MAALImasujen PERjantai
menikö tänää oikein?? Oujee, ei enää keksiviikkoa :) hyvä minä!!
Kommentit (45)
Meni viimeyö vähän huonommin, tai siis kuopus alko huutamaan yöllä ja sit sen vieressä on kertakaikiaan kamalaa nukkua! Myllää, potkii... KUORSAA :) Ja vaikka mitä... Mutta selvispä taas aamulla syy kun niin ikeniä hieroi ja siellä alaikenessä tulossa poskihammas. On tehny tässä parin viikon aikana kohta kaikki poskihampaat. No, jokatapauksessa voin kuvitella, ettei se siitä rassukasta mukavalta tunnu, kun sellainen herneen kokoinen " patti" ikenessä ja se hammas sieltä nyt sitten koittaa läpi tulla.
Poika onkin nukkunut viimeyötä lukuunottamatta taas hyvin, ei kolmeen yöhön edes tuttia tarvinnut kertaakaan laittaa :)
Kaupassa kipasin hakemassa viikonlopun sapuskat ja huomenna tulee työkaveri kylään lastensa kanssa. Heillä myös kolmatta odotellaan huhtikuun alkuun. Ihan mukavaa saada mahakasta seuraa :)
Tänään pitää sitten vähän vielä siivoilla ja järjestellä paikkoja.
Vai että pyykkipäivä muillakin :) Niin myös täällä. Pesukona laulanut koko aamun. Pesin eilen rattaiden kankaatkin ja tänään ollut vuorossa pinnansuojien ja pinniksen täkkien ym. pesua. Kai se vielä pitää ihan vaatepyykkiäkin yksi kone kiepauttaa illemmasta. Kyllä täytyy sanoa, että meillä tuota pyykkiä tulee, vaikka meitä vaan se 2 aikuista ja 2 lasta tällähetkellä on. Ollaan kait niin sottasta sakkia sitten ;)
Pieniä hankintoja täytyy vielä tässä tehdä, mm. tutit ja vaipat ostamatta vielä... mutta muuten alkaa olla kaikki suht valmiina.
Meillä lähikauppa myi ainun liivinsuojia -50% ja arvatkaahan ostinko ihan muutaman paketin kaappiin valmiiksi ;)
No kun halvalla sai.... Ja siis meneehän niitä sitten. Mies vaan nauroi kun niitä onnessani kotiin kannoin, että ei varmaan ihan heti kesken lopu.
Mutta siis... nyt päikkäreille kun vielä kerkeää.
t. K@tju
Tappi: meillä mies tekeen ne, mutta niihin tulee blinijauhoja, hiivaa, maitoa tai kivennäisvettä (kait), suolaa, kananmunaa (jotkut laittaa nesteeks olutta). Ihan tarkkaa ohjetta en muista, mutta ne on tosiaan sellasia paksuja lättyjä. Paistetaan hitaasti VOISSA!! Me syödään mädin, smetanan ja sipulin kera, huomenna laitetaan lisäks savukalatahnaa.
NAMI, NAMI....
-m-
Muutaman tunnin olin pois ja täällä jo kolmannella sivulla mennään! :D
Gallup: Mie luen hmm.. netistä Ilttistä, sitten ihan niinkö fyysisesti niin anopin Me Naiset ja itselle on tullut Cosmo vuoskaudet. Siinäkään sinänsä enää mitään jänskää ole, mutta tunteepahan itsensä vielä nuoreksi, kun eläytyy muiden juttuihin.. ;)
Kyllä se turvatyynyn poksahdusasia tuli ilmi tänä aamuna ja senpä takia emme sitä lasta siihen eteen laitakaan. Se oli se ratkaisevin asia, mutta kun tämä tieto tuli " off the record" niin ajattelin olla mainitsematta..
Joo, alkaa noi ruokalistat mennä kyllä multa ohi hilseen.. Miten ihmeessä te vedätte kaikkea ihan outoa ruokaa? Siis masuli ja emmi muistaakseni spesiaalilinjalla usein ja sit punkelilla on aina joku poro pakkasessa..?? Ja nyt yks haluaa blinejä kans. Hitto.. Blinit on parhaimmillaan mädin ja smetanan kanssa ja niin.. Eikös sitä jouluna ollut puhetta siitä mädistä. Eli mä voin taas unohtaa koko ton blinihomman. Höh, ehkä ois parempi pistää pää uuniin vaan tuijottaa tot kauan muhivaa kaalilootaa, ettei tuu lisää himoja! :D Hyviä ruokahetkiä teillekin.
Mulle tuli hurja shoppailuhimo ja lähdettiin ipanan kanssa käymään sitten kylillä. Ostettiin niitä puuttuvia vauvakamppeita ja nyt on hyvä mieli taas pitkään, kun ei tarvi niistä murehtia. :)
Ja sitten.. Tänään on närästänyt aamupala (prkleen meetvursti!) ja nyt sitten pikalounas (makaronia ja jauhelihasoosia) ja vielä ois eessä sitten tuo kaaliloota tänään. Paljonkohan se sitten mahtaa.. Hitsi, nyt tuntuu ettei mikään mee putkeen!
Mä lähden eteiseen mököttämään ja odottamaan miestä kotiin. Saa antaa mulle lohdutusrutistuksen, kun on suupielet mulla nyt alaspäin.
Papu, vatsassaan Hermu
tai muutkin, jotka mahdollisesti meinaa ostaa puvun pikkuiselle vielä tuohon kevättalvelle, niin minkä kokoisen ootte hommanneet?
Mä tuossa eilen pähkäilin, että tarttis varmasti ostaa jonkinlainen puku vaavalle, kun se äippäpakkauksen puku on tosiaan aikas iso vastasyntyneelle, mutta en millään osannut päättää 56 ja 62 välillä..
Tuo talvihan ei nyt pitäisi enää pitkästi kuitenkaan jatkua tuosta maaliskuusta, mutta kun ei noista vauvoista aina tiedä kuinka reippaasti ne kasvaa.
Mietin myös, josko ostas henkasta ja maukasta sellasen puvun jossa ei oo jalkoja vaan se on sellanen pussukka. Alhaalla on vetoketjut, joiden kautta saa sitten nuo kaukalon vyöt pujotettua. Tämä pussukka lähtee koosta 62/68.
Minkähän kokonen tuo äippäpakkauksen puku mahtaa muuten olla ylipäätään?
-viivi taasen-
Yhdessä osassa edelleen täällä olen :) Nyt olen jo vähän liikkunutkin, enkä vaan olla möllöttänyt. Eilen sitten tuolla ulkona lumen kanssa teuhtaroin ja yritin saada sitä järjestykseen niin sen jälkeen alkoi taas supistelemaan. Supisteli vajaan tunnin säännöllisesti ja se sitten vähän säikäytti :/ On se kumma että vaikka vaan niin vähän aikaa ja varovasti lunta kolasin niin silti menin huonon kuntoon :( Naapuriki tuli jo sanomaan että " sinä et saa tehdä lumitöitä, nyt pois sieltä. Minä teen ne kyllä" . On se hassua kun jo naapurikin minua vahtii :/ Ja todella vähän tein niitä hommia, sen verran että sisään pääsi ja sain ulkoilmaa hetken.
