Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 200g suklaata + pari leivosta ja 2 limua viikossa liikaa?

Vierailija
24.03.2024 |

Jos syö muuten terveellisesti? Mitä tuollainen sokerihumala pari kertaa viikossa tekee terveydelle?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt noin paljon makeaa viikossa ap? Raskas työ?

Paljon? :D Eihän tuossa ole edes joka päivälle

Mun mielestä tuossa on paljon. Kokonainen suklaalevy. Leivokset ovat usein todella sokerisia ja rasvaisia. Limuista nyt vaikea sanoa mitään, kun ei tiedä limun kokoa.

Vierailija
22/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön usein koko 200g suklaalevyn kerralla, päivän aikana lisäksi usein pulla ja jäätelöä. Limuja ja sipsejä en käytä ollenkaan. 

Annoksesi ei ole iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta tuo kuulostaa. Miksi ihmeessä et saisi herkutella joskus? Kerrot syöväsi muuten ihan terveellisesti, niin ei noista mitään haittaa ole. Ellet sitten ole allerginen jollekin ainesosalle tms.

Vierailija
24/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kysyt tätä täältä? Mitä haluat saavuttaa kysymykselläsi?

Koetko olosi hyväksi? Itselleni tuo olisi aivan liikaa, enkä kyllä juuri juo limsoja enkä syö leivoksia. Suklaa on herkuista ykkönen, mutta tuo 200g menee kuukaudessa. 

Mietin mitä tuollainen sokerhumala pari krt viikossa tekee terveydelle. esim suvussani on diabetesta.. niin voiko aiheuttaa. Ylipainoa mulla ei  ole.

Aikuisen kohdalla ei puhuta sokerihumalasta. Pienet lapset voivat tulla " sokerihumalaan" liiallisesta sokerista. Aiheuttaa heille hetkellistä ylivilkkautta.

Vierailija
25/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon? :D Eihän tuossa ole edes joka päivälle

Mun mielestä tuossa on paljon. Kokonainen suklaalevy. Leivokset ovat usein todella sokerisia ja rasvaisia. Limuista nyt vaikea sanoa mitään, kun ei tiedä limun kokoa.

Voi eiiii, ihan ko-ko-nai-nen suklaalevy!! Miten hurjaa! Miten kukaan pystyy ikinä syömään tuollaista? Ei voi olla todellistakaan!!!! /s

Vierailija
26/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaalipainoinen, joten syöt varmasti ihan fiksusti.

Jos olet huolissasi diabeteksestä, käy verikokeissa selvittämässä tilanne.

Vierailija
27/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme terveyskiihkoilijoiden lässytysketju tämä on? Minä syön tuon määrän helposti päivässä, en toki joka päivä, mutta ei se harvinaistakaan ole. Ei suklaalevy säily minulla kuin korkeintaan kaksi päivää avattuna. Olen hoikka mies. Limsaa tosin juon harvoin, mutta suklaata, karkkia ja leivoksia silloin tällöin. 

Vierailija
28/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kysyt tätä täältä? Mitä haluat saavuttaa kysymykselläsi?

Koetko olosi hyväksi? Itselleni tuo olisi aivan liikaa, enkä kyllä juuri juo limsoja enkä syö leivoksia. Suklaa on herkuista ykkönen, mutta tuo 200g menee kuukaudessa. 

200g kuukaudessa? Minulla riittää kaksi päivää. Välillä menee koko levy päivässä.

No syön noi. 100g kerralla ja toisen puolikkaan yleensä parin viikon päästä. Tämä on ainut makea mistä tykkään. Herkuttelen mielelläni esim. pastalla tai risotolla. 

Eihän "tavallisen" ruoan syöminen ole herkuttelua. Herkuttelua varten on keksitty suklaa ja muut jälkiruoat.

Vierailija
29/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa diabetekselta ja ennenaikaiselta hautapaikalta.

Vierailija
30/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g suklaata = 120 grammaa sokeria

pari leivosta = 60 grammaa sokeria

2 limua á 500ml = 40 grammaa sokeria

220 grammaa ylimääräistä sokeria muutenkin ravinnosta saadun sokerin päälle. Kyllähän tuo on ihan törkeä määrä. Suositeltu määrä sokeria on naisille 25 grammaa päivässä eli 175 grammaa viikossa.

Kannattaa katkaista sokeririippuvuus alkuunsa.

Vierailija
31/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on.

Ostin kahdella peräkkäisellä viikolla suklaalevyn. Nyt alkaa suklaan ajatteleminenkin ällöttää.

Leivokset on hyviä jos tekee niitä itse. Kaupan moskaan en rahojani tuhlaa.

Limua en juo, se on pahaa.

Vierailija
32/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihanaa kun itse Olen aikuinen ja ihan itse päätän mitä syön tai en syö 

Vierailija
33/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä onko se paljon. Esim käyn kerran viikossa ädiilläni ja yleensä hän tarjoaa pari leivosta. Itselleni en osta leivoksia kotiin. Viikonloppua tykkään sitten herkutella sipsiä ja suklaata tai karkkia.

Kerran viikossa/pari leivosta? En ymmärrä? Kaksi?

Olen lihava ja leivoksia olen syönyt viimeksi ehkä kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
34/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo todellakaan ole liikaa. Päivittäin jos noi vetäsee kitusiin ni se on jo liikaa. 

Vierailija
35/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin liiallinen sokerin saanti vaikuttaa? Itse nimittäin syön aika paljon enemmän kuin ap, jota täällä jo jotkut kauhistelee. Voisi kyllä olla minullekin paikallaan jonkinlainen sokeriremontti, siinä säästäisi jo rahaakin. 

Vierailija
36/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta määrästä tulee noin 1800 kaloria, ja itselläni tämä tarkoittaa vähän yli yhden päivän kulutusta. Itselleni tuo määrä olisi liikaa, mutta riippuu varmaan minkä kokoinen ihminen nuo vetää. Itse voisin varmaan suunnilleen 1/3 tuosta määrästä syödä viikottain ilman terveydelle aiheutuvia ongelmia.

Vierailija
37/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta määrästä tulee noin 1800 kaloria, ja itselläni tämä tarkoittaa vähän yli yhden päivän kulutusta. Itselleni tuo määrä olisi liikaa, mutta riippuu varmaan minkä kokoinen ihminen nuo vetää. Itse voisin varmaan suunnilleen 1/3 tuosta määrästä syödä viikottain ilman terveydelle aiheutuvia ongelmia.

Mitä ongelmia siitä aiheutuisi? Nyt puhutaan kuitenkin viikkomäärästä, mikä ei vielä kovin paljon mielestäni ole.