Muita, joiden mielestä mökkeily on tylsää?
Erikseen tietysti ne, jotka asuvat kaupungissa tai kerrostalossa. Itse asun omakotitalossa, ja mielestäni mökkeily on äärimmäisen tylsää. En ymmärrä mitä hienoa siinä on. Varsinkin nykyaikaisessa mökissä, jossa on juokseva vesi ja kaikki hienoudet. Vaikka olisi rantamökki niin ei sekään tee siitä sen hienompaa. Samat hommat voi tehdä kotona kuin mökilläkin.
Kommentit (48)
Nuo mökkeilyn perustelut ovat outoja. Jos sulla on kiire kotonasi, niin mihin se kiire katoaisi siellä mökillä? Kuulostaa mt-ongelmalta mielummin.
Asumme mökissä, joten ei sen puoleen ole tarvetta lähteä mökille mihinkään. Vesikin on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just se juttu mäkkeilyssä, et taida ymmärtää?
Just tätä olin sanomassa. Että se tylsyys siellä mukavaa onkin. Ei ole pakko tehdä mitään. Mukavaa vastapainoa arjelle, vaikka ymmärränkin täysin, ettei ole kaikkien juttu. Ei ollut aiemmin minunkaan. Ja meillä on sähkötön, vanha mökki.
Mutta kyllähän siellä mökilläkin täytyy välillä siivota ja laittaa ruokaa ja kaikkea muuta. Miksi siihen tarvii mökin että voi olla tekemättä mitään?
Asumme osakkeessa, jossa on pieni piha ja naapurit ihan vieressä. Mökillä ei ole lähimailla ketään, on iso piha, järvi jne. Se ympäristö itsessään rauhoittaa ja rentouttaa minua, joka se on juttu. Siellä ikäänkuin elämä hidastuu ja tuntuu tylsältä. Ja ruoanlaitto tuntuu mukavalta ja esimerkiksi kahvin keitto kaasuhellalla mukavalta. Vaikeapa sitä on selittää, kun se on enemmän sisäinen olotila. Ei pienissä tiloissa paljoa siivottavaa ole. Joku menee salille, toinen lentää Eurooppaan, kolmas vetää perseet ja minä menen mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin mökkeilyssä juuri siitä rauhasta, ehkä sitä voi tylsyydeksikin kutsua. Että pääsee työviikon jälkeen lataamaan akkuja irti kotimaisemista; saunomaan, tuijottamaan järvenselälle ja ihmettelemään luonnon pieniä juttuja. Ettei ole kiire mihinkään.
Miksi sulla on kiire kotonasi? Ei mulla ole ollut kiire koko viikonloppuna täällä kerrostelossa. Mennyt aika pelatessa ja telkkaa katsoessa.
Kaipaan maisemanvaihtoa. Kotona viikonloppunakin työasiat pyörivät helpommin mielessä. Ja kotityöt. Kotona en myöskään voi juoksennella pyjamassa ympäri pihamaata tai käydä naku-uinnilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tätä olin sanomassa. Että se tylsyys siellä mukavaa onkin. Ei ole pakko tehdä mitään. Mukavaa vastapainoa arjelle, vaikka ymmärränkin täysin, ettei ole kaikkien juttu. Ei ollut aiemmin minunkaan. Ja meillä on sähkötön, vanha mökki.
Mutta kyllähän siellä mökilläkin täytyy välillä siivota ja laittaa ruokaa ja kaikkea muuta. Miksi siihen tarvii mökin että voi olla tekemättä mitään?
Asumme osakkeessa, jossa on pieni piha ja naapurit ihan vieressä. Mökillä ei ole lähimailla ketään, on iso piha, järvi jne. Se ympäristö itsessään rauhoittaa ja rentouttaa minua, joka se on juttu. Siellä ikäänkuin elämä hidastuu ja tuntuu tylsältä. Ja ruoanlaitto tuntu
Juhannuksena kannattaa jäädä Helsinkiin jos tuota kaipaa. Silloin on hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme osakkeessa, jossa on pieni piha ja naapurit ihan vieressä. Mökillä ei ole lähimailla ketään, on iso piha, järvi jne. Se ympäristö itsessään rauhoittaa ja rentouttaa minua, joka se on juttu. Siellä ikäänkuin elämä hidastuu ja tuntuu tylsältä. Ja ruoanlaitto tuntu
Sama täällä. Kyllä se luonto ja että on tilaa ja että ei ole ihmisiä ympärillä vaan rauhoittaa ihan eri lailla kuin ne samat kotiympyrät missä arkea viettää.