Keskiviikkona olis siellä äitipolilla kontrolli käynti. Toivottavasti kaikki olis pysyny samassa, jos ei ole pysyny nii taas joudun sairaalaan vielä sinne 32-33 viikolle asti :(
Toissapäivänä oli neuvola ja siellä se täti yritti taas tentata miten mieleltäni jaksan. Kyseleekö ne teiltäki tuommosia? Käykö kavereita? Soittelenko kavereitten kanssa? Mitä teen päivisin jne... Onko elämä enemmän kiva vai vähemmän kivaa? Aina kyselee minulta tuommosia :/ Kaikki oli siellä ihan ok. Paino oli noussu ihan liikaa :( 620g/viikko, nyt yhteensä 7.8kg Ei sille taida mitään mahtaa että se vaan nousee, toki kun en liiku yhtään niin nouseehan se :( Ja ruoka ja herkut on hyviä ;)
Eilen pakkasin pussiin KAIKEN makean mitä meiltä vaan löytyi. Keksit, suklaat, karkit, pusut, sipsit ym ja sen pussin annoin miehelle että vie sen töihin. Nyt sitten jo eilisen olin kokonaan ilman niitä herkkuja. Ostin tilalle hedelmiä ja niitä sitten rouskuttelin murheellisena koko illan.
Minun pitäis silittää verhot ja laittaa ne ikkunaan, mutta laiskottaa. Tekis mieli mennä vaan nukkumaan :D
Me yritettiin ostaa kindeksistä sellasta ihanaa ulkopukua vauvalle, mutta oli vaan koko 50 jälellä. Soitin sitten tulevalle kummitädille eri kaupunkiin niin se sieltä löysi samanlaisen puvun ja koko 62 löytyi varastosta. Viimeinen 62 ja minä sain sen! :) Että olin onnellinen. Ei ole löytynyt muita yhtä hienoja pukuja ja minä jo itkin että me ei saaha edes vauvaa laitokselta kotiin kun ei ole pukua! Mutta nytpä saahaanvauva kotiin, ei puvuttomuus estele!
Nyt pitää mennä laittamaan pyykit pyörimään!
Jouhi 29+6
Pitkästä aikaa taasen.
Niin meillä olis sitten muutto edes ens viikon perjantaina. Onnex mun ei tarvitse liikuttaa eväänikään kun muut tulee ja hoitaa hommat kodista kotiin.
Olo on kyl niin kaput ettei mikään oikein kiinnosta. Sais tää lapsonen jo syntyä, ei jaksa enää odottaa ja kova halu ois päästä taas elään ns.normaalia elämää... Onko sellaista normaalia elämää oikeesti edes olemassakaan? ;)
Anyway, eilen olin neuvolassa ja tänään sokerirasituksessa.
Neuvolassa kaikki hyvin, raudat ja muut,sf-mitta tällä hetkellä 27cm..pieni vai iso enpäs osaa sanoa. Paino ei ole laskenut,eikä sitä ole kyllä tullu lisääkään, joten uskon vakaasti että vauva on kuitenkin ottanut oman osansa,painoarvioista kun ei ole mitään hajua.
Sitten tänä aamuna kun jouduin juomaan sen hirveän makean litkun siel labras,tää kaveri sai ison hepulin.Niin kova melskaus kävi etten voinu istua vaan piti seistä ja muut katto mua kuin jotain ufoa...
Ne ei vaan tiennyt et mun lapsi sai elämänsä ensimmäisen sokerihumalan;)
Huomenna sitten poksahtaa rv31 täyteen,plääh,9 vko' a viel jäljellä.
Hanan ja pulla
... ja hirveesti ootte taas sillä ajalla raapustaneet.
Neuvolassa kävin ja siellä kaikki hyvin. Terveydenhoitaja oli kanssani samaa mieltä, ett taitaa vauveli olla kääntynyt pää oikeeseen suuntaan. Verenpaine oli edelleen mulle sopivissa lukemissa ja pissa puhdas, ja kaikkein iloisin yllätys oli se että paino oli edellisestä punnituksesta (5viikkoa) pudonnut 1,5 kg. Hyvä minä!! Ja siis mulla lähtöpainoa on jo niin huimasti, ettei siis ole ollenkaan haitaksi, että paino putoaa.
Gallup: Mulle tulee kotivinkki ja meidän perhe. Ja sit anoppi ja kaverit kiikuttaa vanhoja lehtiä, joita myös tulee selailtua.
