Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuja palstalla-harha

Vierailija
24.03.2024 |

Tunnetteko ihmisiä jotka kuvittelee että jotkut heidän puolitutut kirjottelee tällä palstalla? Minulla on yksi kaveri joka on aivan vuorenvarma että hänen työkaveri kirjoittelee täällä kun muka tunnistaa kirjoitustyylistä. Ei siis sillä ettei näin voisi olla mutta ne asiat joista hän muka tinnistaa sen tutun voisi yhtä hyvin olla tuhannen muunkin ihmisen sanomaa. Onko syytä olla huolissaan? Alkava psykoosi? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä itse kuvittelen tuntevani mutta oikeasti tiedostan että hyvin epätodennäköistä. Ja myös jatkuvasti tulee vastaan aloituksia ja kommentteja jotka voisivat olla itseni kirjoittamia mutta eivät ole. 

Vierailija
2/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvä tuttu niin miksi ei voisi tunnistaa kirjoitus tyylistä?

Itsekin uskon että varmasti jotkut tutut tällä palstalla välillä käy, on tosin osaa sanoa mitkä kommentit ois kenenkin lähettämiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvä tuttu niin miksi ei voisi tunnistaa kirjoitus tyylistä?

Itsekin uskon että varmasti jotkut tutut tällä palstalla välillä käy, on tosin osaa sanoa mitkä kommentit ois kenenkin lähettämiä.

Hän on näyttänyt niitä kirjoituksia ja ovat todella yleiskielisiä ja sillä tavalla geneerisiä että omasta mielestäni suurin osa ihmisistä tuottaa juuri sellaista tekstiä. Ja ne kirjoitusten sisällötkään eivät ole mitään sellaisen ihmeellistä etteikö miljoonat muutkin ihmiset sitä mieltä olisi tai olisi voineet kokea/tehdä niitä asioita. 

Vierailija
4/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika harhaiselta. Onko hänellä joku pakkomielle siitä työkaverista? 

Vierailija
5/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tutkijan, joka yritti tehdä inhoamastaan kilpailijasta naurunalaisen käyttämällä tekoälyä hänen kirjoitustyylinsä matkimiseen. Onnistui aluksi hyvin, mutta pudotus oli kova kun vedätys paljastui.

Nykyään kuka tahansa kiusankappale voi tehdä saman. On siis turha luottaa omiin oletuksiin jonkin netistä löytyvän perusteella.

Vierailija
6/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahdollista että joku tuttu on. Mutta montako. Ja tuskin samaan aikaan on just linjoilla?

Vierailija
7/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat täällä jotkut vastailleetkin joihinkin lähettämiini kommentteihin luullen heidän stalkkareikseen tms.

Vierailija
8/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisempää on se, että kuvittelee ketjuissa olevan vain muutaman kirjoittajan, ja tulkitsee jokaisen kirjoituksen olevan näiltä muutamalta kirjoittajalta. Tappelee ihan verenmaku suussa, kun ei tajua, että on ottanyt kohteekseen noin 190 kirjoittajan viestit, ja sitten syyttelee, että " et sitten muistanut sanoneesi asiaa x äsken". Missä Kate M- ketju hyvä esimerkki.

Vierailija
9/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla oli tapana kirjoittaa täällä yksityiskohtaisesti asioista, joita minun ja hänen välillä oli tapahtunut n. 15min aiemmin. 

Entinen tuttava nykyään.

Vierailija
10/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat täällä jotkut vastailleetkin joihinkin lähettämiini kommentteihin luullen heidän stalkkareikseen tms.

Hahaa, samoin. Esimerkiksi koskien johtavaan asemaan pääsyä sukulaisuus- ym. suhteiden turvin. Silmiä avaavaa sinänsä, että moni itsekin tajuaa, ettei hänellä ilman noita suhteita olisi asemaansa minkäänlaista asiaa.

Vierailija
11/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaista voimafantasiaa/harhaa kuin väite, että näkee naamasta jos joku on pahis. Siihen kun kysyy että montako on pidätetty naamaa katsomalla niin tulee alapeukkua!

Vierailija
12/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin joku nostaa vanhan ketjun jossa on poikkeuksellisen viisaita kommentteja. Sitten tunnistan että olen ne itse kirjoittanut.

Vierailija
13/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu mies kuvitteli että hänen ihastuksensa flirttaili yhdellä keskustelupalstalla hänelle. Ei av mut toinen anonyymipalsta. Muka tunnisti. Jauhoi mulle siitä mitä se nyt oli puhunu. Oikeasti se nainen ei vähääkään välittänyt koko miehestä eikä varmasti pyörinyt sillä palstalla. Hänellä oli muutakin elämää ja omat kuviot. 

Vierailija
14/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu mies kuvitteli että hänen ihastuksensa flirttaili yhdellä keskustelupalstalla hänelle. Ei av mut toinen anonyymipalsta. Muka tunnisti. Jauhoi mulle siitä mitä se nyt oli puhunu. Oikeasti se nainen ei vähääkään välittänyt koko miehestä eikä varmasti pyörinyt sillä palstalla. Hänellä oli muutakin elämää ja omat kuviot. 

Nämä ole huomannut myös, jotkut lähtevät anonyymeihin juttuihin mukaan ja voi olla useitakin osallistujia samassa ketjussa.

Vierailija
15/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tutun. En pelkän kirjoitustyylin perusteella, pitää jotain asiaakin olla jutussa. Tekstiin tulee tietynlainen rytmi ja hän käyttää tiettyä välisanaa aika paljon. En varmastikaan aina tunnista mutta joskus.

Vierailija
16/16 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ns. harha on se kun löytää omia tekstejään, paitsi että omien tietojeni mukaan kyseiseen aikaan, kun viesti on lähetetty, olen ollut ihan muualla kuin palstailemassa. Tehokkaasti karisee ne muita koskevat alkavat harhat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän