Mikä mua vaivaa, mitä tälle asialle voisi tehdä? :/
Mielenterveysasiaa!
Mulla on diagnosoitu OCD ja ahdistuneisuushäiriö. Uusin oire mikä mulle on tullut eron jälkeen on se, että en voi luottaa kehenkään. Exä jäi muiden naisten/tyttöjen ahdistelusta kiinni ja ero tuli sen takia. Nyt mulle on alkanut tulemaan tosi kummallisia pelkoja. Ketä tahansa tapailen niin aattelen aina pahinta heti.
Esimerkiksi: tapailin miestä joka sanoi yhdessä välissä käyneensä Thaimaassa kavereidensa kanssa. No mun pää veti tästä ajatuksen, että siellä on käyty tekemässä *kyllä te tiedätte mitä* ja ehkä jopa alaikäsiten kanssa. Vaikka tästä ei ollut mitään viitteitä. En voinut jatkaa tapailua.
Toista miestä tapailin jonkin aikaa kunnes löysin KERROSTALON pihasta silmätippaputelin seuraavana päivä kun hän oli ollut yökylässä luonani. (iso kerrostalo ja iso piha). Mieleni veti mutkan suoriksi "minut on varmaan huumattu noilla tipoilla ja ehkä r''''kattu enkä vain muista sitä. Ja siis mitään viitteitä siitä, että näin olisi käynyt ei taaskaan ollut. Ja taas oli pakko lopettaa tapailu.
Onko mulle tullut PTSD? Exä sekoili siis mm alaikäisten kanssa netissä. Ja en olisi koskaan voinut uskoa sitä hänestä. Sitä myötä lähti jotenkin elämältä pohja ja kaikki luottamus miehiin ja ihmisiin yleensä.
Tää on täysin sairas ajattelumalli, mutta millä tästä pääsee eroon. Oon terapiassakin mutta siitä ei ole vielä ollut apua. Koska terapeutin ohje oli vaan että " koskaan ei voi toisesta tietää, et on vaan otettava riski"
Neuvoja? :/
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta mun vainoaminen.
Vaikea vainota kun en tiedä kuka olet. Mut hyvä yritys trollailla. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo sama tarina lääkärille niin saat sopivia pillereitä joita voi ottaa kun pahin ahdistus iskee, niitä ei toki kannata käyttää kokoajan. Jos eka lääkäri ei auta niin googlaa netin syövereistä minkä niminen antaa ja varaat hälle ajan.
En haluaisi turruttaa itseäni lääkkeillä. Pelkään sivuvaikutuksia. Vaikka ei tämäkään mukavaa elämää ole...
Lisäksi musta tuntuu jotenkin, että oon jotenkin tosi "älykäs", "ymmärrän" enemmän kun muut ja kun vedän näitä johtopäätöksiä niin mulle tulee semmoinen outo, psykoottinen olo. Ihan kun olisin joku joka tietää mitä muut eivät ja saa "pahoja ihmisiä kiinni" yhdistelemällä pikku yksityiskohtia.
Voiko nää olla psykoosin oireita? Kun kuitenkin jotenkin tiedostan että vika on 99% varmuudella omassa mielikuvituksessa....
ap
Ei ole psykoosin oireita. Psykoosissa väittäisit 100 % asian olevan juuri niin. Vainoharhojen ruokkimen voi kyllä johtaa psykoosiin.
Miehesi teot laukaisseet niin voimakkaan pelon, että etsit varoitusmerkkejä kuin neulaa heinäsuovasta.
No se on kyllä totta. Neula heinäsuovassa. Juuri tuolta musta tuntuu. Yritän löytää jonkin pienen pienen varoitusmerkin mihin sit tarttua.
ap
Ei seurustelu ole mikään pakollinen asia. Sun pitää ensin saada itsesi kuntoon ennen kuin alat seurustelemaan. Mieti itsesi näiden tapailumiestesi asemaan: olisiko sinusta reilua, että sinua epäillään ties mistä perusteetta vain toisen sairauden takia, mutta seurustelu kanssasi on ihan ok asia, koska täytyy s*ksiä saada. Kyllähän näillä miehilläkin nyt oikeuksia on. Olet kokenut kamalia, hoida itsesi kuntoon, olet arvokas ihminen. Siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta mun vainoaminen.
Vaikea vainota kun en tiedä kuka olet. Mut hyvä yritys trollailla. :D
ap
Lopeta, sairas pska.
Vierailija kirjoitti:
No se on kyllä totta. Neula heinäsuovassa. Juuri tuolta musta tuntuu. Yritän löytää jonkin pienen pienen varoitusmerkin mihin sit tarttua.
ap
Ei ole tarvinnut yrittää löytää mitään pienen pientä. Lopeta mun asioiden vääristeleminen ja jätä mut välittömästi rauhaan.
Tuskin vauva palstalta parempaa apua saa kuin terapeutilta.
Terapeuttisi on oikeassa, en tiedä mitä muuta taikalausetta odotat täältä saavasi. Jos se yksinolokaan ei ole sopiva vaihtoehto niin alkaa vaihtoehdot olla vähissä.