Miehellä on viikonlopun päivystys, ja sitä ei varmaan ihan hirveästi kotona näy, joten jotain tekemistä pitäisi keksiä, muutakin kuin nurkkien siivoamista.
Mitenhän se duppiksen pikku-ukko jaksaa?!
Mut nyt täytyy mennä ruoan lämmitykseen, esikoinen on lähdössä elokuviin, ja saa sit syötyä ennen sitä. Ja meillä siis tänään syödään, jääkaapista löytyviä muutamalta päivältä kertyneitä jämiä, jokaiselle siis vähän eri ruokaa. Aiemmin kun meilläkin oli koira, ei niitä pahemmi edes kertynyt, mut nykyään kyllä.
Mut heippa taasen, Petriina
Tänään oli taas ultra aamulla. Olin polilla yhteensä 2 tuntia. Tutkivat tarkasti. Ekaks otettiin sydänkäyrää puoltuntuia, vauva melskas koko ajan! Sykkeet hänellä oli siksi koko ajan 160-190! Katsoivat myös verenpaineen ja pissan, jotka molemmat ok.
Ja sitten ilouutinen; vauva oli kääntynyt pää alaspäin! Vauvamme on pieni ja siro (1800g edelleen..sama kuin 2 viikkoa sitten, silloin eri kone ja lääkäri) ja saattaa kyllä kääntyä vielä perätilaankin uudestaan, mutta ainakin nyt on oikein päin! Lääkäri sanoi, että jos menisi laskettuun aikaan, niin silloin olisi 3000g. Vaan eipä antanut enää uutta ultraaikaa, kun vauva niin alhaalla (tämä huono uutinen), että voi syntyä milloin vain. Sanoi, että JOS olen koossa vielä rv 36, niin voidaan tehdä uudestaan painoarvio. Kehoitti ottamaan rauhallisesti.
ZELDATAR ja muutkin perätilassa olevat; tämä lekuri sanoi, että nykyään synnytetään perätilatkin alakautta, jos ei ole tosi iso vauva tulossa. Sanoi, että ainakin täällä (TYKS) uudelleensynnyttäjät kehoitetaan synnyttämään normaalikokoisen vauvan kanssa alakutta, jos lapsi tulee pyllyedellä. Jos jalkaterät edellä, niin leikkaavat. Toki varmasti jokainen tapaus harkitaan erikseen. Minä ainakin helpotuin tiedosta, koska en haluaisi sektiota. Varmaan vauvan koko vaikuttaa suuresti asiaan myös.
Ottivat streptokokki ja klamydianäytteet kohdunsuulta myös, sanoi, että ne voivat aiheuttaa supistuksia. No klamydiaa minulla ei ole, mutta tuo streptokokki on arvoitus. Niistä kyllä soittoaika vasta 9.2, heh! Mahdanko enää silloin olla yhdessä koossa?!
Eipä muuta tällä erää! Mukavaa viikonloppua!
Caius ja ilona 33+4
Papu: mä olen kyllä uskaltautunut syömään tota mätiä, söin viime raskaudessa myös. Noi blinit on mun ja miehen talviherkku, keväällä sit parsaa, mmmm...
Viivi: meillä on se Hemkan pussukkapuku, niillä vetoketjuilla saa alaosaan lahkeet ja siks se on niin kätsy kaukalossa. Ja jos alla on esim. villasta riittää varmasti kotmatkalle autoon.
Mä kyllä ostaisin 62 kokoisen puvun, johan ne vaipatkin vie tilaa. Meillä ainakin kaikkia 56 kokoisia vaatteita voitu käyttää vaan hetki ja lapset olleet 49/48 cm syntyessään.
