Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko yksinasuva ihminen tarvitsee tuloja kuussa ilman että tarvitsee ihan koko ajan kituuttaa

Vierailija
26.03.2024 |

Ei tarvitse tuhlatakaan mutta että pystyy siinä mielessä elämään normaalisti että pystyy syömään normaalisti ja jotain edullista harrastaakin ja edes joskus käydä viihteellä vapaa-aikana.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuussa tarkoittaa kuukaudessa ihan täällä maassa. 

Vierailija
2/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 e käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€ netto eli käteen

Vierailija
4/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko menoja, eli toiset tarvitsevat tuloja enemmän ja toiset vähemmän.

Vierailija
5/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maalla vai maassa??

Vierailija
6/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä menoja on. Tulot - menot = ? Tuo kysymysmerkkisumma on se mikä jää yli ,ja jonka voi käyttää säästämiseen, harrastamiseen tai mihin haluaa.

Vierailija
7/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä paikkakunnalla asuu ja millaisessa asunnossa asuu jne. Paljon riippuu myös ihmisestä mikä riittää jne.

Vierailija
8/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisen jälkeen ilman autoa n. tuhat euroa.

Vierailija
9/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ennen kaikkea asumisen kuluista. Joku maksaa 200 euron vastiketta, toinen 1 000 euron vuokraa.

On siis mahdoton määrittää kaikille sopivaa tulorajaa.

Vierailija
10/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä riittää tuo 1500e. 450e vuokra ja muut laskut 80e päälle.

Vierailija
11/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen pari tonnia nettona on hyvä summa. Asumiskulut kuitenkin pyörivät siellä viidestä sadasta kahdeksaan sataan riippuen henkilöstä. Jonkinlainen autokin on varmaan kiva olla ja sitten pitäisi olla jotain muuhunkin elämään. Tokihan pienemmälläkin toimeen tulee, mutta tässä kysyttiin että paljonko tarvitaan että ei tarvitse kituuttaa.

Vierailija
12/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttona vai nettona? Asuuko omassa vai vuokralla? Mitä harrastaa? Tarvitseeko autoa? Onko lääkekuluja? Velkoja? Jne. 

Minä olen elänyt näköistäni elämää viimeiset vuodet vähän alle 2000€/kk netolla, jossa on mukana kaikki kulutusmenot, kuten ruoka ja vaatteet, asunnon vastike ja muut laskut, auton kulut jne, muttei lainoja, niiden korkoja tai säästöjä ja pääomasijoituksia. Myös matkat ja harrastukset ovat mahtuneet tuohon budjettiin.

Vierailija
13/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen etää ja tienaan bruttoa mediaanin 3200 € kk ja kuluja ovat auto, mp ja osaomistus veneestä. Minulla menee myös joka kk rahaa kryptoihin ja muihin sijoituksiin muutama satku, kuitenkin alle 500 €. Ja myös asuntolaina on. Ihan normaalia elämää pystyn elämään, mutta sepä johtuu siitä kun ostan pääasiassa halvan kilohinnan ruokia ja korjaan nuo tekniset vehkeet itse. Toki jos olisin uusavuton l...seri, joka vinguttaa aina luottokorttia, käy jatkuvasti ulkona syömässä ja korjauttaa kulkuvälineensä mekaanikoilla yms., niin olisin köyhä kuin kirkonrotta. Kyllä se köyhyys on usein ihan itse ansaittua...

Vierailija
14/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähiaikoina tulee nälänhätä. Töitä ei ole, kaikki kallistuu, lääkkeet ja laskut jää hoitamatta. Rikollisesti pitää ruoka ottaa mistä vain saa. Aseita vaan hankkivat turvakseen kallispalkkaisdt veroilla elävät, oikeastaan loiset ja matkustelevat. Tavikselle sama, kuka täällä on kunkkuna, kuhan ois leipää. 

Vierailija
15/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500-5000€  joku enemmänkin.

Vierailija
16/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu siitä paljonko hänellä on menoja. Lienee helppo järjellä päätellä, että miljoonalukaalissa elävä tarvitsee paljon enemmän kuin neukkukuutiossa tyytyväisenä makaroonia ja ketsuppia mutusteleva.

Vierailija
17/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikilla on samat menot niin voi määritellä tarkasti tarpeelliset tulot,eiku...

Vierailija
18/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että kohtuullisen mukava tilanne on silloin, jos pakollisten menojen (asuminen, ruoka jne.) jälkeen jää noin tonnin verran ylijäämää.

Vierailija
19/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kaikilla on samat menot niin voi määritellä tarkasti tarpeelliset tulot,eiku...

Jos ei osaa suhteuttaa omia menoja tuloihinsa, niin sitten on syytä katsoa peiliin!

Vierailija
20/42 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500€ netto ei oikein riitä eli sanotaan 4500€ netto - olisi ainakin hitusen parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi