Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤o¤ Helminauhan perjantai porinat ¤o¤

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meille tosiaan ollu vielä tälle päivää pinoa? Oli muuten eka kerta kun tämä unelias pääsi pinoa avaamaan...=)

Huoh... huonosti nukuttu yö takana, unta tais tulla yhteensäkin vain muutama tunti, ja sekin pätkissä. Ei paljo naurata.

Pitänee varmaan käydä neuvolassa näytillä tänään, kun eilen alkoi turvottamaan oikein kunnolla, päätä särkee (saattaa tietenkin mennä ihan väsyn piikkiin...) ja tuolla alaselässä on aina välillä semmosta kummallista juilintaa. Ihan niinku menkat ollis tulos! Mutta paree varmaan kuitenkin käydä mittauttamassa nuo verenpaineet ja katsoa pissa, kun mulla tuon esikoisen aikanakin alkoi loppuvaiheessa tulla noita raskausmyrkytyksen oireita. Toivottavasti ei kuitenkaan olisi siitä kysymys.

Onkos meillä pinossa muuten muita, joilla olisi aikaisemmissa raskauksissa ollut noita myrkytyksen oireita? Ja kuinka pahaksi teillä se pääsi?

Nyt voisin hipsiä aamupalalle, palailen myöhemmin!

t: Helmiina

Vierailija
2/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hillun koneella hetken kun lasten pukemisshow on tuossa vieressä. Tää ns. työhuone on nimittäin heti eteisen viereisessä huoneessa ja pukemisessa menee noin puoli tuntia eikä siinä saa auttaa, vain hoputtaa.

Ihanasti lunta, lähdemme pulkkamäkeen. Eilen tein iltapäivällä lumitöitä ja illalla menin vielä jumppaan. Puolen tunnin jumpan jälkeen supisti aika hirveesti ja samoin illalla. Mutta tietysti ne loppui sitten. Illalla tuli aivan kohtuuton (siis järjetön) HEDELMÄAAKKOSHIMO. Noin mieletöntä himoa jotain tuotetta kohtaan ei ole ollut aikoihin, oikein kuola valui suusta. Mieskin huomasi että on tosi kyseessä ja lähti lumisateesta huolimatta puoli 9 illalla hakemaan mulle 2 km:n päästä niitä. Ekassa kaupassa ei edes ollut ja hän meni vielä toiseen kauppaan! Arjen sankarini. Sitten söin niitä onnessani hieman, paljoahan en uskaltanut sokerieni takia. Mutta saan niistä vielä varmaan viikoksi makupaloja... Kuopusta synnytin hedelmäaakkoset suussani, joten onkohan tää joko loppuraskauden loppumerkki?! Silloin iski himo niihin myös ihan loppumetreillä, vielä synnärillä söin niitä. Muuten en edes tykkää koko karkeista.

Mutta nyt laittoi ystävä viestin että ovat myös tulossa mäkeen, jee juoruseuraa...

Palaan myöhemmin kunhan kiipeän sata kertaa mäen päälle ja lasken alas.

Heinä 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Huonosti nukuttu yö täälläkin...meni varmaan kahteen asti yöllä ennen ku uni tuli... mistä lie johtuu.... ja sit tää kamala käsien kutina... noh onnex on ens viikolla neuvola, voi toistaa nää valitukset sielläkin :)

Niin ja ennen ku unohdan, ONNEA PIKKU KÄÄRÖNSÄ SAANEILLE!!

Oispa jo omakin nyytti täällä, alkaa tää mahan raahaaminen jo riittää...

Meilläkin on autonvaihtorumba käynnissä, isäntä päätti luopua meiän isommasta autosta tänään..ja nyt sen pitäis hommata auto viikonlopun aikana...saapi nähä miten käy... kaipa se jotakin keksii jos ei halua liikkua apostolin kyydillä :) on tääkin meillä...mä kehitän vauvavalmistelujen kanssa hässäkkää ja mies stressaa auton ja töiden kans...

Kylläpä tää meni taas valituslinjalle... no jos jotain positiivista, niin onnex on taas viikonloppu tulossa...täytyy keksii jotain kivaa hommaa esikoisen kans...toivottavasti satais lunta tänne eteläänkin ni pääsis vaik pulkkailemaan...

...vaan nyt aamupalalle...

sippu&pörrö 34+4

Vierailija
4/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva lukea Kaerin ja poitsun kuulumisia, kirjottelehan jatkossakin kun vaan kerkiät/jaksat!!

Mammutti: juu taitaa olla niin että mun raskaus on ollu helpompi kun monilla muilla täällä, sekin tietty vaikuttaa omaan asenteeseen. Mutta tosiaan löytyy niitä vaivoja täältäkin - nyt vasta tajuan kuinka helpolla pääsin esikoisen kohdalla, voin sillon ihan mielettömän hyvin koko ajan. Nyt on liitoskivut vaivannu rv 25 lähtien, alkuun niin pahoina että itku pääs kun postilaatikolla asti piti kävellä. onneks ovat nyt helpottaneet, vaikka kiusaa ne silti vieläkin. Närästys on myös ollu kovaa aika alusta alkaen. Suppareita alko tuleen tossa rv 32, ja se on myös hidastanu tahtia. Hb on aika alhaalla, 105, ja väsymystä riittää. Mutta nää on tuttuja juttuja varmaan kaikille, ja kuuluu asiaan. Kaiken kaikkiaan kuitenkin koen että oon voinu ihan hyvin, ja jaksan edelleen hehkuttaa olotilaani! =)

Heinä76: iiiiih, aakkosia!!! ne on mun lempparikarkkeja, mulla on ihan krooninen himo niihin. kaikki lähipiirissä tietää tän asian, ja sainkin hirveet määrät aakkosia esikoisen synnyttyä. kaikki halus piristää ja hemmotella ja arvashan sen mikä mulle maistuu!! tosin niiden ahmiminen ei sinänsä kauheen hyvä juttu ole...

Mutta nyt vielä töiden pariin!

loviisa rv 34+4

Vierailija
5/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu, että tyttären flunssa on iskemässä minuun... Kurkku kipeä, nenä vuotaa ja aivastuttaa. Kurjuuden maksimointia : ) Raskausvaivojen lisäksi flunssa! Ja miten sitä jaksaa synnyttääkään, jos on flunssan takia ihan puolikuntoinen??? Onko kellään kokemuksia?

No, vali vali taas.

Asumisg: Me asustellaan paritalokolmiossa pienessä kaupungissa pääkaupunkiseudulla. " Kylille" (kaupat, neuvolat ym.) meiltä on matkaa 3km ja muuton jälkeen kärvisteltiin 9kk ilman toista autoa, sitten pistin miehen koville ja meille ilmaantui toinen auto. Täällä kun ei oikein joukkoliikenne toimi. Nyt riittää todellakin tietoisuus, että pirssi on parkkipaikalla ja halutessaan pääsee pois neljän seinän sisältä. Ympäristö ja naapurit ovat kivoja, joten kaikki ok. Asunnon pienuus (80neliötä) mietityttää uuden tulokkaan myötä... Ihanne minulle olisi muuttaa takaisin " pohjoiseen" lähelle kotiseutuani. Siellä tämän asunnon hinnalla asuttaisiin hulppeasti omakotitalossa ja sukulaiset olis ympärillä. Mies ei vain töitänsä hevillä jätä, itse lähtisin vaikka tältä istumalta takaisin tuonne " ylös" ja jättäisin virkani täällä.

Voikaa hyvin ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Timbe (tasan 37rv)

Vierailija
6/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Olipa ihana parin viikon nettipimennon jälkeen taas lukea helminauhapinoa, ja palata " tuttujen" pariin. Sain vasta pari päivää sitten internetyhteyden uuteen kotiini (muutto oli uutena vuotena), ja viimeisinä viikkoina töissä perehdytin seuraajaani niin, ettei ehtinyt pinoutua enkä edes lukea pinoja. Nyt, mammaloman alettua, olen lukenut parina päivänä teidän tarinoitanne ja haluan itsekin kommentoida joihinkin juttuihin. Kiva olla takaisin täällä!!

Monella tuntuu olevan jo kiire synnyttämään. Mietin asiaa, ja itselläni on sellainen olo, että haluan nyt ensin nauttia tästä omasta ajastani mahdollisimman hyvin ennen vauvelin tuloa. Ymmärrän, että olen ensisynnyttäjänä eri tilanteessa, kuin moni toista tai kolmatta odottava, voi olla aika rankkaa huolehtia vanhemmista lapsista kun oma olo on raskas.

Itselläni on olokin suht hyvä, mitä nyt nukkuminen on sitä sun tätä välillä ja nyt sattuu niin pirusti tuonne jonnekin alapäähän, luita jomottaa - onko tämä liitoskipuja, vai mitä? Luulen, että luut antavat periksi taas kovaa vauhtia, alkuraskaudestahan mulla vaivasi lonkka niin etten päässyt sängystä ylös viikkoon ilman itkua, taitaa olla tämä samaa hommaa yliliikkuvien nivelten johdosta. Tai en tiä, sanokaa te viisaammat ja kokeneemmat?

Ensi viikolla aion sitten pestä ja silittää vauvanvaatteet valmiiksi hoitopöydän laatikoihin. Saadaan pöytä vasta ensi viikolla, niin siksi säästän tämän urakan sinne. Onko kaikki muut jo tehneet nämä valmistelut? Meillä oli tuo muutto tosiaan muutama viikko sitten, ja ollaan kotia laiteltu muuten kuntoon (Ikeassa käyty ja verhoja mietitään edelleen...), mutta en ole vielä vauva-asioihin perehtynyt sen kummemmin.

Ihana, kun on perjantai, ja mieskin on kotona viikonloppuna! Saa fiilistellä kaksistaan tätä tulevaa elämänmutosta :-)

Mukavaa, aurinkoista päivää kaikille!

Leijailevi + papu, rv 35+4

Vierailija
7/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtäkkiä tajusin, että ei ihme jos maha alkaa painaan ja olo tuntuu hiukan raskaalta, kun meillä alkaa kaikilla olla sellanen kolme kiloinen mötkäle tossa eturepussa kannettavana! Eihän se vauva sylissä sit paina mitään, mutta tuolla mahassa se kyllä tuntuu ja oloon vaikuttaa!

~~pieniä ahaa-elämyksiä~~

Kuka sinne pulkkamäkeen onkaan menossa?!

Voi kun määkin pääsisin!! Pihalla en oo kunnolla ollu varmaan kuukauteen ja sen kyllä huomaa..

Mietinkin, että millä lihaksilla ja kunnolla sitä jaksaa synnyttää, kun ei liikuntaa oo missään muodossa voinu harrastaa pitkään aikaan..

Kateellisena vaan kattelen kun toiset kulkee niin vetreen ja ketterän näkösenä kadulla ja minä tuskin muistan, miten kävellään normaalisti ja ilman kipua!

...menipähän valitukseks taas..

Niistä alapään luitten kipeydestä joku kyseli (oon tosi huono nikeissä) ja kyllähän ne niitä liitoskipuja taitaa olla!

Mulla on ihan sama juttu, luut on niin arat, että tuntuu kun ne olis tulehtunu ja alapäätä vihloo kaikenaikaa..

Minä oon laittanu jo aikaa sitten ton hoitopöydän kuntoon ja sitä mukaa pessy ja silittäny sinne vaatteita, kun niitä oon hommannu.

Ainut mikä puuttuu, on hoitopöydän pehmuste..sitä kun ei taida täältä meidän pikkukaupungista saada.

...niin ja vauvan tarvikkeista puuttuu sit vielä sitteri ja amme, mutta ne ehtii vaikka mies käydä ostamassa sillä aikaa kun oon laitoksella jos minä en enää ehdi..

Mulle on tulossa postissa pupujussikat-sarjaa oleva uudinverho tuohon vauvan sänkyyn ja pitäisi nyt lähteä ostaan siihen sopivaa kangasta, kun pinnasuojat on vielä tekemättä.

Meillä vanhempi poika on nyt kolmatta päivää kovassa kuumeessa, eikä tunnu tauti hellittävän millään..

Kumpa paranis nyt edes viikonlopun aikana, ettei jää kouluhommista kovasti jälkeen..!

..ja jos se tauti iskee muhun, niin taidan olla vainaa tällä kunnolla..

nyt tekeen ruokaa

mammutti ja vilppu rv 36 tasan

Vierailija
8/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEINÄ 76: Kylläpä te olette aikaisin jo ulkoilemassa lasten kanssa. Mihin aikaan teidän lapset herää, kun 9 aikoihin jo ootte ulkona? Meillä nukkuu kaiikki nämä 4 muksua vähintään puol yhdeksään, samoin minäkin. Ennenkuin ollaan puettu,petattu sängyt ja syöty aamupuurot niin kello on jo 10.30. Just sain laitettua 3 lasta ulos tuohon omalle pihalla ja jäin itse tän kuopuksen kanssa sisällä,kun se on kuumeessa. Meillä lapset alkaa nukkuun 21 aikoihin ja nukkuvat kaikki noin 12 tuntia. Minä alan nukkuun joskus puolenyön tienoilla.

TIMBE: minulla kans on vähän nuhainen olo. Mies oli illalla kipeän oloinen ,mut on näköjään silti töihin mennyt kun ei kotona näy. Sillä oli lyhyempi päivä niin kai se aatteli että jaksaa olla töissä. Kohta jo pääsee kotiin sieltä. Myös meidän kuopus 1v 7kk on nyt kuumeessa,jotens saa nähä ollaanko koko konkkaronkka sairaana viikonlopun.

( . ) Aijai kun lonkkiin ja alaselkään sattuu. Eilen siivosin ja sit kävin vielä 4 km kävelylenkin illalla. Nyt sit on selka kipee. Ei supistellut eilenkään yhtään vaikka oli aika rankka päivä fyysisesti.

Jomppana 35+4

Vierailija
9/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun siis Tyksiin menijöille (piba, Emylis, Lupita...?): Mulle sopii treffit ma klo 12 Myllyssä leikkipaikan vieressä. Mahakkaat löytänevät toisensa vaivatta :-)

Ja sitten toissapäiväiset neuvolakuulumiset (36+3)

paino 65 kg, +9.9 kg ekaan neuvolapunnitukseen, -310 g/vko

RR 104/60

Sf 33, kasvua sentti viikossa

vatsanympärys 97 cm, +30 cm raskauden aikana

RT

Syke +145

Liikkeet +

pissa ---

Th oli suunnilleen pettynyt kun ei ollut mitään vaivoja valitettavana ja totesikin lopulta että olen niin pirteä ja nopea liikkeissäni ettei taida synnytys ihan äkkiä edessä olla. Kivuttomia suppareita on ollut jo rv 15 alkaen, mutta ei vielä yhtään sellaista mitä kivuliaaksi kutsuisin. Edelleen olen käynyt uimassa 1 km kerran viikossa ja vauhti on siinäkin pysynyt ennallaan. Samoin neuvolaan laukkasin kävellen ihan samaa vauhtia kuin ennekin. Paluumatkan tein mutkan kautta ja loppumatkasta (40 min kävely) alkoi vatsansivusta pistää joka askeleella tärähdyksen myötä. Hissuttelin kotiin viimeiset 300 m naama irvessä, mutta sekin vaiva hävisi parin minuutin levolla. Vaivat siis todella minimissä. Liitoskipuja toki on, unet pätkittäisiä ja närästystäkin ajoittain, mutta ne oletettavasti kuuluvat asiaan.

Mutta eipä mulla vielä hirmu kiire synnyttämään olekaan. kotona pitää vielä järjestellä muutamia juttuja. Toisaalta jos lähtö sitten tuleekin yllättäen pian, on kaikki välttämätön valmiina. Nla-lääkäri synnytystapa-arvioineen ensi viikolla 37+2. Sinne asti ainakin ajattelin pysyä yhtenä kappaleena.

SYNNYTYKSEN KÄYNNISTÄMISKEINOISTA olen noiden kolmen S:n lisäksi kuullut portaiden nousemisen auttavan asiaa. Mutta toisaalta en omalla kohdallani pidä järkevänä rasittaa polviani (perinnölliset kulumat polvissa) raahamalla tätä ylipainoa rapuissa.

ASUMISMUOTO: RT (siis rivitalo, ei raivotarjonta) 3h+keittiö, joka toivottavasti vaihtuu omakotitaloon ensi syksynä. Neliöitä on 80 ja vaikka on vasta esikoinen tulossa niin tuntuu että aika paljon on jouduttu tiivistämään, että hänet jonnekin koloon saamme tavaroineen mukavasti sopimaan.

Keskustaan (10.000 hengen kunta) matkaa 2 km, metsää ja peltoa kivenheiton päässä. Uusi koti vähän kauempana keskustasta samassa kunnassa. Turkuun puoli tuntia omalla autolla. Molempien suvuista 90 % puolen tunnin matkan säteellä.

Kuka turkulaisista sitä kaukaloa kaipailikaan? Mä tiedän yhden potentiaalisen myyjän, jolla on (jos on edelleen) muistaakseni -03 mallinen Britax Rock-a-tot Turun keskustassa. Itse ostimme häneltä vauvantarvikkeita 40 % ovh:sta, joka ko. kaukalolla lienee n. 100 e eli hinta lienee n. 40 e. Kaikki meidän ostamamme tavara oli hyvin siistiä ja fiksusti säilytettyä. Treffeillä myllyssä voimme kenties palata asiaan jos olet sinne tulossa ja kiinnostunut kaukalosta. Tosin itse olisin sitä mieltä että homepilkut kaukalossa eivät mitään haittaa. Lisäksi Eerikinkadulla oleva lastentarvikeliike (en muista nimeä) myy alle vuoden käytössä olleita Britax Römer baby safe plus kaukaloita puoleen hintaan eli n. 75 e. Tämähän aika iso kaukaloistuin, johon lapsi usein menee koko ekan vuoden ja jossa on viisipistevyöt.

Eikun lounaalle ja kodin kunnostuksen pariin!

äippä + masukki 36+5

Vierailija
10/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jopa oli kammottavan kipeä yö takana. Ei siis auttanu kylkien vaihtaminen, lonkkiin kävi niinkuin joku puukolla niitä vääntelisi :( Koskaan aiemmmin ei ole noin kipeää käynyt, tarttee kyllä ensi yöksi ottaa särkylääkettä jos näyttää että on samanlaista tiedossa.

Meillä mies sairastunu flunssaan, tosin kuumetta ei ole mutta muuten heikossa kunnossa. Toivottavasti paranisi pian eikä tarttuisi minuun tai esikoiseen! Kipeänäkään ei olisi mukava mennä synnyttämään ja pienten ihmisten sairastelut on aina epämiellyttävää katsottavaa..

Asumisgalluppiin: Ostettiin heinäkuussa valmistunut rt-kolmio n. 30km päästä Oulun keskustaa. Näpsäkästi pääsee mihin tarviikin, tarha valmistuu tuohon tien toiselle puolelle keväällä eli on sekin matka sitten lyhyt :) Muutenkin kivaa seutua, tosin kaupat joutaisi olla lähempänä- tänne kun tulee taloja jatkuvasti niin olisi kysyntääkin. Parin vuoden sisällä tarkoitus muuttaa omakotitaloon, tontti jo löytyy.

