Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALImasujen PERjantai

19.01.2007 |

menikö tänää oikein?? Oujee, ei enää keksiviikkoa :) hyvä minä!!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, mä jo aattelin pinoa väsätä, mutta päätin jättää sen Tapin duuniks. ;) Ja ihan kiva, että sentään viikonloppuun tänään päästään, ettei vielä jumiteta siinä keskiviikossa. :D

Vakuutusyhtiöön tossa soittelin ja kyselin, että mitä he sanovat turvaistuimesta etupenkillä, kun on se turvatyyny ja eivät voi ottaa kantaa, mutta ehkä me tehdään niin kuten järki sanoo eli ei laiteta sitä siihen etupenkille vaan annetaan turvatyynyn olla päällä vaan. Ei tässä oo varaa uusia autojakaan ostella, jos joku vahinko käypi eikä vakuutus sen poiskytkennän takia korvaa mitään.

Täällä on nukuttu hyvin ja masussa on varsinainen vilpertti. Ihmettelen suunnattomasti, että eikö tuo lapsi väsy lainkaan tohon pomppimiseen..? Yöllä loikki taas ties mitä ympyrää.

Muuten ei ole mitään valitettavaa. Paitsi niin, tekemisenpuute on järkky! Toissapäivänä tein jo ruokaa klo6. Eilen sitten nukuin kaks kertaa parin tunnin päikkärit, mutta silti ehdin kokata kahteen kertaan, leipoa jättitaikinan sämppäreitä, mokkapaloja tein pellillisen ja vielä tiskasin kolme kertaa. Silti makaan sohvalla ja kiukuttelen miehelle, kun ei ole mitään tekemistä. :D Ehkä mä oon vaan liian nopea!

Papu ja Hermanni 32 *poksistapoks*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaakohan tää nyt olemaan tyyntä myrskyn edellä. Selkää ei eilen illalla pahemmin jomotanut ja nukuttuakin sain, mitä nyt taas näin unta synnyttämisestä ja jotain painajaista; en vaan muista mitä.

Papu: hassua ettei vakuutusyhtiö ota kantaa. Pakkohan heillä on jokin kanta olla. Mitä jos siihen etupenkille kasaa tavaroita ja kytkee turvatyynyn pois päältä? Sitä vartehan se tyyny on katkaisijalla, että tarvittaessa voi olla pois päältä. Sinuna ottaisin osaston osastopäälikköön, asiantuntijaan tai esimieheen yhteyttä (vinkkejä näin vaan entisenä vakuutusvirkailijana). Sen tiedän, ettei voida etukäteen sanoa mitä korvataan, kun siihen vaikuttaa moni muu tekijä, mutta eikö ole yksinkertainen kysymys toi sinun miettimäsi.

( . ) Masu on taas tipahtanut, housut kiristää entistä alempaa. Supistelee, kun nousee ylös tai kävelee. Hippu venyttelee vatsanahkaa ja nyt kyllä erottaa liikkuuko kädet vai treenataanko haarahyppyä.

Mä en taas oikeesti saa mitään aikaiseksi, kaappeja olis vaikka kuinka siivottavaksi, mutta kun ei niin ei. Miten ihmeessä Papu jaksoit noin hirveesti leipoa? Mä just eilen äidille nauroin, että sitten kyllä teen kun vauva on syntynyt, mutta nyt kun olis aikaa rauhassa puuhastella, niin mitään en saa tehtyä.

Jos tästä miettimään vk-lopun ruokaa (taas).

-m- ja Hippu rv 33+2

Vierailija
4/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei.. mulla on tekemisenpuute! :D mies pullistuu silmissä, kun pakotan sen puputtamaan kaikki mun keittiötuotokset. tänään päätin tehdä vain kaalilaatikon. sen takia kait tässä koneella vielä istunkin, kun sehän muhii uunissa itsekseen tuntikausia. kyllä mä siis voisin hyvin tulla siivoilemaan teillekin kaappeja ja muuta. omat kun on kaikki jo järjestyksessä. :)

siitä vakuutusyhtiöstä.. juu, no mä juttelen miehen kanssa, kun kotiutuu. sen nimissähän tuo koko mobiili on, mut mie tekemisenpuutteessa hoitelen senkin asiat. ;) toisaalta ois kiva kyllä, jos vähän näkis mitä se lapsi siinä touhuaa, mut eipä me kuitenkaan kamalasti kaksistaan ajella eli aina joku ois siellä takanakin katsomassa sitä. mutta mies saa hoitaa..

herranjee, missä mun isot kirjaimet on!!??? apua.. antakkee anteeksi, ettei niitä näy laisinkaan.

kauankos se tappi muuten kirjoittaa päivän kuulumisia? tässä jo ooteltu..