Miehus on muuten lähdössä risteilemään, joten taidan terrorisoida täällä oikein kunnolla tänään tai sit MURPHY odottaa nurkan takana ja synnytys käynnistyy, eikä ole ketään lapsenvahtiakaan :O
-m-
Jouhi: kiva kuulla, että yheskoos ootte vielä ja kuule, usko vaan sitä naapuria, sähän et oikeesti saa tehdä mitään. Jaksuja loppumetreille.
Caius: mulla kans vauva tosi alhaalla ja siks sf-mitta pysähtynyt. Mikä sulla oli kohdunkaulan tilanne, mulla vielä hyvin jäljellä ja kiinni eli toistaiseks Hippu on masussa ja pysyy. Mulla supistukset (ne kipeetkään) ei ole saanut mitään aikaiseksi.
-m-
mäkin aion terrorisoida oikein kunnolla..mutkun on tylsää.
Mä tahdon nyt sit kans semmosen puvun vauvalle (miks aina ekaks kirjottaa että vaivalle?)..ai että 62 ois sopivaa kokoo noin suunnillee? Pitääpä käydä kaupuntissa joku pvä.
Pitäs löytää vielä muitakin pikkujuttuja..harsoja ja kaikkee. Bodyja ja potkareita (kokonaisia ja osittaisia) on mielin määrin, samoin kietasupaitoja on lipasto pullollaan. Toppa-asustetta ei oo muutakun noi äp:n kamat, että josko sen pussukan kävis hommaamassa, ja semmoset sisätumput :) Muutamat vaippakuoret tarttis ja jos sit lisäimuja hurauttelis vanhoista pyyheliinoista - alkuun aion koklata vaan harsoja.
Sitte itelle tartteis kans kaikkee..imetyspaita olis varmaan kätevä? Ja imetysliivit pitäs ostaa, mut ehkä vasta sitten helmikuun loppupuolella..(miks nettikaupoissa on liivejä joissa ei oo kokoja?? Onks ne jotain jokakoon malleja vai?) Mistähän sitä tietäs paljonko noi hinkit vielä turpoo..
VAUVAN ASENNOISTA;
Mitä te oikein teette että saatte ne mukelot laskeutumaan alas ja kääntymään oikeinpäin???? Kertokaa heti! Mä oon yrittäny tehä kärrinpyöriä, seisoa päälläni ja hyppiä tasajalkaa, mutta Puksu asuu vaan poikittain..puskee päätä vasempaan kylkeen ja potkii kiusallaan oikeeta kylkeä, asuupi vielä tossa niinkun " ylämasulla" - navan kohdilla ja siitä ylöspäin! Alamasu on ihan löllö..tossa se vaan hengailee eikä tajua kääntyä vaikka oon selittäny monen monet kerrat. Eli miten te sen teette??
Mä päätin väsätä makaronilootaa kuitenki tänää..tuolla se nyt uunissa kypsyy, munamaidon korvasin tolla paksulla pihkamaidolla - keksis vaan mihin sen lopun kuluttas..vaivaset pari litraa.
Vois vaikka lahjoa taas naapuria pitämään mun koirista hetken aikaa..se aiemmin valitti jatkuvasti koirien haukunnasta kunnes vein yks kerta sille pari litraa pihkamaitoa..sen jälkeen ei oo koirat häirinny..jos nyt pitäs " hyvää suhdetta yllä" ja veis vähän lisää :) *kieroa kun korkkiruuvi* njähnjäh. Lahjonta kannattaa aina!
Taptap..tysistyyyy
Noi sun kuvailemat Puksun liikkeet.. Täällä on kuule samantuntuisia juttuja, mutta kyllä se meidän Hermanni siellä pää alaspäin on. Peppu on joko tossa navan yläpuolella taikka sitten sivulla. Jalat toisella kyljellä. Venyttelyjumppaa sitten niin, että molemmat kyljet venyy ulospäin, harvinaisen huvittava tunne. :) Käsillä kaivelee joskus tuolla ihan nivustaipeissa, laskee varmaan sormiaan. Herra kääntyi yks yö poikittain, pallovatsa oli ihan oudon muotonen ja ylhäältä ihan tyhjä, oli outoa, kun on tottunut siihen peppuun siinä. Ei kauaa viihtynyt, oisko vuorokauden ollut ja palas takas siihen hyväksi havaittuun yleisimpään asentoon eli pää alhaalla, peppu ylhäällä ja selkä oikealla eli mun kyljen suuntaisesti, sit jää jalat ja kädet vasemmalle.
Että vois kyllä olettaa sen teidän Puksun olevan ihan oikein päin siellä..
Hello again.
Tappi: käys katsomassa harsoja täältä
http://www.mollavauva.fi/
Mä ostin sellasia kuviollisia, lähinnä unirievuiks. Valkosia käytän sitten pukluriepuina ja myöhemmin niillä on hyvä pyyhkiä nasu, kun kiinteisiin siirtyy. Imetyspaidan tilasin Vekaravintistä, myös Henkassa on niitä myynnissä, laadusta en tiedä. Mulla löytyy parit vanhat imetysliivit (tosin nyt jo käytössä), joten ajattelin vasta vauvan synnyttyä ostaa uudet.
Kivoja lämpöpusseja löytyy muuten täältäkin:
http://sisukas.net/component/option,com_frontpage/Itemid,1/
Miksei sellasta pihkamaitoa (mitä se tarkalleen on) saa mistään, kuullostaa herkulle.
Meen odottamaan ukkoa, kun se ryökäle aikoo kerran lähteä risteilemään, saa kyllä suukotella mut pyörryksiin.
-m-
Uskaltauduin sitten tänäänkin koneelle.. tai kyllä mä eilenkin kävin pikaiseen kurkkimassa kuulumiset =)
Olin eilen aamupäivällä siellä ultrassa, ja vauva on jo ihan kohdunkanavan tuntumassa, tai siis ihan kiinni on pää siinä, ei ole tosin vielä kiinnittynyt.. Painon tunne on aikas mahtava lähes koko ajan, ainoastaan jos makaan ihan paikallani niin ei tunnu mitään, mutta aina asentoakin vaihtaessa tuntuu kyllä todi kova painon tunne. Siksi en siis koneellakaan erityisemmin enää uskalla aikaani viettää kun toi tunne tuntuu aika voimakkaana tässä ollessa.. Kohdunsuu on ihan pehmeä, ja kuulemma jos synnytys käynnistyy niin sieltä se sitten tulee.. Mutta onneksi kohdunkanavalla oli pituutta vielä n. 3cm niin ei se sieltä toivottavasti ole ihan heti tulossa. Mutta neuvoi kyllä että levätä tarttis, istua ei saa pitkiä aikoja, eikä matkustaa autollakaan paljoa, myöskään ei tarttis nostella mitään.. Ja sain vaaville painoarvionkin, oli 1856g, syntymähetkellä, jos sitten menee sinne 40 viikolle asti olisi 3700g.. Sillai toivoi että jos nyt edes 34 viikolle asti pysyisi sisällä, mieluiten 36 viikolle. Jos painon tunne lisääntyy, niin heti lääkäriin/sairaalaan, riippuen että paljonko lisääntyy. Vaikka vauva onkin ihan alhaalla niin mulla toi sf-mitta on kuitenkin aikas iso.. Täytyy toivoa ettei vaavi ihan hirmuista kyytiö kasva tuolla, etten sitten joudu punnertamaan ulos mitään 4 kiloista.. Niin ja senkin lääkäri sanoi että mulla tulee kuulemma olemaan normaalia helpompi synnytys, kun on jo pehmeä kohdunkaula, eli jotain positiivista sentään.. =)
Mukava kuulla että jouhikin on pysynyt yhtenä kappaleena, kyllä ne viikot siitä pikkuhiljaa kertyy! =)
Galluppiakin oli ollut: Meille tulee Vauva, Aku Ankka, Kotivinkki ja Seiska, ainakin muistaakseni, niitä sitten lueskelen.. Ai niin ja miehelle tulee Ajolinja, sitä en tosin lue muutakun kovassa lukemisen puutteessa..
Tappert: Meikäläisellä kun ennestään tota masua, niin nytkin vaikka vauva todistetusti on ihan alhaalla (ja ollut pää alaspäin jo ainakin 1,5 kuukautta), niin alamasu ei tunne läheskään niin kiinteeltä kuin ylämasu, vaan on enemmän juuri sellaista löllöä.. Vauva on enimmäkseen vasemmassa reunassa mahaa, kun kun potkiskelee niin potkii oikeaa kylkeä, ja potku voimasta peppu tai joku tuntuu oikealla, ja suurinpiirtein siinä navan korkeudella, välillä tuntuu potkuja myös ylempänäkin.. Ja käden liikkeet tuntuvat sitten tuolla alhaalla. Eli suht samalta kuulostaa kun sunkin vauvan liikkeet??
Nyt täytyy jo mennä sohvalla pitkäkseen.. Ja katsomaan Päikkäreitä.. =)
sohvi84 31+3
Mulla kohdunsuu sormelle auki. Kohdunkaulakanavaa 3cm jäljellä, mut ihan taikinaa :) Lekuri sanoi myös, et uudelleen synnyttäjillä ei kohdunkaulakanava edes välttämättä poistu, vaan lähtee siitä sitten avautumaan synnytyksen käynnistyessä. Joten siihen ei uudelleen synnyttäjä voi kuulemma turvautua :))
Caius
söin jo ja taas tuli tylsää..
VAUVASTA;
En mä siis todellakaan tiedä miten päin tuo Puksutti oikein on, mutta terkkari ei sillon vko sitte osannu sanoo muuta kun ettei löydä alhaalta eikä ylhäältä päätä eikä peppu, siitä pääteltiin että olis poikittain. En mä tunne alavatsalla mitään liikettä..kovimmat potkut tuolla oikeella suht navan korkeudella, ja jotain räpellystä samalla kohti vasemmalla kyljellä..ehkä se olis kääntyny..en panis yhtää pahakseni :) Tiistaina olis taas nla, josko siellä selviäis, seuraava taitas olla sitte lääkärinla reilun parin vkon päästä..
MASULI;
Pihkamaito on samaa kun ternimaito, juustomaito, lettumaito..millon milläkin nimellä kulkee. Hyvässä lykyssä löydät isomman kaupan pakastealtaasta rasioissa..siinä VOI lukea siis ihan mitä vaan..kuitenkin se on sitä ammuäidin ekaa (1-4;n lypsyn maito luetaan varsinaiseks pihkamaidoks, hyytyy hyvin) maitoa jota vasikallekin annetaan heti ensimmäisenä - sitä vaan tulee monesti niin paljon että riittää myyntiinkin.
jos ei löydy kaupasta niin olisko tutuilla maitotilaa? Tai siinä lähellä missään mistä vois käydä kyselemässä josko joskus vähän vois ostaa/saada..
Mut miks niissä esim.vekaravintin imetysliiveissä ei oo mitään kokoja??? Eikai niitäkään voi tuurilla ostaa! En ainaka löytäny mistään koko merkintöjä kun selasin.
Ette ikuna millonkaan arvaa kenkä mä olen...SAAPAS! *virn
Mäkin söin just eilistä makaroonilaatikkoa, joten tulinpa häiriköimään.
Caius: hassua ettei lekuri maininnut mulle mitää tollasta vaikka oli kyllä muuten tosi mukava ja asiantunteva. Meitsi täällä antautui luulolle, ettei mitään tapahdu vielä pitkään aikaan; en siis voikkaan lähteä juoksemaan ;))
JOTAIN POSITIIVISTA!!! Huomasin äsken, ettei selkää ole särkenyt koko päivänä, jeee. Mieskin sanoi, etten ole yhtään valittanut, hiphei. Liekö taas tyyntä myrskyn edellä....