Mä niiiin toivon että eikös tää vois syntyä viikon päästä sunnuntaina, aloitan kyllä ensi viikolla hiillostamisen (kunhan kampaajat ja kynsihuollot on pois alta niin niistä ei tartte kolmeen viikkoon stressata ;) mutta olisin muutoin ihan valmis jo luopumaan armaasta masustani vaikkei iso olekaan. Tiellä se on silti!

Onnea Kaer:ille pojasta! Kateellisena täällä lueskellaan.. :)

Miehen kaverin vaimokekin oli aamulla kuudelta pyöräyttänyt pojan, tuntuu että vauvoja tulee nyt kaikille ovista ja ikkunoista. Jokin buumi menossa, kenties.. mutta todella monelle tutulle on nyt alkanut siunaantua pienokaisia. Kiva niin, tulevia leikkikavereita ;)

Mutta menenpäs tekemään muuta ja pelastamaan koiran esikoiselta, sillä kun on tapana repiä sitä korvista / nostella ylähuulia /vetää hännästä tms!

Nyt siis menoksi, mukavaa viikonlopun alkua ja ehkäpä joku helmis saa nyytin syliin vielä tällä viikolla :)

H 37+2

Vierailija
11/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Mammutti80 vastauksesta, arvelinkin kyseessä olevan liitoskivut. Ne on kyllä välillä (tai lähes koko ajan) aika veemäisiä. Mutta ei saa valittaa, kun niin helpolla on päässyt, ei ole sitä närästystäkään, mikä monia tuntuu vaivaavan. Mutta turvotusta on nyt alkanut tulla, jaloissa on aina iltaisin sukkien jäljet ja sormet on nakkeina heti aamusta. Onko vinkkejä tähän vaivaan? Paitsi veden juonti, sitä tulee lipitettyä varmastikin ihan tarpeeksi muttei auta.

Vierailija
12/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi jannittaa itseakin, kaipa se juniori pian ihan oikeasti syntyy

Ja asiasta toiseen: enpa ole elaessani nahnyt sellaista myrskya kuin eilen... lentavia liikennemerkkeja sun muuta roinaa ilmassa.. huh! ja nosturi humpsahti naapurirakennuksen paalle, aika hurjan nakoista jalkea. Jos olisi vauva tullut eilen, niin olisi tainnut tulla kotisynnytys kun liikenne oli ihan kaaosta..

jjae, meilla on kanssa tulossa semmoinen kraamzorghenkilo mutta ajateltiin kapinoida ja jattaa se sanky nostamatta. Vaihdetaan ite lakanat (se oli kuulemma suurin syy nostaa sanky) ja jos minua pitaa tutkia niin kiipean sitten vaikka poydalle.. Tamakin syntyy sairaalassa, " onneksi" on laaketieteellinen syy niin ei tarvitse edes harkita synnytysta kotona - pelkka ajatus saa paniikkiin. Miten muuten teilla selvittiin myrskysta?

Olen itse asiassa toissa, joten enpa hopise nyt enempaa. Hyvia vointeja!

lennard ja tanaan taysiaikainen vauva - oho

Vierailija
13/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kaerille uuden helmen syntymän johdosta.

Kiva kuulla etten ole ainoa, joka synnyttää ulkomailla. Itelle synnytys on eka kerta ja vielä ulkomailla. Lähinnä hirvittää vaan tuo sairaalaan pääsy, jos satun olemaan yksin kotosalla. Tuosta kraamzorgista olen kuullut lähinnä vain hyvää. Onko Lennard muuten kyseessä sun eka synnytys ulkomailla vai oletko jo vanha tekijä?

Mä yritän pitäá vauvan kyydissä vielä helmikuulle asti, sillä sairaalassa jossa aioin synnyttää on suomalainen kätilö töissä. Ja jos oikein hyvä tuuri käy niin voipi olla mua silloin auttamassa. No saas nähdä kuinka käy..

Eilisestä myrskystä on selvitty hengissä. Katolta tippui tiiliä ja appi-ukko kävi muutaman uuden tiilen vaihtamassa katolle kesken myrskyn. Niin ja katto vuoti niin että vesi tuli yhdessä yläkerran käyttämättömastä makkarista alakerran keittiöön asti. Ja kahdesta muusta makkarista vesi tuli läpi. Anoppi oli kauhuissaan ollut ja soitteli minulle että jos vaikka pelkään olla myrskyssä yksin. (Mies poissa).