masulille vielä.. kuulostaapi kivalta tuo sun maha-asia. itse oisin ihan intona, jos tää pötsi vähän jo laskis ja lapsi tekis tuloaan jo. tai noh, ehkä tässä vois sen 4vkoa vielä olla, mutta..

ja niin, tiettekö.. mua on KIELLETTY (hei, siellä kirjaimet ne on!!:) ) synnyttämästä. paras ystäväni sanoi, että on lomalla silloin ja silloin (joka on yhteensä KAKSI VIIKKKOA) ja sanoi, että sinä aikana en saa synnyttää. voivoi.. millä mä tonne vatsaan kerron, että sitten 9.3. ois niinkö sellai hyvä päivä pullahtaa ulos..? varmasti saan lähettää sitten vaan valokuvaa kännykällä, kun ei arvon rouva pääse paikalle katsomaan tulokasta..

Papu ja Herbert

Vierailija
5/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai et joku ihan ootti mua vai... :) eikun mä kävin välillä raivoomassa toisella palstalla susiasioista..ihanaa kun porukka on niin mustavalkosta - kaikki nurin tai kaikki suojeluun..en jaksa enää ees kommentoida niitä juttuja mutta käyn oikasemassa virheitä :)

MASULI:

Mun kaarassa ei saa turvatyynyä pois kun autoliikkeessä kytkemällä, sillon ei ainaka vakuutus korvaa jos se on pois päältä ja jotain sattuu. Joten ängen itseni ja kaukalon etuovesta takapenkille minimini golfissani joka ikinen kerta..tympii ajatuskin, ehkä kannattas hankkia se semmonen kaukalo jossa on " telakointialusta" aina takapenkillä paikallaan ja sinne vaan kaukalo sujautetaan..

PAPU;

Kun sun tekemiset on kerran loppu niin kun tuut masulilta siivoomasta, ajele tän kautta..voisit laittaa ruokaa ja leipoa ja siivoilla vähän..mä en millään saa aikaseks. Jaksaisin kyllä, tympii tää tekemättömyys, mutta kun en saa alotettua mitään..urakka kusee.

( . ) öisin kääntyessä ja vessaan lähtiessä supistelee taas..muuten ei mittää vaivaa..jos ei kuumuutta lasketa mukaan :) Eilinen meni niin päin honkia että kävin ostamassa iltasella seiskan ja mustikkapiirakka-jäätelöä (ei oo kauheen hyvää, mustikkaista vaan, uuniomena on parempaa)..puol pönttöä jäätelöä ja sohvalla luettu seiska helpotti kummasti :D vaaka sen sijaan ei armahtanu aamulla..voi pelse.

Uuh..tarttis alkaa vähän siivoilemaa, ainaki pitäs imuroida noi koiran karvat ennenku mutsi tulee hakee pihkamaitoa. Minen jakka..ääää

Tappert ja Puksu 32+5

Vierailija
6/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä pyykkiä,enemmän pyykkiä...

Pesukone laulanut aamusta ja olen vinoja pinoja vaatetta viikkaillut kaappiin.

Silitystä,yöks!

Tänään vien tavaraa kirppikselle,viikon myyntipaikka.Leluja,lastenvaatetta ym kaappeihin kertynyttä.Onneksi pääsen niistä.Rankasti vaan sitten roskikseen ellei kukaan huoli....

Napa valahtaa täälläkin polviin.Ellei tukivyötä olis, sais kaksin käsin kyllä kannatella!!!Tuttu mieshenkilö juuri nauroikin kun käsiä masun ympärillä pitelin että eikö se enää pysy pitelemättä=)

Tänään pääsen käsihoitoon,ihanaa.

Tiistaina mulla taas luxusta kun kerran kk käyvä siivooja tulee taas.Mahtavaa!

Viikonloppu kun nyt tästä kuluis alta pois ja uuteen viikkoon.tai useampikin viikko vois jo kadota pian...;)

Leanna ja *poks poks* 31 sekä se " pikkanen katras" joka teettää työtä...

Vierailija
7/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten jätin tuon rankasti roskikseen- tempun tekemättä, kun kerran keksin, että piruvie, ottavathan nuo tollaset pelastusarmeijan kirpparit sun muut niitä tavaroita vastaan, vaikkeivät mitään maksakaan niistä. Eli kirpparilla pidin viikon ja ne mitä ei mennyt enkä säälistä raahannut takasin kotiin niin ne kannoin sinne pelastusarmeijan tädille ja sit oli hyvä mieli. :) (Pääsyy kyllä oli ehkä se, että kirpparit vierekkäin ja mulla ei ollut sillon autoa eli kyydillä vein kamat kirpparille ja päätin, että takasin kotiin en niitä kehtaa raahata sillä samalla, ainoalla kyydillä, saati kirpparin roskikseen heittää..)

Tappi: No ei sua sais leipomaan, jos puhuis taas jostain herkkuleivonnaisista?? ;) JOKU se puhui kaalilaatikosta tossa yks päivä ja sitä piti saada. Mies juoksi kiltisti kaupasta kaalia ja lihaa, mutta se tekeminen jäi tälle päivälle, kun meidän lapset ei ymmärrä hyvän päälle. Ollaan viikonloppu taas pitkästä aikaa kaksistaan miehen kanssa ja herkutellaan sillä lootalla sitten keskenämme. :)

Ja mä luulen, että tää menee taas näin, että: aiemmin, kun teikäläiset täällä touhottivat, että kova into on siivota ja tehdä kaikkea niin tämä mamma vaan makoili ja nyt sitten minä energisenä täällä riehun ja teikkikset vaan lötköttää.. ;) Tai siis tekee pakolla.

Vierailija
8/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kauan vissiin tämä viesti tässä roikkunut kun ei meinaa mennä läpi... puhelimessa välillä niin ajatuksetkin jumittaa sitten kesken jutun...

Onneksi on tuo copy + paste joten ei mee jutut hukkaan( ja muistaa vielä käyttää sitä ;) )

Tappert...Voishan se olla vielä keskiviikkokin... kun tuntuu, että aika kuluu kuin siivillä. Kohta loppuu päivät kesken :P

Meillä tuo masuasukki on hieman hiljentynyt, mutta sitten seuraavina hetkinä ollaan vauhdissa aina: kun laitan ruokaa/ leivon, kun isoveli tulee kotiin, kun isi tulee kotiin, iltapäivällä ruokapöydässä(isi ja veli juttelee), illalla tv:tä katsoessa, esim. eilen Idols omat arvostelut vissiin laulajille... ainakin tiesi kenellä on sävelkorvaa... :D, + yöllä ja tässä tietokoneen edessä, lisäksi satunnaisesti muulloinkin.

Minä olen muistanut taas sellaisen ongelman, joka ei nyt ole vaivannut viime kesäkuun jälkeen ja joka nyt sitten tulee synnytyksen jälkeen vaivaamaan jonkin aikaa... nimittäin saan allergiaoireita kuukautissiteistä :( En tiedä, onko niissä jotain kumin ainesosaa tai vastaavaa, mutta tampooneja olen käyttänyt kuukautisten aikaan tähän asti, mutta ne ei oikein sovellu jälkivuotoihin. Tai sitten pitää käyttää jotain muumivaippoja kun niissä lukee, että allergia testattuja :D Muistaakohan kukaan onko aikuisille allergialiiton testaamia siteitä ?

Olen menossa kauppaan tänään, mutta kun miehelle tuli yllättäen vapaata niin sen kanssa on vähän vaikea tutkiskella nuita vauvajuttuja, kun hänen mielestä kaupassa käydään ostamassa se mitä tarvitaan ja sitten mennään pois. Tänään joutuu tosin hieman joustamaan, kun en uskalla jättää kauhean pitkälle enään kaikkea " kaupunki ostettavaa" . Sitäpaitsi haluttais käydä yhdessä lastentarvike kirpparilla, ihan vain katsomassa, jos siellä olis jotain kivaa ;) Meillä kyllä on kaikkea, mutta kirpparit on vähän sellasia, että niissä pitää kierrellä usein, että löytää ja ehtii saada jotain mitä tarvii...ehkä myöhemmin. Syöttötuoli on esim sellainen mitä ei varsinaisesti vielä tarvi, mutta jos sen sattuis löytymään edullisesti niin olis kiva, kun meillä käy nuita pieniä lapsi vieraitakin. Lisäksi olen miettinyt, että kun lapsi onhieman isompi niin sellaiset " kaupparattaat" autoon olis hyvät, ei tarvis niitä isompia aina pilkkoa ja tunkea muutenkin ahtaaseen autoon (huutonetissäkin näytti olevan monenlaisia hintaluokassa 5- 200 euroa!). Alussa tietenkin käy pelkkä kaukalo, missä on autossakin.

Autossa meillä muuten vaavi pääsee taakse kun etupenkillä on sekä edessä, että sivuilla turvatyynyt, eikä niitä sivutyynyjä saa pois päältä. Isoveli on ilolla ottanut vastaan tiedon, että veljekset istuvat takana. Sen sivutyynyn takia ei tämä isovelikään ole tarpeeksi iso istumaan edessä (meillä on pienikokoinen isoveli). Sitten kun pituus menee yli 135cm niin saa lain mukaan istua normaaliturvavöissä ilman korokkeita.