Kuinka vanha olet? Musta mökkeily oli tylsää 30 vuotta sitten, nyt se on ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään tähän vielä, että tarkoitin tuolla, ettei tarvi tehdä mitään, sitä että joidenkin mielestä mökki on työleiri, jossa täytyy koko ajan tehdä jotain. Ei meillä tarvi. Toki tekemistä löytyy, jos niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo mökkeilyn perustelut ovat outoja. Jos sulla on kiire kotonasi, niin mihin se kiire katoaisi siellä mökillä? Kuulostaa mt-ongelmalta mielummin.
Kyllä se vaan katoaa. Jos tuo on mt-ongelma niin ihan mielelläni sitten kärsin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme osakkeessa, jossa on pieni piha ja naapurit ihan vieressä. Mökillä ei ole lähimailla ketään, on iso piha, järvi jne. Se ympäristö itsessään rauhoittaa ja rentouttaa minua, joka se on juttu. Siellä ikäänkuin elämä
Olen ollut juhannuksena kaupungissa, mutta en näe siinä kyllä mitään yhtenäistä mökillä oloon.
Tylsyys on oikein mukava asia: se mitä on, syntyy siitä mitä ei ole. Jos kaikki olisi vain täynnä kaikkea, ei millään olisi arvoa. Voisi nimittää jopa ennenkuulumattomaksi luksukseksi tässä maailmassa.
Asun kerrostalossa enkä koskaan käy mökillä enkä maaseudulla. En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi siellä käydä, kun ei kiinnosta ollenkaan ja kun kaikki tarvitsemani asiat löytyvät kaupungista. Lomani vietän ulkomailla isommissa kaupungeissa.
Ymmärrän hyvin etteivät kaikki pidä mökkelystä, mutta minulle se on ihan henkireikä elämässä.
Itse olen vielä alle 30-vuotias mutta mökkeilyssä on parasta se että on juurikin pysähtynyt ja on tylsää, tekee vaan hyvää olla välillä syrjässä mistään ''mukavuuksista'' ja hengitellä puhdasta ilmaa
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa enkä koskaan käy mökillä enkä maaseudulla. En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi siellä käydä, kun ei kiinnosta ollenkaan ja kun kaikki tarvitsemani asiat löytyvät kaupungista. Lomani vietän ulkomailla isommissa kaupungeissa.
Ei tietenkään sinun pidäkään, jos se ei ole sinun juttu. Minä en taas tykkää isoista kaupungeista, vaikka olen kyllä niissäkin käynyt. Kas kun me ihmiset ollaan kiinnostuneita eri asioista ja hyvä niin.
Mielestäni mökkeily oli äärimmäisen tylsää muiden mökeillä tai vuokramökeillä, mutta kun ostimme oman, aloin nauttia siitä. Kivaa fiilistä tulee maiseman vaihdoksesta ja siitä, että se on tavallaan kakkoskoti, jossa unohtaa varsinaisen kodin velvollisuudet mm. pyykkihuoltoineen ja nauttii vain niistä pikkuaskareista, mitä mökillä pitää kaiken uimisen yms. lomassa tehdä.
En pidä mökkeilystä mutta rakastan patikoimista. Joka kesä tulee tehtyä ainakin yksi useamman päivän patikka. Pyöräilen myös pidempiä reissuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaillaan olen mökillä. Tapailen ystäviä, käyn heidän kanssaan syömässä, kahvilla tai lenkillä. Yhden ystäväni kanssa olin juuri teatterissa. Lähden ulos lakaisemaan lumia rappusista, haen takka- ja saunapuita sekä pääsiäiskoristeet. Loppuillan tuijotan telkkua ja teen käsitöitä. Viihdyn hyvin.
Näitä saa tehdä kotonakin, ellei asu kerrostalossa. Osan voi tehdä sielläkin.
Asun kerrostalossa, ei ole lumitöitä eikä puiden hakua, eikä takkaa. Ihmisetkin ovat eri. Täällä on toiset ihmiset ja kotona toiset, joiden kanssa teen samoja asioita. Nautin erilaisten ihmisten seurasta. Juuri sovin erään ystäväni kanssa huomiseksi lounaalle menosta. Samalla käyn avannossa uimassa.
Oma mökki on ihan eri kuin toisten mökkinurkissa pyöriminen. En minäkään viihdy toisten mökeillä.
Miksi sulla on kiire kotonasi? Ei mulla ole ollut kiire koko viikonloppuna täällä kerrostelossa. Mennyt aika pelatessa ja telkkaa katsoessa.