Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi deittikumppanille on ok asettaa selkeitä ulkonäkökriteereitä, mutta ei varallisuuskriteereitä?

Vierailija
25.03.2024 |

Sen olen näissä keskusteluissa huomannut, kun on keskusteltu asioista, joita tulevalta mahdolliselta kumppanilta odottaa. Tai saa toki asettaa mitä kriteereitä tahansa, mutta tuohon varallisuuskriteeriin suhtaudutaan paljon negatiivisemmin kuin ulkonäkökriteereihin. Minusta tuo on loppujaan ihan hiton tekopyhää, että toisesta asiasta tehdään muka vähemmän pinnallinen kriteeri. Minun mielestä molemmat on kriteereinä sinänsä ihan yhtä perusteltuja.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Aseta pois vaan! Kun miehenä on onnistunut hieman enemmänkin saamaan säästöön, ja lisää tulee todennäköisesti joka vuosi, olisin ihan OK sen kanssa että nainen arvostaa aikaansaannoksiani. Olen tehnyt kovasti töitä tämän eteen, ja olen ylpeä siitä mitä olen saavuttanut. Tuntuisi hieman tylsältä jos kumppani ei arvostaisi sitä lainkaan. Kaikki kyllä ottavat mielellään lahjoja vastaan, oli sitten matkaa tai hienoa päivällistä tai mitä vaan, mutta valtaosa ikään kuin sivuuttaa täysin sen maksukyvyn. Minuun tekee vaikutuksen se, että toinen on sopivassa määrin otettu siitä. Suora varallisuus"kriteeri" olisi ihan kiva!

Ehkä se johtuu siitä että miehenä olet etuoikeutettu. Sukupuoli on auttanut sinua merkittävästi saavuttamaan menestystä, joten ei tuo ole varsinaisesti omaa ansiotasi.

Vierailija
22/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet yleensä pillastuvat jos heiltä vaaditaan työntekoa. Suurin osa miehistä ei käy töissä eikä heillä siis ole varallisuutta.

Anteeksi mitä? Suurin osa miehistä kylläkin käy töissä. Tindermiehistä en tiedä, ehkä siellä toisin.

Ei, kyllä Suomessa nainen elättää perheen suurimmaksi osaksi. Miehiä kiinnostaa lähinnä naisten rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet yleensä pillastuvat jos heiltä vaaditaan työntekoa. Suurin osa miehistä ei käy töissä eikä heillä siis ole varallisuutta.

Ei sitten taida olla naisen euroa olemassakaan jos miehet eivät töissä käy :D

Heh. Samaan aikaan voidaan parkua työelmän epätasa-arvosta ja väittää, etteivät miehet edes käy töissä. 

Vierailija
24/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Aseta pois vaan! Kun miehenä on onnistunut hieman enemmänkin saamaan säästöön, ja lisää tulee todennäköisesti joka vuosi, olisin ihan OK sen kanssa että nainen arvostaa aikaansaannoksiani. Olen tehnyt kovasti töitä tämän eteen, ja olen ylpeä siitä mitä olen saavuttanut. Tuntuisi hieman tylsältä jos kumppani ei arvostaisi sitä lainkaan. Kaikki kyllä ottavat mielellään lahjoja vastaan, oli sitten matkaa tai hienoa päivällistä tai mitä vaan, mutta valtaosa ikään kuin sivuuttaa täysin sen maksukyvyn. Minuun tekee vaikutuksen se, että toinen on sopivassa määrin otettu siitä. Suora varallisuus"kriteeri" olisi ihan kiva!

Ehkä se johtuu siitä että miehenä olet etuoikeutettu. Sukupuoli on auttanut sinua merkittävästi saavuttamaan menestystä, joten ei tuo ole varsinaisesti omaa ansiotasi.

Hetkinen, juurihan me opimme, etteivät miehet käy töissä. 

Vierailija
25/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asia ei ole nykyaikaa katsokaas kun jokainen tulee toimeen omillaan. Ei sillä kumppanin varallisuudella ole mitään merkitystä enää vaan lähinnä millainen hän on. Hänen kanssaan on kuitenkin pystyttävä elämään ja olemaan eikä varallisuus siihen nykyään vaikuta.