Mutta minäpä lähden valmistautumaan shoppailureissulle, ja mies saa myös valmistautua hieman tutkailemaan nuita vauvan juttuja... jospa sais miehenkin hintavertailun vuoksi hieman kiinnostuneemmaksi aiheesta ;) Ainakin miehellä on parempi muisti kuin minulla :D Ei tarvi kaikkea kirjoittaa muistiin. Sitten kun hän on nyt mukana, niin voin sanoa, että muistatko sen sieltä kaupasta ja hän voi hakea sen, eikä minun tarvi vääntyä kaapunkiin asti. Ei miehellä siis vauvaa vastaan mitään ole, mutta hänen mielestään meillä on jo kaikkea ja loput voi hakea JOS tarvii, mutta jotkus asiat ois hyvä olla valmiina, jos niitä tarvii.... esim. kuume/kipulääke pienelle, kun ei täällä apteekki ole öisin auki, tulis 90 km:n kiekka hakea yöllä sitä lääkettä kaupungista asti. Eri asia sitten kun mies on jo työssä ja käy päivittäin siellä kaupungissa. Itse olen hieman kyllästynyt nettikauppojen sivujen selailuun. Paikallinen " marketti" ei ollut kovin hyvin varustautunut, joulun jälkeen hyllyt järjestettiin uusiksi ja vauvan tarvikkeet, eli rasvat, tutit ja tuttipullot, kosteuspyyhkeet, lämpömittarit jne. saivat hyllytilaa vain vajaat puoli metriä ! Yhtä merkkiä oli vain( sitä kalleinta... ), ei vaihtoehtoja. Vaippoja oli 2 kilosesta aina 35 kilosille (tuolle isolle pojallekki ois siis vaippoja, mutta onneksi ei oo tarvetta) , ja vaihtoehtoja pienille ei ollut, kuin ne perus libero ja pampers! Mutta tätä se kai teettää kun on 3 eri merkkistä markettia pienellä paikkakunnalla vierekkäin. Ei uskalleta panostaa oikein mihinkään. Saa nähdä mitä jää jäljelle kun alkavat ensi kesänä rakentaa isoa kauppakeskusta tuohon ison tien varteen...

Mutta nyt siis hieman lepoa ja sitten shoppailemaan ;)

t. punkeli 32+4 52 päivää jäljellä... vai onkohan, kun masu on laskeutunut parissa päivässä niin alas!!! Supistuksista ei oo edelleenkään ole aavistustakaan.

Lisäystä.... Onneksi muillakin on masu lähtenyt laskeutumaan, minunkin pitäis kokeilla sitä tukivyötä taas, kun aiemmin masu oli liian ylhäällä ja jäi tukivyö tyhjäksi( sen verran vielä, että ilokseni olen siis tuon verran " laihempi" , kun olen joutunut käyttämään viime raskaudessa tukivyössä vielä jatkopalojakin!!). Mulla on kai paino lähinnä laskenut nyt, syön turvotuksen estoon päivittäin ananasta tai mansikkaa, kun edellisessä odotuksessa oli niin kamala turvotus, että silmätkään ei meinanneet aamulla aueta, eikä sormet taipua. Lisäksi maha on niin sekaisin välillä (se rauta!) jopa useasti päivän mittaan, että senkään vuoksi ei taida paino nousta ainakaan reippaasti, OYS:issa kuitenkin sanottiin, että vauva ottaa sen mikä tarvitaan ja kasvaa, vaikka äidin paino laskisi. Sitten kun vielä katsotiin siellä, että mahalaukku, sydän ja virtsatiet(joista se sukupuolikin varmistui) on kehittyneet normaalisti, niin ei vauvallakaan ole mtn hätää. (Kysyin näitä, koska näistä on tuttavien vauvoilla ollut ongelmaa ja ne on aina näkyneet jo ultrassa, ennen syntymää, liskäsi oman koulutuksen kautta tiedän LIIIKAAAA!!!! Tieto lisää tuskaa :( )

No jos nyt menis hetkeksi vaakatasoon ;) Puhuis vaikka puhelimessa... :D

t. punkeli, joka vielä kerran yrittää päästä läpi.

Vierailija
9/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kaalilaatikko... mullekin tuli yhtäkkiä järjetön mieliteko kaalilaatikkoon kun siitä mainittiin.On varmaan pakko tehdä huomenna, tänään ei ehdi kun on kaikenlaista muuta puuhaa.

Leanna: Minullakin pyykkikone laulaa. Ensi kirjopyykkiä ja nyt on vuorossa liinavaatepyykki. Meillä on neljä henkeä ja siinäkin on jo järjetön määrä pesemistä. Miten ikinä selviät sinun katraan pyykeistä?

Tappert: Koirankarvoista, meillä on toisella colliella karva irti ja joka päivä on imuroitava. Ei kai muuten mutta minua ahdistaa karvapallot jotka pyörii lattioilla ja nurkissa. Olen joskus liiankin pedantti.

Masuli: Minä muistan kyllä kun massu tipahti alaspäin, sen jälkeen alkoikin särky liitoksissa kun pää painoi kovasti alaspäin. Vessassakin tuntui, että painaa peräsuolen kohdalla niin, että syntyy pyttyyn :)

Nyt ei ole tietoakaan mahan tipahtamisesta, vauva istuu ja on näköjään oikein onnellinen näin. Kökkö sanon minä jos ei ala pyörähtämään.