Tappi: noita Carriwellin liivejä on siellä Babyodean sivuilla ja siellä on mun muistaakseni kokotaulukko, ainakin vastaavat pikaisesti jos lähetät meilin.
Pihkamaidosta: mä sain joskus teininä kaverilta pullollisen tota ihmeainetta ja tein tietty kotona lättyjä, laiton vaan tyhmänä vielä pari munaa, joten niistä tuli aikamoisia peltilevyjä, lähes näkkileipälättyjä.
Nyt se ukkeli häippäs, tylsääkin tylsempää; ei oo edes vertaistaan juttuseuraa. Taitaa olla paras tipahtaa ton 3-vuotiaan tasolle.
-m-
Luen: Gloria, Glorian Ruoka&Viini (suprise, suprise!!), Aku Ankka. Mies tuo töistä toisinaan Kotivinkin, Pinnin (kampaajien ammattilehti), naapureilla luen satunnaisesti Seiskan ja Glorian Koti.
-m-
Nytkö te jätitte mut tänne yksinään höpöttelmään *mumisee itsekseen*
Pelastakaa joku mut tältä tylsyydeltä!!!
-m-
TELMALLE KOIRA-ASIAA;
Kaskas..toinenkin yhtä jäärä siis löytyy, taitaa olla rotuvika :) Tuo tomppeli ei pysy pihassa hetkeäkään vaan lähtee kylille, onneks on aidattu osa pihasta. Metsässä taas pysyy lähistöllä, ja tulee luoksekin yleensä (paitsi kun kiinni pitäs ottaa). haukkuu paljon eikä kuuntele kieltoja, meillä ollaan uroksille (vieraille) tosi vihasia, joten..pallinpoisto on meilläkin edessä lähiaikoina, josko ne korvatkin sitten löytys. Tuolla on B/C lonkat, ja kerran käytetty A-lonkkaselle jalostukseen mutta narttu jäi tyhjäks..nyt jos kasvattaja ei tuota kaipaile niin pallit lähtee (sori vaan koira) - jos niiden tilalle sais järkeä. Talossa kun on tuo ajuri-uroskin niin välillä on aikmoisia kärhämiä näiden jätkien kesken..ainakin kun on juoksusia tyttöjä lähistöllä. Ajattelin ekaks kokeilla hormonipistosta ja miten se vaikuttaa, sekun ei veis " kykyjä" kun about vuodeks.
MASULI;
Miten sä ne blinit teet? Miten niitä syödää?? tuleeko jotain täytettä tai jotain? eiks ne oo vähän kun paksuja lettuja?? Mulla on kyselyikä..mutkun tahtosin joskus kokeilla..
GALLUPPIIN;
lehtiä..hmm..mulle tulee Me naiset, ja vauva, ja meidän perhe...lukisinhan mä vaikka mitä mutta kun ei ole varaa..tingin sanomalehdestä :) vaihtelen tilauksia vähän tilanteen mukaan. Aiemmin tuli sportti ja hyvä terveys..nyt nuo vauva ja perhe..
Noh, mä oon nyt imuroinu..ruokaa ei tarvi tehä kun on eilistä. Huomenna sitte taas ruoanlaittoa. enempää ei jaksais siivota..koira on lenkitetty ja toisen tollon kanssa en tonne jäätikölle uskaltaudu. välipala on syöty ja nyt on tylsää..telkkarista ei tuu mitään, kirjasto ei oo auki, kahville ei jaksais kävellä enkä jaksa lämmittää autookaan (jos ei jaksa ni miks ei lepää?)..mua ei kehtoita tehä mitää! En sitte tee..uunii pitäs pistää tulet, mut jos vast illalla..
Taptap..tylsistyyy