Neuroleptit, pysyviä tai pitkäaikaisia haittoja...
Kommentit (35)
Niistä on niin monet saaneet haittoja että ihmettelen kuinka niitä edelleen kirjoitetaan kuin ne olisivat harmittomia.
Onko täällä esim. muita joiden kyky nukkua on mennyt?
Mulla ei ole ollut yhtään psykoosia kohta vuoteen. Hyviä lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain. Olen valvonut esimerkiksi peräkkkäin kolme yötä ja silti en pysty nukahtamaan. Luen sitten kirjoja ja kuuntelen äänikirjoja. Tätä on jatkunut yli 10 vuotta.
Minun kohdallani ainakin ajoivat alkoholismiin ja pitkäaikaiskäytössä kognitiiviset kyvyt heikkenivät.
En käyttäisi, jos kyseessä ei ole skitsofrenia. Muussa tapauksessa pysyttelisin kaukana. Vastuutonta määrätä tuollaisia esim. ahdistukseen tai unettomuuteen.
"Monet saavat psykoosilääkkeistä myös vakavia haittavaikutuksia, jotka voivat altistaa esimerkiksi ennenaikaiselle kuolemalle[11]. Yli vuoden kestävä psykoosilääkkeiden pitkäaikaiskäyttö kiihdyttää muun muassa aivojen luontaista kutistumista keskimäärin yli 40 prosentilla, mikä johtaa älyllisen suorituskyvyn keskimääräistä nopeampaan heikkenemiseen[12]. Suurelle osalle psykoosilääkkeiden pitkäaikaiskäyttäjistä kehittyy tämän johdosta dementia[13][14][15]."
Aika hälyttävää.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottiset_l%C3%A4%C3%A4kkeet
Lainaus wikipediasta, mutta viittauksina tieteelliset viitteet. Tosin en jaksa tarkastaa. Sanotaan nyt vain, että nyt ymmärrän yhden sukulaisen outoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain. Olen valvonut esimerkiksi peräkkkäin kolme yötä ja silti en pysty nukahtamaan. Luen sitten kirjoja ja kuuntelen äänikirjoja. Tätä on jatkunut yli 10 vuotta.
Miten nukut noin muuten? Mitä lääkettä ja kuinka pitkään?
Sä olet jankuttanut tätä jo varmaan vuoden. Etkö ole vielä saanut tarpeeksi huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Sä olet jankuttanut tätä jo varmaan vuoden. Etkö ole vielä saanut tarpeeksi huomiota?
Mistä tiedät että aloittaja on aina sama? Minä ainakin seuraan keskustelua mielelläni, en ole aiemmin seurannut. Ei kukaan pakota sinua lukemaan.
Mulle lääkäri väitti, että mun kaltainen unettomuus ei voi johtua lääkkeistä, sillä korkeintaan 1/10000 luokkaa voi muka käydä näin.
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani ainakin ajoivat alkoholismiin ja pitkäaikaiskäytössä kognitiiviset kyvyt heikkenivät.
Ovatko kyvyt yhtään parantuneet?
Haittavaikutuksina valtava painonnousu sekä veriarvojen ( kolesteroli ja sokeri koholla) huononeminen. Lääkkeen lopetuksen jälkeen paino tipahti normilukemiin ja veriarvot korjaantuivat. Ketipinorista vieroittuminen oli hirveetä ja unen palautuminen normaaliksi vei useita kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle lääkäri väitti, että mun kaltainen unettomuus ei voi johtua lääkkeistä, sillä korkeintaan 1/10000 luokkaa voi muka käydä näin.
Lääkäri pitää mua vainoharhaisena, että voinhan mä näin kokea, mutta mutta...
Vierailija kirjoitti:
Haittavaikutuksina valtava painonnousu sekä veriarvojen ( kolesteroli ja sokeri koholla) huononeminen. Lääkkeen lopetuksen jälkeen paino tipahti normilukemiin ja veriarvot korjaantuivat. Ketipinorista vieroittuminen oli hirveetä ja unen palautuminen normaaliksi vei useita kuukausia.
Millä annoksella ja kuinka kauan söit? Mihin sairauteen söit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä annoksella ja kuinka kauan söit? Mihin sairauteen söit?
Ja miten sun unen palautuminen eteni?
Antikolinergiset haitat on ne mitkä ovat onglema ..
Suurilla annoksilla ne lisääntyy..
Itselläni ei näytä nukkuminen palautuvan (kohta mennyt jo puolisen vuotta) ja tunne-elämä on pannukakku.