Papu: Turvakaukalosta etuistuimella. Meillä on lapset matkustaneet aina takapenkillä eikä mitään ongelmia ole ollut. Jos tulee maailman paniikki-itku niin olen pysähtynyt tien varteen. Minusta on ollut helppo ajaa kun vauva on ollut takapenkillä, ei tule turhaan kurkittuakaan ;)

Omaa napaa sen verran, että ei mitään uutta. Masu kasvaa, supistaa ja yöt ovat levottomia. Että näillä eväillä mennään.

Zeldatar 32+6

Vierailija
10/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset neuvola kuulumiset:

Sf-mitta:31cm ..keskikäyrillä yhä mennään..

Yht.painoa tullut nyt +10kg

Hemppa:111 ..pienoinen lasku, ei paha..

Kohdunsuun tilanne ennallaan, ei muutosta..tuntemuksista huolimatta..

Lääkäri ei oikein siihen vauvan asentoon vielä ottanut kantaa, ei ollut pää kiinnittynyt niin sanoi että vielä pyörähtää vaikka miten päin..no tänäänhän siellä taas olla öllöteltiin pää ylös päin, ei voi erehtyä! Kolmen viikon kuluttua taas lääkärineuvola, siihen asti " lenkkeilykielto :)" ..aika hauska :)

Niistä synnytyksistä: Kirjoitin joku päivä sitten vaan katosi, jospa nyt lyhykäisesti.

Eka kesti 10h, sain epiduraalin ja synnytys oli oikein hyvä, en ollut kipeä kuin sen alkuvaiheen, ponnistusvaihekin oli ehkä " helpoin" koko synnytyksessä, kiitos epiduraalin.

Toka kesti 4h, kipeä olin, tosi kipeä, sain vain kohdunkaulapuudutteen, eipä auttanut.. mutta synnärillä olinkin vain noin 1,5h että kyllä sen siinä kesti! Se istukka oli sitten tiukassa ja sen irroittelu sattui ja paljon!

Kummassakaan ei ole epparia tehty ja muutenkin vain pari tikkiä laiteltu, tikkien laittokin on aikas ikävä toimenpide ettei todellakaan halua sitä kuuluisaa " yhtä ylimääräistä" ;)

Eka oli 3500g ja toka 3900g ja kyllä mä kans olen sitä mieltä että se pää on se suurin painajainen koko synnytyksessä jos muuten kaikki niinku hyvin menee..eli se pää kun sieltä on puskettu niin muu kroppa solahtaa vain pienellä pukkauksella ihan kuin itsestään. Tosin luulin kun kakkonen syntyi, että ja sanoin ääneenkin miehelle että pienempi kuin esikoinen..vaikka oli siis puolikiloa isompi :)

No nyt lapset tuolla purkaa jotain, heti kun äiskä tässä vähänkin pidempään istuu..huoh!

Sinna rv33 ..pox, pox..

Vierailija
11/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein pari vuotta sitten sellaisia leluja, jotka ei vain jostain syystä ole meidän pojalle oikein osuneet kohdalleen tai olivat jääneet " pieniksi" myytäväksi kirpparille. Hinnoittelin tuotteet ihan minimin mukaan. Poika innostui, koska lupasin hänelle rahat sinisellä hintalapulla myydyistä(eli lähinnä lelut) tavaroista. Hän innostui tästä niin, että sai huonetta siivottua silloin oikein urakalla :) Sitten poika saikin leluista jopa 80 euroa ja osti sitten itselleen uusia isompien leluja ja mm. pleikkari pelin.

Hinnoittelin siis kaikki todella alhaisesti, enkä välittänyt, vaikka osa tavaroista ilmestyi vakimyyjien pöydille isommilla hinnoilla, olinhan itse saanut niistä jo osan, ja mikä tärkeintä päässyt niistä eroon !!!! Hauskimmat mitkä näin myöhemmin uudelleen, olivat varmaankin sellaiset jo markkinoilta poistuneet matkarattaat, joista oli renkaat kuluneet lähes rikki, mutta joissa istuin oli ehyt ja sen sai ihan makuuasentoon, joten pienikin vauva pystyi niissä olemaan, myin ne parilla eurolla, koskapa niihin ei ollut saatavissa vararenkaita, kun niiden valmistus oli lopetettu ja sitten tämä yksi myyjä pyysi niistä 30 euroa !!! Aika kauan ne siellä kirpparilla sitten lojuivat. Loput tavaroista vein sitten kierrätykseen, koska sieltä olen itsekkin tehnyt hyviä löytöjä ja vaatteiden hinnat kattavat vain toiminnan kulut. Esim. omalle pojalle olen löytänyt sieltä verkkapuvun hintaan 50 senttiä, sekä farkkutakin, joka oli kuin uusi 20 senttiä, ihan pienet vauvan vaatteet sieltä on aina lopussa, mutta 100cm ja yli löytyy paljonkin. Hassua kun monille ei kelpaa sellaiset, itse en ainakaan viitsi pihalla rapakmossa mönkivälle lapselle pistää mitään 20 euron paitoja ja shortseja päälle. Sitäpaitsi oma poikani on aina tykännyt etenkin isommilta (esim serkku)pojilta saaduista vaatteista.