Tottakai vaikuttaa, aivan kaikkeen. Missä voi asua ja mitä voi vapaa-ajallaan tehdä, eli ihan koko elämään. Jos kumppanilla on itseä huomattavasti pienemmät tulot/varallisuus, niin silloin joutuu joko itse maksamaan enemmän yhteisiä menoja (= vaikutus), tai elämään toisen alemmalla elintasolla (=vaikutus). 

Vierailija
26/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä deittikumppanille ihan julkisesti laitetaan varallisuus/toimeentulokriteerejä. Esim. Olin suomi24 treffipalstalla kauan sitten. Siellä sai halutessaan laittaa tuloluokan itselleen ja deittikumppaneilleen. Olin silloin aikuisopiskelija, eikä tuloja paljon ollut. Luultavasti suurin osa miehistä oli laittanut hakukriteereihin tulotoiveen ja jäin useimpien hakujen ulkopuolelle. Moni mies myös lopetti viestittelyn siihen,  kun kerroin, etten ole varakas. 

Vierailija
27/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten taida olla naisen euroa olemassakaan jos miehet eivät töissä käy :D

Toki on naisen euro, jonka mies käyttää shoppailuunsa.

Vierailija
28/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä uhriudu siinä turhaan, se ei ole kenenkään mielestä viehättävää. Menestykseni ei ole peniksestä tai kiveksistä kiinni. Muilta osin en näe miten kommenttisi liittyi minun kommenttiin?

Vierailija
29/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ja píllua pitäis saada ilmaseks ja jos ei saa niin valtion pitää se kustantaa.

Vierailija
30/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin asetan rajat.  MT feministien kanssa ei puuhailla.

Vierailija
31/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä uhriud

Älä selittele uhriutumisesta vaan katso tilastot. Miesten menestys johtuu nimenomaan sukupuolesta. Ei miesten omista ansioista.

Vierailija
32/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä selittele uhriutumisesta vaan katso tilastot. Miesten menestys johtuu nimenomaan sukupuolesta. Ei miesten omista ansioista."

Älä nyt ole naivi, aikuinen ihminen! Mitkä tilastot muka millään tapaa osoittavat että pelkkä sukupuoli selittäisi menestymistä? Nyt jotain rajaa tähän hulluuteen!

Vierailija
33/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja píllua pitäis saada ilmaseks ja jos ei saa niin valtion pitää se kustantaa.

Miksi teet pildestä kauppatavaraa?

Oletko kuullut pareista jotka tuottavat nautintoa toisilleen muutenkin kuin hyötymismielessä?

Vierailija
34/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei. Asiaa ei ole tutkittu eikä voi ylhäältäpäin määrätä, vaan ihmiset päättävät itse mikä on heille tärkeää. Eikä sinun kokemuksesi paina siinä mitään."

Kyllä sitä on tutkittu, mitkä tekijät johtavat kestäviin parisuhteisiin. Yhtenevät arvot on yksi tärkeä tällainen tekijä, ja toinen on suunnilleen samalla tasolla oleva ÄO.

Siitä olen samaa mieltä että jokainen päättää itse mitä tekijöitä pitää tärkeänä. Omilla ystävilläni ulkonäkökeskeisyydestä luopuminen on johtanut aiempaa parempiin tuloksiin, ja siitä syystä kannustan pohtimaan asiaa. Varsinkin jos joku valittaa että ei löydä kumppania, tai että päätyy kaavamaisesti huonoihin, lyhyeksi jääviin suhteisiin.

Vierailija
35/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Älä selittele uhriutumisesta vaan katso tilastot. Miesten menestys johtuu nimenomaan sukupuolesta. Ei miesten omista ansioista." Älä nyt ole naivi, aikuinen ihminen! Mitkä tilastot muka millään tapaa osoittavat että pelkkä sukupuoli selittäisi menestymistä? Nyt jotain rajaa tähän hulluuteen!

Etuoiketuttu mies poltti päreensä. Onhan se kova paikka kuulla ensi kertaa elämässään, että on saanut kaiken valmiiksi tarjoiltuna.

Vierailija
36/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: "Älä selittele uhriutumisesta vaan katso tilastot. Miesten menestys johtuu nimenomaan sukupuolesta. Ei miesten omista ansioista." Älä nyt ole naivi, aikuinen ihminen! Mitkä tilastot muka millään tapaa osoittavat että pelkkä sukupuoli selittäisi menestymistä? Nyt jotain rajaa tähän hulluuteen!

Etuoiketuttu mies poltti päreensä. Onhan se kova paikka kuulla ensi kertaa elämässään, että on saanut kaiken valmiiksi tarjoiltuna.

Rakas ystävä, et tiedä minusta yhtään mitään, muuta kuin että olen mies, ja olen enemmän kuin kohtalaisen menestynyt. Jos kuvittelet että sen tiedon varassa voit vetää johtopäätöksen että näiden välillä on kausaliteettisuhde, olet valitettavan pihalla asioista, ja valheellisen yhteiskuntapropagandan tehokkaasti sisäistänyt. Ei siinä, saat vapaasti tietysti ajatella noin, ja hyvä että kerrot siitä meille muille avoimesti (ja ylpeänäkin, tulkitsen?) Koska ihmisten sujuvan ja molemminpuolisesti positiiviseksi koetun vuorovaikutuksen pohjana on jokseenkin samankaltaiset arvot, on tällaisen ajattelumallin paljastaminen tietysti hyväksi: voin itse heti todeta, että kaltaisesi ajatusmaailmaa edustava ihminen ei ole tervetullut minun elämään. Olen etuoikeutettu ja kaiken ilmaiseksi saanut tai en, minun on hyvä olla, enkä kaipaa tuollaista negatiivisuutta elämääni, semminkin kun en usko sekuntiakaan sen takana olevaa ideologiaa. Hyvää päivänjatkoa ja iso hali!

Vierailija
37/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteereitä on lupa asetella vaikka maasta taivaaseen ja takaisin. Mitä tahansa on lupa toiselta edellyttää, eri asia sitten miten hyvin sitten toteutuu.

Jos jotain varallisuuskriteereitä ajattelisin, niin se on tärkeää että mies ehdottomasti tulee omillaan toimeen kuten minäkin. En ala kenenkään elättäjäksi ja minu tilini pysyy visusti minun tilinäni ja vain ja ainoastaan minun hallinnassani. Tähän lisäksi se, että holtitonta pennitöntä elämänkoululaista en hyväksy.

Siksi enhalua asua kenenkään kanssa. En ota mitään riskejä.

Vierailija
38/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä moitita, että haluaa varakkaan kumppanin, vaan sitä oletusarvoa mikä monilla on, että sen kumppanin varakkuuden tulee automaattisesti nostaa sen köyhäkaulankin elintasoa. 

Vierailija
39/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele väitteesi siitä, että sukupuoli auttaa menestymään taloudellisesti

Vierailija
40/57 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se johtuu siitä että miehenä olet etuoikeutettu. Sukupuoli on auttanut sinua merkittävästi saavuttamaan menestystä, joten ei tuo ole varsinaisesti omaa ansio

Miehet tienaavat enemmän, koska he valitsevat ammatteja, joissa tienataan paremmin. Miehet tekevät myös enemmän töitä, joten kokonaisansiot ovat paremmat. Jotkut miehet rikastuvat kunnolla, koska he perustavat yrityksiä toimialoille, joissa voi kasvaa paljon ja samalla vaurastua. Miehet ottavat keskimäärin myös paljon enemmän riskejä, myös taloudellisia, kuin naiset. Mikään ei estä naisia toimiasta samoin, mutta jostain syystä kaikkein tasa-arvoisimmissa maissa työtehtävät ovat vahvasti sukupuolittuneet miesten ja naisten välillä. Intiassa on naisinsinöörejä suhteellisesti enemmän kuin Suomessa tai Ruotsissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi