Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät vanhemmat ja huonosti nukkuvat lapset....=/

Vierailija
19.01.2007 |

Mikä avuksi vanhempien mustiin silmänalusiin?? Lapset 6v ja 2v nukkuvat melko ailahtelevasti, emmekä miehen kanssa saa kunnolla koskaan nukutuksi.. =/ Itse teen lyhyempää työpäivää, mutta kuitenkin joka päivä. Mies tekee rakennushommia sekä vielä kotona metsässä puita jne. 2v itkeskelee usein yöllä ja tulee keskelle nukkumaan, jolloin emme saa ollenkaan unta kun potkii kylkiin ja selkään. Jos kannamme omaan sänkyyn, siitä syntyy yleensä suuri huuto! 6v herää taas usein tähän huutoon tai sitten siihen että on tullut pissat housuun yöllä ja menee sen takia sohvalle kyhnöttämään keskellä yötä eikä tietenkään nuku siellä sitten... =(

Mies nukkuu usein huonommin kun minä ja on siitä syystä hermostunut, saattaa alkaa yöllä tuskastuneena huutamaan tms. =( Itse haaveilen kolmannesta lapsesta jossain vaiheessa...Onko ihan tuhoon tuomittu ajatus?? Itse jaksaisin kyllä muuten valvoa, mutta se huuto ja siitä syntyvä yleinen härdelli tekee tuskaisen olon yöllä ja hermostus on valmis! En kyllä itse kuitenkaa hermostu niin paljoa että huutamaan alkaisin...

Mikä avuksi? Peitevoidetta silmien alle ja menoksi??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaisen yökasteluun meillä on kastelulakana, joka oli 4 kuukautta käytössä ja nyt ollaan jätetty sen käyttö vähemmälle...joskus poika kastelee, ei kuitenkaan läheskään joka yö.

ja miehelle olen todellakin monesti puhunut tästä huutamisesta, mutta eipä se seuraavalla kerralla muista näitä " onko mitään järkeä" -keskusteluita... onneksi näitä rauhattomia öitä ei ihan joka yö ole sentään, ja varmasti ei meidän tilanne ole ollenkaan niin huono kun monella muulla, mutta silti rasittaa todella paljon. itse teen asiakaspalvelutyötä ja on tosi rasittavaa kun silmät on mustana tai verestää koko työpäivän... =/ ja voin kuvitella että miehelle tämä on vielä rankempaa aina, koska tekee vielä fyysisempää työtä. tiedän toki, ettei tämä jatku loputtomiin ja sen ajatuksen voimalla jaksan unelmoida siitä kolmannesta lapsestakin! =)

-ap

Vierailija
2/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 2-vuotias on vieressä, mies nukkuu toisessa huoneessa, ja 5 v tulee tarvittaessa joko äidin tai isän viereen. Toimii melko hyvin.

Kastelu menee varmasti ohi ajan kanssa. En tunne yhtään aikuista, joka yökastelisi.

Omiin sänkyihin ei meillä kanniskella keskellä yötä, siinä menee vanhempien yö pilalle. En näe siitä myöskään mitään hyötyä. Meillä oman sängyn SAA sitten, kun osaa olla herättämättä vanhempia yöllä. Mutta viereen saa siis tulla, järjestetään sitten sänkytilaa tarpeen mukaan.

Ihan sama, mitä muut kenekin järjestelyistä tykkäävät, pääasia, että kaikki saavat tarpeeksi unta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niin että sinne saa kömpiä keskellä yötä jos herää...

Jos 6 vuotias vielä usein kastelee yöllä, kannattaisiko käydä lääkärillä juttelemassa?

Vierailija
4/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivaihtoehto on levittää rinnan patjoja lattialle ja nukkua koko jengi siinä. Kun tilaa on tarpeksi nukkuu kyllä vierekkäinkin. Jotkut hoitavat tämän pitämällä lasten sänkyjä vanhempien sängyn vieressä (olen nähnyt systeemin jossa parisängyn molemmin puolin oli lasten sänky ja niissä nukkui 8 ja 6 vuotiaat. Makuuhuone oli kyllä vähän keskimääräistä isompi. TOinen tuttava perhe, jossa oli 5 lasta, rakensi yhteen huoneeseen koko huoneen kokoisen sängyn ja nukkui siellä rivissä monta vuotta. He ovat muutenkin vähän erikoisia, mutta ihan symppiksiä ja ainakin kaikki saivat nukuttua.

Olet varmaan puhunut sille miehellesi, ettei huuto tosiaan auta mitään. PUhu uudestaan. Ja seuraavan kerran kun mies alkaa huutaa yöllä, karjaise sinäkin, että " oletko nyt mielestäsi rakentava ja mitä hyötyä tuosta on?" .

Jos mikään muu kuin peitepuikko ei auta, voi lohduttautua sillä että 2-vuotiaan pyörintävaihe menee aikanaan ohi. 6-vuotiaan kastelu taas voi vaatia muitakin toimia.

Vierailija
5/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia minä oon sanonutkin, että harkitsen töihin paluuta vasta sitten, kun lapset edes nukkuvat.

Vierailija
6/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöunet ovat nyt kolmattavuotta noin 4 h yössä ja se on jo parannus menneeseen

olin välillä töissä, mutta jäin uudestaan kotiin, koska olimme kummatkin niin väsyneitä, nyt sentään mies nukkuu yöllä ja kun tulee töistä mä meen päiväunille

Vierailija
7/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin, kun juniori valvotti 4 vuotta: meillä oli vuoroyöt jolloin toinen sai nukkua takkahuoneessa valvottavan lapsen kanssa ja toinen nukkui makuuhuoneessa nukkuvan lapsen kanssa. Ja vuoroyöt.

Ei kumpikaan uupunut tyystin. Ja nyt viimeiset puoli vuotta ovatkin molemmat lapset nukkuneet kunnolla.

Se miehesi yöllinen huutaminen johtuu varmastikin väsymyksestä. Jos sinä jaksat valvoa, niin anna sen miehen nukkua muutama yö ihan rauhassa, tilanne voi rauhoittua hänen osaltaan jo siitäkin.

Ja tietty se puhuminen auttaa, aina vähän aikaa.

Vierailija
8/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä, että molemmat vanhemmat valvovat yhtä aikaa. Nukutte jossain rauhallisemmassa paikassa vuoroöin. Vaikka patjalla olohuoneessa, tulpat korvissa.

Ja se kaksivuotias oppii kyllä nukkumaan sängyssään, kun sen sinne vaan systemaattisesti viette. Protestihuutoa on odotettavissa, mutta parempi kertarytinä kuin vuosien yöunien puute.

Vierailija
9/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole mitään järkeä, että molemmat vanhemmat valvovat yhtä aikaa. Nukutte jossain rauhallisemmassa paikassa vuoroöin. Vaikka patjalla olohuoneessa, tulpat korvissa.

Ja se kaksivuotias oppii kyllä nukkumaan sängyssään, kun sen sinne vaan systemaattisesti viette. Protestihuutoa on odotettavissa, mutta parempi kertarytinä kuin vuosien yöunien puute.

että meidän lasta huudatettiin vuosi niin, että hän kiljui protestihuutoa täysillä 3,5 tuntia joka halvatun yö, ja meitä kannustettiin vain jatkamaan, että kyllä se talttuu - mutta se ei talttunut. Soitin perheneuvolaan ja kysyin, että vieläkö jatkan, ja vastaus oli, että lopettakaa heti, kyllähän se on jo todistettu, ettei lapsen aikomus ole sopeutua tähän järjestelyyn!

Tämä varmaan yksi ääriesimerkki, mutta tuon sen esiin, ettei tulisi käsitystä, että lapsi kuin lapsi sopeutuu mihin tahansa vanhempien asettamaan järjestykseen. Se kun ei kuitenkaan mene niin.

Vierailija
10/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö 2v. tulee sänkyyn viereen. Kaikki kolme ei mitenkään mahduta nukkumaan samassa sängyssä, siinä ei nuku kukaan paitsi tyttö, joka onnellisena rötköttää pitkin pituuttaan äidin ja isän päällä :)

Nyt olisi uuden sängyn osto ajankohtainen ja aion etsiä leveimmän sängyn, joka markkinoilta löytyy ;)

Vierailija
11/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 vuotias viereen!

Vierailija
12/12 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vain yksi 5-vuotias, mutta silti teemme niin, että mies nukkuu pojan huoneessa patjalla (pojan sängyn vieressä) yönsä. Muuten yöllä alkaa ralli, kun poika heräilee ja tulee meidän sänkyyn, lisäksi aamulla herää " kukonlaulun" aikaan. Nyt nukkuu hyvin ja pitempään, kun isänsä on sängyn vieressä.

Yökasteluita on vähentänyt tiukka linja iltajuomisten kanssa. Emme anna hänen juoda enää illalla lasitolkulla nesteitä. kokeilkaapa tuota.

Kyllä hyvät yöunet on niin tärkeät koko porukalle, että sen vuoksi voi hyvin ryhtyä erikoisjärjestelyihin. Vanhemmilla on aikaa nukkua samassa sängyssä sitten myöhemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä