Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤o¤ Helminauhan perjantai porinat ¤o¤

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ollut aikamoinen päivä! Aamulla (joskus puol kymmenen) heräilin ja samassa soi puhelin. Esikoisen hoitopaikasta soittivat, että tuletko viemään lapsesi terveyskeskukseen kun se raukka oli askarrellessa leikannut sormestaan palan pois! Että siinä sitten äkkiä itsensä jotenkin lähtökuntoon, soitto miehen serkulle kun niillä on oma lääkäriasema, että voiko sinne tulla paikattavaksi ettei tarvitse terveyskeskukseen mennä jonotteleen. No onneksi heille sopi mennä ja sain appiukon auton käyttööni. Sitten piti vielä hakea anoppi kyytiin, kun pojan turvaistuin oli miehen autossa, joka siis töissä 55km:n päässä.

No onneksi pääsimme suht reippaasti paikattavaksi, eikä tuo ollut kovin pahasti mennyt, että laastaroinnilla selvittiin. Oli se peukalon pää kyllä ilkeän näköinen kun pala puuttui, mutta ei tarvinnut mitenkään ommella onneksi (tai ei olisi voinutkaan kun se pala tosiaan puuttui kokonaan)!

Kävimme sitten samalla reissulla kaupassakin ja kotiin tultua olikin jo kiire laittaa timpurille ruokaa kun meillä alkoi sähkökatkos tasan klo12! Täälläpäin siis sähköyhtiö tekee jotain korjaushommia ja nyt pari päivää mennyt sähkö aina poikki klo12-14.

Nyt siis vihdoin meno rauhoittunut kun poika halusi lähteä appivanhemmille yökylään. Poistuivat reilu tunti sitten.

Mitäs sitä pitikään kommentoida? Ai niin, tuota YÖVALVOMISTA.. Minua ei mitenkään hirvitä näin etukäteen kun esikoinen on aina nukkunut yönsä hyvin. Ja yösyötöt alkuun onnistui samoin kuin jollain muulla, että vauva vain viereen imemään tissiä ja itse jatkoin unia. Muistan aina pienenä ihmetelleeni, että kuinka äitini voi nukahtaa aina samantien kun silmänsä sulkee. Ei siis hetkeäkään pyörimistä tai mitään. Itse opin esikoisen synnyttyä saman taidon ja tosiaan nukahdin aina heti kun vain menin sänkyyn ja laitoin silmät kiinni. Niinpä me sitten pojan kanssa nukuimme aina samaan aikaan päikkärit ja yöunet. :) Nyt tuo taito jo unohtunut, mutta uskon että palaa kun tämä lapsi syntyy. :)

ASUMISGALLUPISTA: Kaikille on varmaan jo suurinpiirtein selvää kuinka asumme kun siitä niin paljon olen valittanut.;) Mutta kertaushan on opintojen äiti;) ELi siis muutimme joulukuun alussa mieheni kotitilalle, keskelle ei mitään! Talossa on tällä hetkellä asuinkäytössä about 100-150 neliöö, ulkorakennukseen valmistuu lämmintätilaa joku 70m2 ja kun joskus saamme vintinkin remontoitua asuinkäyttöön (kun tilanpuute iskee), niin sieltä saadaan vielä reilu 100m2. Eli tilaa meillä on. Ja oma piha + ympärillä omat pellot (viljelyalaa omissa joku n.60ha + sitten urakoinnissa on vielä n.30ha). Ja vaikka joku voisi kuvitella, että tuossa olisi jo tarpeeksi hommaa, niin ei, mieheni käy maanviljelyn lisäksi vielä ansiotyössä Seinäjoella. Meiltä sinne on matkaa joku 55km.

KESÄSUUNNITELMISTA: Joku niistä tässä kyseli. Meillä on suunnitelmissa kesällä maalata talomme!:) Mitään lomia ei meillä kesäisin pidetä kun on tuo maanviljely ja sen lisäksi mies on töissä moottoripyöräliikkeessä, jossa sesonkin on siis kesällä eikä sieltä saa silloin kukaan lomaa. Eli mihinkään emme taida olla menossa. Itse kyllä haaveilen josko jossain kaupunkilomalla pääsisimme käymään lasten kanssa alkukeväästä eli joskus maalis-huhtikuun vaihteessa. Jää nähtäväksi onnistuuko kun ei tiedä millainen tämä tuleva lapsi on eli onnistuuko matkustus helposti hänen kanssaan. :)

LOVIISALLE: Älä ole ollenkaan pahoillasi, jos nautit raskausajastasi! Minäkin tästä kovasti haluaisin nauttia, mutta kun on 9kk sairaana niin ei ole mieli mitenkään kovin korkealla. :/ Eli siis minä saan voimani tosiaan sitten vasta raskauden jälkeen, ainakin viimeksi, joten toivotaan että tämä valitus loppuisi sitten synnytykseen! :) Mutta on siis minun mielestäni ainakin piristävää lukea, että jollakin sujuu raskausaika hyvin ja joku pystyy nauttimaan olotilastaan!:)

Niin, paljon onnea KAERille pienestä pojasta! :) Minä varaan sitten sen tämän viikonlopun synnytysvuoron, jonka joku tässä laittoi jakoon!;)

Omaa ( . ): Täällä kärsitään myös todella kamalista liitoskivuista. Yleensä niitä on minulla ilmennyt vain öisin asentoa vaihtaessa. (inhottavia kun oikein kuulee ja tuntee kuinka luut rutisee paikoiltaan) Mutta siis tänään niitä ollut koko päivän kun kävelee. Tuntuu, että tuo alapää olisi oikeinkin kunnolla auki ja sattuu/vihloo niin vietävästi ettei ole tosikaan. Ihme ettei lapsi ole pudonnut kyydistä kun täällä reva auki kuljeskelen. ;) (tai siis siltä tuntuu)

Minulta on myös kadonnut johonkin ruokahalu. Onko kukaan nähnyt sitä? En siis ole syönyt lämmintä ateriaa koko viikolla, jotenkin ei vain maistu vaikka nälkä on. Syön sitten paljon hedelmiä ja jogurttia, yms.