Soitin miehelleni ja kerroin noista kattovuodoista, lähinnä tuo keittiöön asti vuotaminen oli uutta. Sanoin miehelleni että jos ei olisi peltoa myynnyt tällä viikolla niin olisin varmaan pakottanut myymään että saadaan uusi katto. Rupeaa tuo romantiikka vuotavasta katosta ja homeläikistä jo ärsyttämään...että sellaista vanhan talon maalaisromantiikkaa

Muuten noin vauva mielessä ei kuulu mitään uutta. Huonosti nukuttuja öitä eli sitä tavallista.

jjae + merimiina 36+4

Vierailija
14/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutti haaveili pulkkamäestä. Meillä oli ilo saada tällä viikolla kunnolla lunta ja sitä näkyy satavan taas lisääkin. Oltiinkin 1,5 h aamusta mäessä, tosin mulla ei laskeminen sujunutkaan mutta saipa lapset laskea ja ite juoruta ystävän kanssa mäen alla. Mulla särkee jalkoja ihan hirveesti ja aamupäivisin pystyn vielä lähtemään, mutta ip on otettava panadol jos aion kävellä. Ja yöllä särkee aina kovasti koipia myös. Mutta silti tuntuu että jos reippailee pari tuntia päivässä raikkaassa ulkoilmassa, se tekee hyvää noin henkisestikin sekä lapsille että itelle. Viime viikonloppuna läksin yksin lenkille ja sattui niin paljon nivusiin että en tiennyt miten oisin päässyt takas paluumatkan, lähdin hullu 5km:n kierrokselle. Tuosta viisastuneena olenkin tän viikon keskittynyt kävelemään vain lasten kanssa, jolloin 3-vuotiaan vauhti rajoittaa hullunmoista hillumistani.

Jomppana ihmetteli kuinka olemme jo ysiltä pulkkamäessä... No me herätään kyllä ihan myöhään mielestäni, mä herään joka aamu nykyään ilman kelloa 7.27 (!) enkä tiedä miksi mutta aina minuutilleen. Töihin heräsin aina 6.15 joten siihen tuo ei liity. Lapset herää yleensä kello 8 tai vähän ennen, jolloin on puuro just valmis ja ovat aina supernälkäisiä joten syövät 10 minuutissa aamupalan, ison satsin. (muilla aterioilla saattavat puljata, mutta ei aamiaisella). Siihen jääkin sitten heille yli puoli tuntia aikaa pukea ja mä laitan aamuastiat pois ym. pahimmat aamusotkut ja työnnän heidät pihalle, jonne yleensä haluavat kovasti joten suostuvat pukemaan itse. Ite puen kun lapset odottelee pihakeinussa. Ja olemme tosiaan usein alkaen 9-9.30 ulkona. Illalla lapset käy nukkumaan kello 20 ja se on hyvä se. Oon itse aika aamuvirkku ja ilman raskautta nousisin luonnostaan viimeistään seitsemältä. En muista milloin oisin nukkunut esim. yhdeksään.

Kesäisin saatamme olla pihalla jo kahdeksalta, kun kesällä kaikki heräämme luonnostaan aikaisemmin. Silloin pitää oikein odotella että muitakin tulisi puistoon... Katotaan kuinka rytmit muuttuu kun pieni poika tulee mukaan kuvioihin. Ja yövalvominen.

G: Keitä kaikkia hirvittää etukäteen yövalvominen???

MUA! Kuopus valvotti 3-30 kertaa yössä 1,5-vuotiaaksi ja sen jälkeen vielä 3-vuotiaaksi herätti 1-2 kertaa yössä. Nyt nukkuu kun on 3,5v. Valvominen on tosi ärsyttävää -ja suklaata kuluu. Tosin nyt on se etu et isommat nukkuu kahdeksaan. Kun kuopus syntyi, esikoinen (silloin 1v11kk) heräsi joka aamu kello 5-6 joten yö oli sekä lyhyt että risainen.

Ja nyt isommat voivat katsoa jonkun dvd:n vauvan päiväunien aikaan tai piirrellä tms. jotta saan pienet tirsat tarvittaessa. Pikkuesikoinen ei koskaan nukkunut yhtä aikaa vauvan kanssa.

Pulkkamäen ja kauppareissun jälkeen supistaa aika tiiviisti, tässäkin istuessa jatkuvasti. Voiskohan vauva syntyä huomenna illalla kun ollaan miehen kanssa ensin käyty leffassa (mummo hoitaa lapsia, jee) ja käyty syömässä. Oltais siinä synnärikaupungissa ja lapsillakin hoitaja paikalla. Kuule nyt vauva, sovitaanko että HUOMENNA ja painoa 3,5 kg?!

Heinä 37+4

Vierailija
15/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän neuvola kuulumisia:

Paino 67,8 kg +1050/viikko

Paineet 111/67

Sf 33 lisäystä edeliseen 1cm

Vauvan syke 130-140

Liikkeet ++

Pissa puhdas

Ja edelleen raivotarjonnassa

Eli kaikki hyvin. Seuraava käynti on sitten se viiminen lääkäri Parin viikon päästä. Ei vaan ole tällä kertaa sama tuttu lääkäri ja on sillon eri terkkarikin.Taitaa olla lääkäri ajat vähän kortilla.

Meillä ei ongelmia tule olemaan sen suhteen minne esikoinen synnytyksen ajaksi. Omat vanhemmat asuu vajaa puolen kilometrin päässä niin sinne voi viedä mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Eka synnytys meni siinä tavallisessa puoli istuvassa ja menee melko varmsti seuraavakin.

Asumisesta oli puhetta. Me asutaan kerrostalo kolmiossa. Ostettiin vasta viimevuoden puolella omaksi sitä ennen asuttiin tässä vuokralla. Eli ei ainakaan vähään aikaan haaveilla muutosta muualle. Sitä paitsi kauppa, koulu,lastenneuvola, leikkikenttä on puolen kilometrin säteellä. Kaupunkii vajaa 5km.

Niin joo paljon onnea Kaerille pojasta! (vähän kade... ) Kai mäkin sitten josku saan oman nyyttini.

Mukavaa viikonloppua kaikille

kojootti j a Eppu 34+3

Vierailija
16/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yksi neuvolakäynti takana, ja tässä raportti:

35+0

paino 63,2 (+100 gr tullut 2 vkossa)

ei turvotusta

verenpaine 116/76

B-Hb 132

sf 29

syke 140

rt ja kiinnittynyt

Eli heti kalluppia: onko teillä muilla vauva jo kiinnittynyt?

Entä käyttekö te mielessänne jo synnytystä jollain lailla läpi? Psyykkaatteko itteänne siihen jotenkin? Kertokaas kikkakolmosenne ja rentoutusvinkkinne! Mulla pyörii päivä päivältä enemmän mielessä. Ajattelin, että jos siinä on aikaa, niin koitan kuunnella jotain musaa ja roikkua jossain köydessä tai nojailla taittuen seinään... ymmärtääköhän kukaan mitä tarkotan :D Toi roikkumisasento auttaa ainakin nyt suppareihin. Ja koittaa muistaa hengitystekniikkaa!

JOku kyseli pelottaako tulevat yöheräilyt tai väsymys. Mä uskon että synnytyksen jälkeen väsymys pikku hiljaa hormonien avulla tasaantuu ja luonto hoitaa homman, eli siihen tottuu. Mutta tietysti välillä miettii, että mitä jos vauva ei ole terve tai itse ei jostain syystä toivu, niin miten sitten jaksaa.. mutta se on sitten sen ajan murhe. Tätyy vaan koittaa elää vauvan rytmissä ja mennä nukkumaan, kun vauva nukkuu , jos mahollista.

Perjantaipäivää kaikille!

Viherrys 35+0

Vierailija
17/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiekin mukavaa vkonlopun alkua kaikille tasapuolisesti...saapa nähdä kuinka monen toive synnytyksestä tänä vkonloppuna toteutuu ;o)

Itsekin olen jo jokseenkin " valmis" mutta mummi tulossa vasta kuun vaihteessaa isompien seuraksi joten toivoa sopii, että kasassa pysytään vielä.

Mies lähtee lasten kanssa huomenna vanhempiensa luokse ja tulevat sitten vasta sunnuntain puolella...ihanaa lepoa! Miehellä tuntuu tässä tammikuussa olevan aamusta iltaan työtä ja menoa et olen täällä käytännössä yksinhuoltajana. Senkin takia on ihan kivaa et saa pari päivää itselleen...ensimmäistä odottavat nauttikaa tosiaan ajastanne!!! Saapa nähdä miten nyt käy kun kesällä mies ja lapset lähtivät kekenään mummilaan niin miehellä puhkesi umppari ja jouduin sitten itse noutamaan lapset (150km:n päästä) kun mies ajeli ampparilla sairaalaan. No toivotaan ettei tällä kertaa mitään yhtä dramaattista :0/

asumisG: Asutaan omakotitalossa, maalla. Pari kilometria kauppaan, puoltoista merenrantaan. Päiväkoti ja koulu noin 5km päässä tosin kyyditys tulee eskarilaiselle(ja kouluun) kun ei oo kevyenliikenteenväylää koululle. Lähimpään kaupunkiin ja synnärille 5km. Talo ihan uutukainen tai oikeesti vähän kesken kun ollaan hartiapankki rakentajia, mies siis alan koulutuksen saanut. Oma piha ja rauhallinen asuinalue. Viihdytään kyllä erinomaisesti.

Mitäs muuta piti sanomani...vointi on suhteellisen hyvä. Tosin vauveli painaa sisäelimiä aikas ilkeesti mut onneksi kohta helpoittaa... Jalat on iltaisin aina aika turvoksissa, tukisukista huolimatta. Mulla on noita suonikohjujakin ja ovat kyllä tosi karseen näköisiä, onneksi eivät särje. Toivottavasti vähän häviäisivät synnytyksen jälkeen.

Yövalvomisesta...toivotaan ettei niin kauheesti tarvis valvoa. Meillä vauva nukkuu varmaan mun kainalossa, koska en todellakaan jaksa nousta yöllä ylös vauvaa imettämään ja siirtelemään mihinkään. Tämä toiminut kahden ekan kanssa mainiosti ja näin lähdetään liikkeelle. Eri asia sitten jos vauva ei tähän järjestelyyn suostu;o)

Onnea myös minun puolestani helmensä jo saaneille!!! Ihanaa vauvan tuoksua!

Tämmöisiä perjantai ajatuksia...

calmus rv37

Vierailija
18/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai pitkästä aikaa, IHANAA! Meillä perjantai on siivouspäivä, joten koko aamu onkin mennyt siivotessa. Nyt on selkä kipeänä, mutta onpahan siistiäkin. Viikonloppuna olis tarkoitus käväistä matkamessuilla ja sit mummin luona syömässä. Maanantaista neuvolaa odottelen innolla. Taidan olla taas ainut jolla on neuvola ollut 3 viikkoa sitten =( Mulla on ollut tosi harvoin koko raskausajan noita neuvoloita, tosin kaikki on ollut ihan hyvin!

Kiinnittymisestä ei ole havaintoa eli maanantaina saa sitten kuulla senkin.

Synnytystä mietin vähän väliä, mutten psyykkaa kyllä mitenkään itseäni. Lähinnä mietityttää tuo aika milloin lähteä ja kuinka nopea tämä synnytys sitten onkaan. Mitään rentoutusvinkkejäkään mulla ei ole, en oo ollut kyllä rento lainkaan mun synnytyksissä ja ainoastaan helpotusta on tuonut epiduraali ja sen vaikutuksen aikana onkin sitten ehtinyt nukkuakin. Hengittämään en ole muuten keskittynyt kuin ilokaasua kuopuksen synnytyksessä, joten se niistä harjoitteluista =)

Yöheräilyt eivät pelota mua lainkaan. Mä oon jotenkin sellainen ihminen et vaikka heräilen sata kertaa yössä niin ei se mua haittaa. Okei, olen mäkin ollut väsynyt joskus, mutta mun unenlahjoilla mä pystyn imettämään ja nukkumaan samaan aikaan.

Enemmän mua arveluttaa sairastelut kun nuo kaksi ensimmäistä lasta on ollut niin terveitä (ei korvatulehduksia tms.) niin sairastaako tämä uusi tulokas sitten kaikki mahdolliset allergiat ja muut.

Heinä: Nostan sulle hattua kun saat lapset pukemaan reippaasti ite, Meillä esikoinen 4 v ei ole tänään vieläkään suostunut vaihtamaan yöpaitaa pois päältä!!!! Meillä nimen omaan tuota vanhempaa saa aina odotella kun johonkin ollaan menossa. Kuopus (kohta 3v) pukee kyllä heti päällensä kun vähän vihjaan ulos menosta. Olis ihana päästä aikaisin aamulla ulkoilemaan, meillä se venähtää aina tuonne klo 11.00 tuo lähtö =(

Nyt ei muuta kun viikonloppuja kaikille!

T. kolomonen rv 34+3

Vierailija
19/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖHERÄILYT vauvan kanssa ei pelota mua ollenkaan. Olen tottunut nousemaan monta monituista kertaa yössä, mutta saan helposti unen takaisin. Vauvaa imetän sängyssä vieressäni yöllä ja yleensä nukahan saman tien, kun vauvan nostan syömään. Sit jossain välissä herään ja nostan vauvan takasi omaan sänkyynsä. Meillä on 4-vuotias poika joka ei ole koskaan nukkunut yhtään kokonaista yötä Se tulee joka yö meidän sänkyyn. Joskus jos herään ni vien hänet sitten takas iomaan sänkyyn ku meidän sänky on vaan 140 senttiä levee niin ei siinä sovi kovin paljon porukkaa. Sit 3-vuotias monesti herää pissalle yöllä ja sen kanssa sit nousen.

Jomppana 35+3

Vierailija
20/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinän YÖheräilykyselyyn: Ei varsinaisesti hirvitä. Esikoinen heräsi eka viikon 1,5h-2h välein, mutta nukahti kyllä heti uudestaan. 14 tunnin yöunia alkoi nukkumaan jo 2kk iästä lähtien, en siis imettänyt sen kauempaa. Kun tyttö oli 1,5kk niin riitti että kerran yössä kävi tutin laittamassa suuhun kun ei sitä vielä itse osannut laittaa.

Tulen varmasti olemaan väsynyt mutta onneksi voi ottaa päikkäreitä, mies kun on lomalla kuitenkin. :) Se on loppujen lopuksi niin lyhyt aika elämästä kun se on pieni että jospa sitä kestäisi sen taas ;) ...

Omaan huoneeseen siirrän kun heti vähänkin nukkuu yönsä ja itsekseen opetetaan tämäkin nukahtamaan.. Eiköhän se siitä sitten ala sujumaan! :)

Viherryksen kyselyyn: Öö.. mä en rehellisestikään tiedä mistä tietää että vauva on KIINNITTYNYT? :o mun neuvolakorttiin ei koskaan olla kirjoitettu, edellisen lääkärikäynnin jäljiltä lukee vain ' laskeutunut, vauvan pää 4cm häpyluutason alapuolella' .. Mistäs sen sitten tietää onko kiinnittynyt vai ei :/ Emmä osaa vastata tuohon, kertokaapa viisaammat, alkoi häiritsemään :)

Mutta nyt pois taas..

H 37+2