Mutta nyt sinne levolle !

t. punkeli taas...

ps. meillä täällä muuten koululla järjestetään " kirppareita" , joissa voi myydä/vaihtaa pieneksi jääneitä urheiluvälineitä, vaatteita, kenkiä, kirjoja, leluja, pelejä, jne. Aika kiva kun lapset on mukana, niin oppivat kierrätystä ja sen, ettei aina tarvi jotain uutta. Paras juttu näissä on pleikkari yms. pelit, jotka maksavat ihan hirveästi uutena ja pelataan (yllättävän)nopeasti läpi, sitten kun kaverin kanssa vaihtaa suunnilleen samanarvoiseen peliin, niin sittenpä on taas molemmalla lähes uudet pelit ja uusia haasteita ! Lisäksi pojilla on paljon keskustelun aiheita kun kyselevät peliohjeita ja neuvoja toisiltaan. Lisäksi ne on usein englannin kielisiä....

Mutta nyt ihan varmasti poijes :D

Hauskaa päivänjatkoa !

Vierailija
12/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeldatar kirjoitti:

Leanna: Minullakin pyykkikone laulaa. Ensi kirjopyykkiä ja nyt on vuorossa liinavaatepyykki. Meillä on neljä henkeä ja siinäkin on jo järjetön määrä pesemistä. Miten ikinä selviät sinun katraan pyykeistä?

Raivon vallassa mä niitä laittelen kerran pari viikossa.Enempää ei mitään vois vihata kun pyykkiä.

Kun viimeseen asti aina vitkuttelen niiden kanssa ,kerääntyy niitä aimo pinot.Onneksi tosiaan anoppi osti, kun neljännen lapseni sain,lahjaksi kuivatusrummun.Ilman sitä olisin aivan pulassa=)

Zeldatar:Minä muistan kyllä kun massu tipahti alaspäin, sen jälkeen alkoikin särky liitoksissa kun pää painoi kovasti alaspäin. Vessassakin tuntui, että painaa peräsuolen kohdalla niin, että syntyy pyttyyn :)

Aivan kuin mun tunnelmat nyt!Vessassa jännitän tuleeko ulos jotain muutakin kun pitäis=)Ja liitoskivut ovat tosiaan nyt tulleet kuvioon.Tässä koneellakin kun istun täytyy mun istua hajareisin niin että vatsa tuossa välissä.Ei mitään mahiksia naiselliseen jalat ristissä istumiseen.

Meillä myös aina lapset istuneet takana,vastasyntyneestä alkaen.Niin itsekäs äiti olen että haluan istua edessä.Nykyisissä autoissa ei aina tosiaan penkkiä eteen saakkaan ellei ole poiskytkettävää turvatyynyä.

Mutta mulla onneksi niitä hoitajia vauvan vieressä takana.Esikko(10v) on luvannut tuttia taas antaa ajot ja hoivailla vauvaa,ihana tyttö!Ja enempikin on iitä apureita,jonoksi asti=)

Monellapa paukkuu tasaviikot perjantaisin,jännä juttu!

Leanna taasen

Vierailija
13/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippiaijee...4km tallattiin ajuripojun kanssa - ei sattunu mihinkään, ainoo vaiva oli kusihätä..mut kyl sen kesti. Pidempikin olis menny mutten uskaltanu lähtee.

LEANNA;

Voi sua ja sun pyykkirumbaa..jostain syystä mä pidän pyykinpesusta, oikein odotan että pyykkikori täyttys, mutta kun miehellä on työvaatteet joita pitää pidempään kun haalarikin on siinä päällä, ja mä pitelen nyt vaan näitä koti-ja koiranlenkityskuteita niin pyykkikori ei meinaa täyttyä millään! Välillä tungen sinne lisäks melkein puhtaita pyyhkeitä kun en halua pestä vajaita koneellisia kuitenkaan..ja mulla on pikkunen kone, ei siis se normaalilevee vaan vähän kaposempi malli..eikä sekään pyöri kun max2x vkossa..jos ei satu lakanan vaihtoviikko. Tasan ei käy onnen lahjat :)

LEIPOMINEN olis kivaa juu, mutta kun mä lihon niin herkästi..mies ei kuiteska syö niin kovin paljoa ja mä en OSAA tehdä vähän..kun kerran tehdään niin tehdään kunnolla!! Ei hyvä ollenkaan..ja mä olen niin perso makeelle että takuulla syön kaiken minkä kiinni saan.

ZELDATAR;

Uuuh, mulla on lappalainen joka tyhmyyksissään laski pohjavillat irti, taas. Tuppoja kierii kaikkialla, vaikka vasta imuroi - niitä pyörii taas hetken päästä..ne ei lopu kai koskaan.

Hmmmph..kai sitä jotain pitäs mennä tekemään..kun vaan kehtais. Ehkä lojun hetken ja mietin sitte mitä tekis :)

Taptap

Vierailija
14/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan tälle päivälle täältäkin.

Meillä kanssa kolmas koneellinen pyykkiä pyörii tänään. Tosin kyllä toin viime viikonloppuna mökiltä kaikki lakanat, kylpytakit, pyyhkeet yms. kotiin pesuun, että sillä sitä on tällä viikolla riittäny. Normaalisti pesen koneellisen päivässä, ja jos en jonain päivänä ehdi pestä, ni se kyllä heti kostautuu täysinä pyykkikoreina. Yhtä koneellista enempää ei saa kuivumaan, jollei virittele niitä mihin sattuu. Nii että kuivausrummusta olen minäkin haaveillut, vielä ei sellainen ole meille tietään löytänyt. No josko jossain vaiheessa, kun meitäkin on kohta jo kuusi.

Punkeli: Mä kanssa tykkään käydä kirppiksillä, ja eilen jo kirjoittelinkin kun tein löytöjä. Nii ja siitä kanssa piti sanoa, ett se on kiva kun sä lasket jäljellä olevat päivät, kun meillä taitaa olla sama la.

Mulla kanssa on nyt tällä viikolla paineen tunne alhaalla lisääntyny roimasti, oisko pikkunen kääntäny pään lähtökuoppiin?! liikkeiden perusteella en kyllä osaa sanoa miten päin hän tuolla masussa möyrii. Eikä tämä pallo mitenkään erityisen valahtaneeltakaan vielä tunnu.

Mut nyt täytyy lähteä neuvolaan, palailen myöhemmin kertomaan kuulumiset.

T Petriina rv 32+4

Vierailija
15/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä jollakulla on missään määrin tylsää tai tekemisen puutetta, niin tervetuloa meillekin!! Meillä on kaapit siivoamatta, työhuoneessa vaatteita, jotka otettiin pois yhdestä kaapista liinavaatteiden tieltä kun toinen kaappi piti saada tyhjäksi ja pois. Urakkana olisi käydä vaatteita läpi ja viedä jonnekin kierrätykseen ei-käytettävät versiot.

Ja imuroidakin saa, lattiat saa pestä, pihahommia olis vaikka kuinka jne. eli TERVETULOA : )

Tappi ja Zeldatar (??): onko teilläkin lappalaisia koiruuksia? Meilläkin nimittäin on paimensukuinen parkki poika.

(.) ei ihmeempää. Vauva potkii välillä kipakasti ja etenkin eilen Idolsin aikaan tämäkin kommentoi lauluääniä ;-)

Ihanaa että edessä on viikonloppu! Vielä pitäisi tsempata viimeiset työviikot. Aika moni maaliksista on vissiin jäänyt jo kotiin?

telma ja maha 30+2

Vierailija
16/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TELMA;

Paimensukunen täälläkin, uros 5v, musta vaalein merkein. Ihan kauhee koila..onks sun lappalainen jotenki erityisen itsepäinen? Tää kun on ihan kamala..siis oikeesti! Se osaa kyllä paljonkin, mutta kun sitä ei vaan huvita, ja kun ei huvita niin sitä ei saa mikään tekemään mitään..ihan toivoton tapaus. Viimeks sitä huvitti tehdä jotain sillon ennenkun täytti 8kk :D Korvaton, silmätön...mikään ei tehoa.

Taptap+Puksutti ja " ränkkä-koila" , ystävämme vatipää

Vierailija
17/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kommentoida, vaikken muuten ole kirjotellutkaan aikoihin (vaikka maaliskuinen minäkin ja syksyllä vielä jotain tuli tännekin raapustettua), mutta tuosta turvakaukalosta etupenkillä..

Meillä on ollut jonkin verran juttua miehen kanssa tuosta kyseisestä aiheesta (hän kun on autoalalla töissä, siis nimenomaan tuolla teknisellä puolella) ja hän ei missään nimessä suosittelisi pistämään kaukaloa etupenkille, vaikka sen turvatyynyn saisikin kytkettyä pois päältä.

Ne saattavat joka tapauksessa laueta törmäystilanteessa, vaikka olisikin kytketty pois päältä ja sehän olisi varsin hengenvaarallinen tilanne pienelle vauvalle. Mutta tietysti, jokainen päättää tämän asian ihan itse oman omantunnon mukaan, mutta tuli vain mieleen.

=)

Kaikille maaliksille paljon jaksuja loppu raskauteen.