En tiedä mistä johtuu tämmöinen, toivottavasti meinaisi synnytyksen lähenemistä. ;)

Kukas se muuten sanoi alkaneensa himoita hedelmäaakkosia? Aika hauska, että voi iskeä tuollainen himo näin loppuraskaudesta, jos et kerran muuten edes pidä noista karkeista. :) Sinäkö siis vielä synnytyssalissa söit niitä aakkosia?

Minä en koko synnytyksen aikana pistänyt mitään suuhuni, ainoastaan pari ateriankorvikejuomaa kätilöt minulle puoli väkisin juottivat ettei voimani loppuisi kesken. Minä siis vietin siellä salissa 17h ennen synnytystä ja en varmaan sinne mennessäkään ollut syönyt mitään ainakaan 6-8h! Eli tosiaan toivon tuon ruokahalun katoamisen olevan merkki lähestyvästä synnytyksestä!;)

-frog2 ja rv37+6

Vierailija
22/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijailevi: Mulle sanottiin eilisessä ultrassa, että suola melkein kokonaan pois ruokavaliosta loppuajaksi, ettei turvotusta tulisi! Suola on kuulemma se pahin turvotuksen aiheuttaja ja vaikka mulla turvotusta olekaan (vielä) niin neuvottiin pienentämään minimiin suolan käyttö..

Ja gallupkysymyksiin;

Mulla vauva ei ole vielä kiinnittynyt ja sen kyllä melkein sit huomaa ja tuntee.. Ihan kun olis keilapallo jalkovälissä ja jos siihen mennessä ei ole vihlonut alapäätä, niin sit viimestään (mulla ainakin) vihloo, kun vauva liikkuttaa päätään!!

En juurikaan oo valmistautunut synnytykseen mitenkään erikoisemmin, kun tuppaa alkaa liikaa jännittään jos ajattelen asiaa kovasti.

Sen verran oon miettiny että jakkaraa haluan kokeilla (taidan toistaa itseäni moneen kertaan) ja epiduraali- tai spinaalipuudutus olis tilauksessa.

En ekoilla kerroillakaan juuri etukäteen ajatellu synnytystä. Otin sen lähinnä vastaan sellasena kun se tuli ja oli..

Yöheräily ei mua pelota, minä imetän yöllä kanssa sängyssä ja nukahdetaan vauvan kanssa sitten siihen..

Aamulla herätään sit maitolammikosta hyvin tyytyväisinä hyvin nukutun yön jälkeen = )

Näin on mulle käynyt ennenkin, joten taidetaan jatkaa samalla linjalla.

Frog: Teillä ei juuri tekemisen puute taida vaivata noilla projekteilla = )

muuta ei irtoo

mammutti ja Vilppu rv 36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan yhtäkkiä mieleen, että missä on PESSI?!

Et kai vaan oo meitä vielä hylännyt? Jos taustailet, niin ilmoittele huolestuneille itsestäsi! =)

Huoh... piiiitkä päivä takana, ja voimat aivan loppu. Päivällä tein pihassa lumityöt, ja sen jälkeen onkin sitten taas suppaillut ihan tuntuvasti, ja nuo " menkkakivutkin" tuolla selässä jatkuvat aina vaan. Oma mummoni sanoi tänään minut nähdessään, että viikonlopun aikana synnytän, mutta enpä taida uskoa. Ei nämä tuskat ihan semmosia vielä ole. =)

(Tai sitten mummo tosiaan on jonkun sortin noita...)

Kesä-galluppiin en osaa sanoa juuta en jaata, miehellä ei lomaa ole kuin viikon verran, joten kaitpa sitä voisi vaikka jossain puuhamaassa käydä, mutta sen kummempaa en usko että suunnitelmissa on. Niin tietenkin suvun kesämökillä tulee varmasti hengailtua sit ihan tavallisina viikonloppuinakin.

Ei tästä mun koneella istuskelusta tule nyt yhtään mitään, supistaa niin p¤rkeleesti, taidan mennä suihkuun näitä sulattelemaan...

T: Helmiina

Vierailija
24/24 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta kirjoitan silti vielä tähän pinoon, kun en jaksa uutta aloittaa. Joku toinen saa sen sitten virallisesti aloittaa :)

Frog kyselikin ruokahalun menetyksestä ja mulle on käynyt samoin. Ei tee mitään mieli ja samalla kuitenkin tekee. Tosi ihme olo. Oikeastaan taitaa olla vain kauhea jano koko ajan. Mäkään en ole syönyt oikein muuta kuin hedelmiä, jugurtteja ja leipää.

Mä olen tainnut vastailla jo kaikkiin galluppi kyselyihin tai ainakaan ei päässä liiku nyt yhtikäs mitään :)

Eli koitetaan huomenna paremmalla aivoituksella...

Rosalunda 37+2