Miks jotkut utelee henkilökohtaisia asioita?
Olen itse melko yksityinen ihminen enkä esim töissä puhu paljoa omasta elämästäni, lähinnä pintapuolisesti. Esim parisuhdeasioista en tykkää puhua siellä. Ihmiset on nyt alkaneet udella mun suhdestatusta ja että onko minulla jotain sutinaa yhden työkaverin kanssa. En voi ymmärtää tämmöistä kyselyä. Kunnioitan itse muiden yksityisyyttä ja toivon sitä muiltakin. Ja kyseinen työkaveri jonka kanssa nyt luullaan et meillä on suhde, niin ei ole, tullaan vaan hyvin juttuun ja ollaan tekemisissä muutenkin kuin töissä. Vaikka en nyt mikään selitysvelvollinen olekaan. Mut tekisi mieli jotenkin näpäyttää kyselijöitä tai sanoo joku napakka vastaus tai jotain, mut en keksi mitä..?
Kommentit (19)
Miksi tarvitsee napsauttaa kysyjää?
Itse olen ihan ystävällisesti kertonut, etten mielelläni puhu henkilökohtaisista asioistani työpaikalla ja se on aikuisille fiksuille ihmisille tuntunut ihan riittävän. Mielellään puhun kyllä yleisistä asioista ja harrastuksista, kun semmoinen mukava aihe sattuu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaan on sellaisia. Minäkin olen kuvailemasi utelias ihminen. Ja kyllä minultakin kysellään vaikka mitä. Minun mielestäni voit ihan hyvin vastata työkavereittesi kyselyihin lyhyesti ja rehellisesti. Ei jokin suhdestatus kai niin salainen asia ole, etteikö sitä voisi kertoa. Kyllähän sitä kysytään ihan työhaastatteluissakin.
Kysymys, joka ei kuulu työhaastatteluun eikä työkavereille. Ellei itse halua kertoa.
Ihmisiin ei ole mahdolllista tutustua ja lätisee vain säästä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vaan on sellaisia. Minäkin olen kuvailemasi utelias ihminen. Ja kyllä minultakin kysellään vaikka mitä. Minun mielestäni voit ihan hyvin vastata työkavereittesi kyselyihin lyhyesti ja rehellisesti. Ei jokin suhdestatus kai niin salainen asia ole, etteikö sitä voisi kertoa. Kyllähän sitä kysytään ihan työhaastatteluissakin.
Kysymys, joka ei kuulu työhaastatteluun eikä työkavereille. Ellei itse halua kertoa.
No avaa suusi ja kerro, ettet halua siitä puhua. Ei kukaan osaa lukea ajatuksiasi ja aika monelle tuollainen juttelu on ihan normaalia.
Mut miksi jotkut taas sitten ei. On ne jotkut ihmeellisiä erilaisia.
Mitä kysymyksen esittäjä sanoi, kun kerroit hänelle asiallisesti, ettet halua puhua suhdejutuista töissä, koska olet yksityinen ihminen?
Minä ainakin utelen ihan uteliaisuuttani. Ei minua edes kiinnosta mistään säistä jutella. Elämäntarinat ja muut kiinnostavat paljon enemmän.
En kuitenkaan jankkaa, jos huomaan, että toinen ei tietystä aiheesta halua jutella.
Minultakin välillä kysellään aiheista, joista en halua keskustella, vaikkapa oman parisuhteeni seksistä. Siihen vastaan, että minusta on väärin puhua toisen henkilön (eli puolisoni) seksielämästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin utelen ihan uteliaisuuttani. Ei minua edes kiinnosta mistään säistä jutella. Elämäntarinat ja muut kiinnostavat paljon enemmän.
En kuitenkaan jankkaa, jos huomaan, että toinen ei tietystä aiheesta halua jutella.
Minultakin välillä kysellään aiheista, joista en halua keskustella, vaikkapa oman parisuhteeni seksistä. Siihen vastaan, että minusta on väärin puhua toisen henkilön (eli puolisoni) seksielämästä.
Minä tykkään puhua puoliso ja omasta seksielämästä. Minulla on mukana puhelimessa kuviakin joita voin kiinnostuneille näyttää. Miksi et hlua puhua seksielämästä vaikka muut yksityisasiat (peräpukamaleikkaus yms) kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee napsauttaa kysyjää?
Itse olen ihan ystävällisesti kertonut, etten mielelläni puhu henkilökohtaisista asioistani työpaikalla ja se on aikuisille fiksuille ihmisille tuntunut ihan riittävän. Mielellään puhun kyllä yleisistä asioista ja harrastuksista, kun semmoinen mukava aihe sattuu kohdalle.
Napsauttaa haluaa koska tuntee olevansa parempi ja nämä muut loukkaavat utelevilla kysymyksillään.
Työpaikalla tää on aika ikävää. Moni on tottunut jakaa perhekuviot ja kaiken henkilökohtaisemmankin asian työporukalle, mutta itse en kerro yksityiselämästäni juuri mitään. Tämän vuoksi minua on myös syrjitty työpaikoilla.
Yleensä levittääkseen juoruja, jos on joku tuntemattomampi ihminen. Näin olen huomannut, ja olen oppinut kiertämään tällaiset kysymykset.
Läheiset jos kyselee, niin niitä ehkä jopa kiinnostaa.
Meillä on 12 hlö työpaikalla 1 jonka perheestä ei tiedetä mitään. Tai siis kyllä se ainakin jossain vaiheessa jonkun Sannan (Nimi muutettu) kanssa asui ja tiedän kadun missä asuu. En oo ihan varma onko sillä koir(i)a vai lapsi(a). Muuten tullaan ihan mukavasti juttuun, työasioista voi vitsailla yms. Mutta joku 6-8 vuotta tehty töitä yhdessä ja tuon enempää ei ole vielä irronnut. En siis utele enkä kysele ja luulen että vastaisikin suoraan kysymykseen. Mutta kertokoon mitä haluaa ja mihin tahtiin haluaa. Aika monella muulla sitten taas on selvinnyt ihan sellasia arkisia juttelemalla, että pitää hakea lapsi koulusta tai vaimolla vapaa päivä tms.
Voit sanoa ettet puhu tuollaisista asioista. Kommunikointi on kaiken a ja o. Ihmisillä on eri käsityksiä ja tapoja siitä mistä puhutaan
Vierailija kirjoitti:
Minä olen erittäin hyvä ystävä vastakkaista sukupuolta olevan työtoverin kanssa, vain ystävä mitään muuta ei ole ollut, ei ole eikä tule olemaan. Työpaikalla lähti kuitenkin totena suhdehuhut elämään ja paisuivat aivan törkeiksi. Ei ole auttanut vaikka olen sanonut että ei ole suhdetta ja minulla on ihan eri seurustelukumppani työpaikan ulkopuolella. Ikävältä tuntuu. Esimiestä myöten udellaan ja spekuloidaan. ja muuten, työhaastattelussa ei kuulu eikä saa kysyä tuollaista.
Miksi pitää napauttaa? Kerro vaan ystävällisesti, että et mielelellään kerro yksityisasioista.
Vierailija kirjoitti:
Suhdestatusta ei missään nimessä saa kysyä työhaastattelussa! Se on laiton kysymys, enkä itse siihen vastaisi. Enkä myöskään kerro työkaverilleilleni mikä statukseni on.
Mulle oikein maksetaan siitä.
-sossun täti
Miksi suutut ihan normaalista juttelusta? Mitä sulle saa puhua????