Paljonko yksinasuva ihminen tarvitsee tuloja kuussa ilman että tarvitsee ihan koko ajan kituuttaa
Ei tarvitse tuhlatakaan mutta että pystyy siinä mielessä elämään normaalisti että pystyy syömään normaalisti ja jotain edullista harrastaakin ja edes joskus käydä viihteellä vapaa-aikana.
Kommentit (42)
Vuokra/lainanlyhennys, sähkö, vesi, ruoka ja verot. Bruttona minimi 2000€ ja sillä ei ravintolassa syödä? Ynnää siihen lapsi ja et elä.
Tonniviissataa riittäisi.
Jos voisi laittaa auton pois, en tarvitsisi noinkaan paljon vaan pärjäisin vähän päälle tonnilla, jonka nyt saan eläkettä. Joskus tuntuu että auto syö ja juo enemmän kuin minä ja kaksi lemmikkiäni yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra/lainanlyhennys, sähkö, vesi, ruoka ja verot. Bruttona minimi 2000€ ja sillä ei ravintolassa syödä? Ynnää siihen lapsi ja et elä.
Yksinasuvalla ei yleensä ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuvalla ei yleensä ole lapsia.
Miten sinun kaltaiset osaa hengittää ilmaa?
3000 eur/kk netto jos haluaa ihmisarvoista elämää elää
Tienaan 1300€/kk netto, tuosta menee 800€ vuokraan ja laskuihin enkä ole joutunut ikinä kituuttamaan.
Minulta yksineläjältä kuluu rahaa noin tonnin verran kuussa ilman, että tarvitsee mistään haluamastani pihistellä.
"Viihteellä" en tosin käy, kun ei lainkaan kiinnosta, joten siihen menee nolla euroa. Samoin lempiharrastukseni eli lukeminen ja ulkoilu sattuvat olemaan ilmaisia.
Mutta sanotaan nyt vaikka, että 1 500 euroa (nettona) on kuukausitulo, jolla yksinäinen ihminen pärjää erinomaisen hyvin, jos ei ole suurta asuntolainaa maksettavana.
Vierailija kirjoitti:
1500€ netto eli käteen
Tuolla pärjää ihan ok. Tietysti jos käy joka vkl viihteellä ja maksaa pääsylipuista jne niin voi tulla tiukkaa. Itse en tuota harrastele enkä koe menettäväni mitään, mutta nuorena tietty vähän eri juttu.
Niin ja vuokra ollut n 700. Tietysti on oltava valppaana kaiken ostelun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähiaikoina tulee nälänhätä. Töitä ei ole, kaikki kallistuu, lääkkeet ja laskut jää hoitamatta. Rikollisesti pitää ruoka ottaa mistä vain saa. Aseita vaan hankkivat turvakseen kallispalkkaisdt veroilla elävät, oikeastaan loiset ja matkustelevat. Tavikselle sama, kuka täällä on kunkkuna, kuhan ois leipää.
Olet täällä joka päivä huutamassa muita loisiksi, vaikka olet itse työtön. "Kallispalkkaiset veroilla elävät" eivät saa mitään tukia.
Olet KÄNNISSÄ täällä mölisemässä.
:D
2000 euroa kuukaudessa niin hyvin tulisi toimeen kun katsoo ettei valu turhiin kuluihin mitään rahoja.
Nopeasti laskien:
Ihmisarvoinen autoilu: 1000€/kk
Ihmisarvoinen asuminen: 1000€/kk
Ruoka ilman kitsastelua eli n. 50€/päivä: 1500€/kk
Harrastaminen ja muut menot: 2000€/kk
Yksin asuva tarvitsee siis nettona n. 5500€/kk jotta ei tarvitse liikaa kitsastella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi kyllä jo kova summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi kyllä jo kova summa.
Ei riitä. T: enemmän tienaava
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 1300€/kk netto, tuosta menee 800€ vuokraan ja laskuihin enkä ole joutunut ikinä kituuttamaan.
Hienoa kuulla, elämä on täynnä valintoja. Olen myöskin tottunut tulemaan vähällä toimeen.
Riippuu missä asuu, joutuuko pitämään autoa työpaikan sijainnin takia, onko joku jakamassa arjen kuluja jne.
Itse elän isossa kaupungissa ilman kumppania, eli kustannan kaiken yksin. Nettopalkkani on 1600-1800€/kk. Ei ole varaa pitää autoa. Euroja on mietittävä, jos haluaa jotain saada säästöönkin edes joka toinen kuukausi. Nettopalkkana 2000€ olisi sopiva. Silloin ei tarvitsisi niin tarkkaan miettiä esim. mitä ostaa ruokakaupasta. Eli tuo summa olisi hyvä yksinelävälle kaupunkilaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asuu, joutuuko pitämään autoa työpaikan sijainnin takia, onko joku jakamassa arjen kuluja jne.
Itse elän isossa kaupungissa ilman kumppania, eli kustannan kaiken yksin. Nettopalkkani on 1600-1800€/kk. Ei ole varaa pitää autoa. Euroja on mietittävä, jos haluaa jotain saada säästöönkin edes joka toinen kuukausi. Nettopalkkana 2000€ olisi sopiva. Silloin ei tarvitsisi niin tarkkaan miettiä esim. mitä ostaa ruokakaupasta. Eli tuo summa olisi hyvä yksinelävälle kaupunkilaiselle.
Kuka niitä yksinasuvan kuluja olisi jakamassa?
Toistaiseksi as.tuki 315.20
Toistaiseksi työm.tuki 595.36
Noista pois vuokra 425, puhelin ja sähkö niin ei paljoa jää käytettävää
Riippuu varmaan haluaako asua Helsingin keskustassa vai landella Pohjois-Suomessa.
XXX