisoi niin näet, mitä siitä syntyy :-)