Eihän tässä enää kamalasti ole enää jäljellä (huih).

Duppikselle onnittelut nyytistä ja ilmeisesti nyytti voi hyvin ja kasvaa kovaa vauhtia.. (ainakin viimeksi kun lueskelin myös sinun kuulumisiasi). Aikamoisen yllätyksen järjesti vanhemmilleen, kun päätti syntyä etuajassa.

Toivottavasti myös Jouhi voi hyvin.

-viivi ja onnimöttönen rv33+0

Vierailija
18/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tosiaan 5v, ihan umpijäärä eläin. Tai se on ihan fiiliskoira. Välillä ollaan NIIN ihania ja kilttejä ja tottelevaisia, mutta ajoittain TÄYSIN korvattomia ja aivottomia. Meillä on ongelma siinä, että äijä lähtee kylille aika ajoin jonkun haisun perässä. Välillä pysyy viikko tolkulla pihassa meidän lähettyvillä ja sitten yhtäkkiä se onkin kadonnut. Aina se sieltä kylänraitilta löytyy, mutta ikävä kun sitä saa hakea ja pelkään että jää auton alle...

Yhtään pentuetta sillä ei ole, kahta pentuvainajaa lukuunottamatta, ja olisi kiva saada siitä pentue ennen kuin riistän sen suurimman miehuuden. Ajattelin nimittäin että pallit saa lähteä nyt keväällä, ehkä viimeistään katselmuksen jälkeen, kun vauvakin on tulossa eikä oli oikeasti kivaa huidella koiran perässä pitkin kyliä. Katsotaan nyt. Toinen on kuitenkin A-lonkkainen, terve ja kivan näköinenkin. Veljellänsä on kuitenkin jo kolme pentuetta eli samaa geenilinjaa on jo jatkettu.

Oho. Tulipa paljon koiramaisia juttuja ;-)

Vierailija
19/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin jaksanut, enkä ehtinyt kirjoittamaan. Joka päivä olen kuitenkin pinot käynyt lukemassa.

Olen laitellut vauvan tarvikkeita kuntoon, pessyt ja viikannut, kasannut jne...Eilen miehen kanssa käytiin ostamassa ihan perustarvikkeita, kuten tutia ja puhdistuspyyhkeitä, vaippoja, liivinsuojuksia ja vaikka mitä. Niin ostaessa tuli sellainen olo niin kuin olisi eka kertaa ollut ostamassa tarvikkeita, vaikka entuudestaan on jo 3 lasta. Mutta siitä vauva ajasta on jo niin kauan aikaa.No loput voi ostaa sitten kun vauva syntyy.

Ai niin ihanan haalarin mä löysin, kun minusta tuo äippäpakkauksen haalari on niin kamalan suuri edelleen. Aikaisemmillekin olemme hommanneet pinet haalarit.

Tuosta pyykin pesusta, meillä pyykkiä pestään yleensä sunnuntaisin, kun meillä on sellainen typerä säästösähkö, että talvis aikaan ei kamalasti viitsi päivällä pyykkiä pestä, kun se on niin paljon kallimpaa. No yöllä on taas halvempaa, että sillon joskus. Toinen juttu on se, että kun meilläkin on uusi talo, ei tuota kuivaustilaa ole.Joten silloin kun kaksoset meille syntyivät vaadin saada ostaa kuivausrummun, enkä sitä nyt antaisi mistään hinnasta pois. Pyykit kun ovat nopeasti kuivina ja aina pehmeitä.Lasten allergioiden vuoksi ei hajusteisia pulvereita eikä huuhteluaineita voi käyttää.

Muuten omanapa taitaa voida hyvin, mitä nyt välillä supistelee ja ottaa tosi kipeetä.Uiminen on sitten mukavaa puhaa, olen kaynyt nyt pari kertaa uimassa pienellä aikaa.

Nyt täytyy lähtee laittamaan lapsia pihalle, kun iskä tulee koneella auraamaan meidän pihaa.

kaksosmamma rv 32+1

Vierailija
20/45 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa meikeläisen purukalusto olla puhdas, enää 1-2 käyntiä. Olen myös yrittänyt noita välejä itsekin puhdistella, ettei tota hammaskiveä niin kovin kertyisi.

Z: tais olla tammisten synnytyskertomuksissa (bejaflor tai joku) perätilasynnytys, hienosti oli mennyt. Käy lukemassa saat hieman mielenrauhaa.

Mulla toi pyykki kans kerääntyy ja sit on pakko pestä kerralla enemmän. Kuivaustila tuottaa vaan ongelmia, onneks meillekin on tulossa kuivuri.

Meillä syödään vk-loppuna blinejä, tomaattivalkosipuiokeittoa ja lammaspataa. Joku jälkkäri pitäis vielä keksiä.

Gallup: mitä lehtiä luet?

Taas mentävä.

-m-