Monisairaat jotka koette olevamme työkyvyttömiä, mitkä teidän sairaudet on?
Mitkä ne teidän sairaudet siis on jotka työkyvyttömyyden aiheuttaa? Tosi monen olen kuullut sanovan työkyvyttömyyden syyksi vain monisairaana olemisen, mutta sehän ei kerro mitään vielä. Ne sairaudethan voi olla vaikka lievä masennus, astma ja akne. Ei tolla kombolla oikeasti tule työkyvyttömäksi.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tosi vaikea päästä tk-eläkkeelle. Prosessi on pitkä ja hankala, vie voimia ja nostaa stressitasoa satasella. Prosessi voi viedä myös vuosia. Ei kukaan siihen rumbaan haluaisi, sen voin taata. Mieluiten ihminen olisi terve ja toimintakykyinen.
En ala tässä luettelemaan omia lukuisia sairauksiani, mutta voin sanoa niiden olevan monta kertaa vakavampia ja vaikeampia kuin AP:n mainitsemat. Olen ollut työkyvytön ja lääkärien työkyvyttömäksi toteama jo vuosien ajan.
Ymmärrät varmaa että tämmöinen asia ei voi onnistua ihan omalla ilmoituksella.
Mitä selität? Totta kai ensin lääkäri tutkii / lääkärit tutkivat. Ja tk-eläkehakemukseen liitetään lääkärin b-lausunto tai lääkärien b-lausuntoja, potilaskertomuksia, omia selvityksiä ynnä muita liitteitä.
Mistä sait päähäsi, että joku omalla ilmoituksella on työkyvytön? Voi hyvää päivää. Lue teksti, mihin vastaat, KUNNOLLA.
T: se, jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tosi vaikea päästä tk-eläkkeelle. Prosessi on pitkä ja hankala, vie voimia ja nostaa stressitasoa satasella. Prosessi voi viedä myös vuosia. Ei kukaan siihen rumbaan haluaisi, sen voin taata. Mieluiten ihminen olisi terve ja toimintakykyinen.
En ala tässä luettelemaan omia lukuisia sairauksiani, mutta voin sanoa niiden olevan monta kertaa vakavampia ja vaikeampia kuin AP:n mainitsemat. Olen ollut työkyvytön ja lääkärien työkyvyttömäksi toteama jo vuosien ajan.
Nämä ovat aina jokseenkin hupaisia vastauksia. "Olen työkyvytön", mutta sitten kun pyydetään listaamaan syitä, ei edes anonyymisti voi mainita muutamaa.
Sulle ei kuulu mun diagnoosit.
En luettele mun sairauksia, mutta oireita ovat lamaannuttava kipu ja väsymys. Joskus ei pysty liikkumaan ja joskus ei oikein edes ajattelemaan tai pysymään hereillä. Yritä siinä nyt tehdä työtä, tai edes huolehtia itsestäsi.
Työ on parasta lääkettä työkyvyttömyyteen. T, Petteri Orpo
Suomessa mahdollisuus "päästä" työkyvyttömyyseläkkeelle on jossain nollan ja olemattoman välillä. Ne, jotka sinne "pääsevät" ovat niitä, joilla ei enää ole mahdollisuutta nauttia hyvästä elämästä muutenkaan.
AP:lle toivon vilpittömästi mahdollisuutta "päästä" työkyvyttömyyseläkkeelle kokemaan tätä onnea.
SATOR
AREPO
TENET
OPERA
ROTAS
Vierailija kirjoitti:
Työ on parasta lääkettä työkyvyttömyyteen. T, Petteri Orpo
Mä yritin käydä kokopäivätöissä mun sairauksista huolimatta. Ajattelin, että positiivisella ajattelulla selviää. No multa lähti kävelykyky ja sain jonkun sydänperäisen ongelmankin ylirasituksesta.
Voisin mutta palstalaiset kun tietää niin saan raivoisat haukut päälle kuinka en ole riittävän arvokas edes rlämään ja että mun pitäisi vain kuolla pois. Olen sen jo aikaisemmin kokenut, siksi en kerro yhtään mitään. Näin täällä vaikeasti sairastuneita kohdellaan.