Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei varaa silmälaseihin :(

Vierailija
24.03.2024 |

Näkö on huonontunut todella paljon ja kävin silmälääkärissä joka määräsi monitehot. Mutta nehän voi maksaa tonnin! Itse lääkäri oli 200, ja sitäkin makselen useamman kuukauden. Ihan työssä käyvä ihminen olen, mutta en näe kohta tehdä töitä. Ideoita?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin suurennuslasin kirpparilta maksoi 4 euroa. 

Vierailija
2/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käyn töissä, mut mun äiti sanoi menevänsä ostamaan itselleen lasit ja antaa mulle lahjakortin - kaverille veloituksetta. Viimeks hain kans. Maksoin tasan 0e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista että selvität saako k.elasta tuen silmälaseihin, nettisivut tai asiakaspalvelu, ei tarvitse mennä sossulle fyysisesti asioimaan. Kaavakkeella siis haku. Osan ainakin. Vai määräävätkö liikkeen mistä saa ja millä hinnalla, joka voi tuoda ongelman, jos tarvitsee jotain erityistä siihen päälle vaikka linssin kovuus tms. Entä sukulaisen apu. Entä onko toista työpaikkaa jossa olisi isompi tulo tai joku lisätulo, asia jonka osaisi tehdä. Onko lapsia tai lähisukua, kummia?

Vierailija
4/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on jotain sopimuksia joilla saa lasit pienellä kuukausimaksulla. googleta optikot ja ehdot.

Vierailija
5/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea kelan toimeentulotukea.

Hyvin mahdollista, että myöntävät sinulle silmälaseihin tuen.

Hakemus on helppo tehdä kelan asiointipalvelussa sähköisesti, tai mennä ihan paikan päälle.

Vierailija
6/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottotiedot on kunnossa, voit liisata lasit pienehköllä kuukausimaksulla useimmista silmälasiketjuista. Itse maksan laseista 20 € kuussa kahden vuoden ajan ja sitten joko palautan ne tai lunastan omaksi viidellä kympillä.

Vierailija
7/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta sain itse tukea lukulaseihin, mutta myöntävät vain edullisimpiin malleihin ja tiliote täytyy hakemukseen liittää, että näkevät tulosi.

Vierailija
8/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers on edullinen liike. Kannattaa googlata. Ja voi ostaa osamaksulla,  maksaa erissä 12 kk, ilman mitään korkoja. Olen ostanut lasit Specsaversilta ja ovat olleet hyviä ja kestäneet hyvin. Siellä myös todella edullisia kehyksiä. Ja kahdet lasit yksien hinnalla. 

Vierailija
9/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset siis yleensä toimii? Kyllä kai sama ongelma koskettaa suurinta osaa keski-ikäisistä. Onko kaikilla varaa laittaa tonni laseihin, vai menevätkö puolisokeina? Ap

Vierailija
10/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee enemmän töitä ja leiki vähemmän. kasva aikuiseksi ja osta omat lasisi. 

Vierailija
11/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Lenswaylta. Hankin sieltä nykyään kaikki lasini. Itkettää lähinnä se aika, kun silmälaseihin saattoi upota miltei tuhat euroa. Viime vuosien aikana olen ostanut sieltä monia erityylisiä laseja, jotka ovat olleet maksimissaan runsaan satasen hintaluokkaa. Laatu on tasan yhtä hyvä kuin kivijalkaliikkeissäkin. 

Vierailija
12/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset siis yleensä toimii? Kyllä kai sama ongelma koskettaa suurinta osaa keski-ikäisistä. Onko kaikilla varaa laittaa tonni laseihin, vai menevätkö puolisokeina? Ap

Tee yli GlassesUSAn sivustolle, valitse mieleiset lasit ja laita moniteholinssien vahvuudet jne oikein tilaukseen. Jätä tilaus kassalle. Ei mene montaa päivää kun saat tarjouksen moniteholaseja varten sieltä. Itselläni Virossa maksoivat monitehot 10 vuotta sitten 1200€. GlassesUSAn kautta pari kuukautta sitten 275€ posti- ja tullikuluineen.

Vierailija
13/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitko näköä töissäsi? Työnantajalla on ihan laissa velvollisuus maksaa sinun työpaikalla käytettävät silmälasisi. Näin omalla lapsellani, jolla on hajataittoa ja joutuu katsomaan tietokoneen näyttöä ja tarvi sitä varten ne Anti blue light-linssit. 

Työnantaja kertoi hänelle asiasta ja ehdoista eli että lasien pitäisi periaatteessa olla työntekoa varten ja vapaa-aikaa varten hän sitten saa hankkia itse omat lasinsa. Käsittääkseni työnantaja saa vähentää työntekijöiden töissään tarvivat lasit kolmen vuoden välein kunhan se lasit ovat todistetusti vain työntekokäytössä.

Vierailija
14/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Firmoosta, suosittelen. Edullisia ja hyvä hinta-laatusuhde. Tosi laaja valikoima. Toimitusaika muutaman viikon. Myös tyytyväisyystakuu on omaa luokkaansa.

Vierailija
15/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversillä on hyviä tarjouksia. Voi kertoa budjetin niin saa opastusta. Saa kahdet lasit yksien hinnalla jos ostaa edulliset kehykset. Olen ostanut alle 20e kehyksillä, ovat hyvännäköiset. Kannattaa mennä katselemaan. Voi maksaa osamaksulla. Kysyä moniteholasien tarjousta ja edullisinta hintaa. 

Vierailija
16/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Specsavers on edullinen liike. Kannattaa googlata. Ja voi ostaa osamaksulla,  maksaa erissä 12 kk, ilman mitään korkoja. Olen ostanut lasit Specsaversilta ja ovat olleet hyviä ja kestäneet hyvin. Siellä myös todella edullisia kehyksiä. Ja kahdet lasit yksien hinnalla. 

Tuo sopii jos ei tarvi olla linssejä, joilla yritetään korjata montaa ongelmaa. Moniongelmaisen linssit ovat kalliit, vaikka kehykset saisi halvalla. Ihan sama juttu, vaikka asioisi Zennissä.

Vierailija
17/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa moniteholasit halvalla. Itse olen ostanut parhaat Essilorin linssit ja merkkikehykset Smartbuyglass-puljusta. Sopivien kehysten ostaminen onnistuu ilman kokeilemistakin. Kotona kaikessa rauhasa tutkii ja mittailee, niin luonnistaaa, ja saa sopivat kehykset. Kuitenkin kannattaa välttää kovin erikoisia kehyksiä ja pitäytyä klassisissa malleissa. Kun tilaa, niin katsoo, että kehykset ovat varastosta, eikä tilaa jostain joskus tulevia. Pupillien välin olen ottanut vanhoista resepteistä. Tilattavien linssien arvot pitää laittaa tilaukseen kaikella huolellisuudella ja monta kerta tarkastaen.

Vierailija
18/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on monitehot ja maksoivat yhteensä noin 400e. On prismaa, ohennusta jne...tonnin laseissa sais olla jo todella kalliit kehykset. Myös liikkeiden hintoja kannattaa vertailla. 

Vierailija
19/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pysty kulkemaan portaita alas kaksitehoilla. Sen vuoksi vaihdan jatkuvasti laseja. Ja tosiaankin ne lukulasit ovat hankittu Zenniltä. Zenni ei ole kapeanenäisille sopiva liike siksi, että melkein kaikkien kehysten nenän sillan leveys on kaksi senttiä.

Vierailija
20/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä ihan samaa ja ihmetellyt myös, että miksei tästä puhuta enemmän.

Aika kallis paukku minullekin, vaikka tulen toimeen ok. Ja tilannetta ei helpota se, että perheessä on kolme rillipäätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi