Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omien hiusten leikkaaminen itse

Vierailija
24.03.2024 |

Minulla on polkkatukka jonka pituus ei ole läheskään olkapäähän asti. Hiukset ovat ohuet mutta kasvavat melko nopeasti. Otsatukkakin on suora eli kokonaisuus on mahdollisimman helppo leikata kampaajalle. Minulla on aika pitkään ollut ikävä olo aina siinä vaiheessa, kun pitäisi varata aika kampaamoon.Vaikka olen sanonut, että on pieni työ niin varaa aina puoli tuntia ja hinta on sen mukainen. Kampaaja koettaa leikatessaan parhaansa mukaan vitkutella, että saisi aikaa kulumaan.

Kun minulle tuli liian huono niin päätin leikata hiukseni itse suihkun jälkeen, kun tukka on märkä. Olipas helppo homma ja jäljessäkään ei ole valittamista. Siihen meni korkeintaan 10 minuuttia (ehkä 5 min.) Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni! Muistelen hyvin pettyneenä erästä paikkaa, jossa poikkesin uutena asiakkaana ja ei tullut kysyttyä hintaa etukäteen. Maksaessa näin hinnastosta, että otti korkeimman hinnan. Erittäin kummallista, kun leikattavia malleja on kuitenkin huomattavasti vaativampiakin.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan aina itse omat sekä lasten hiukset. Säästää hyvin rahaa.

Vierailija
42/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneella kerta viikkoon. On simppeliä ja halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sahaavat omaa oksaansa. Mä käyn tasauttamassa pitkän tukkani latvat parin vuoden välein arabiparturilla joka ottaa parikymppiä hommasta.

Mulle pitäisi maksaa paljon että antaisi jonkun karvakouran koskea hiuksiini.

Eikös ne ukot mene ihan sekaisin jos pääsevät koskemaan naista? - Hyi hvetti!

Vierailija
44/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin leikkaan omat hiukseni. Se on helppoa kun on taipuisa tukka. Siinä ei näy vaikka olisi leikattu vähän huonosti.

Vierailija
45/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suihkun jälkeen? Minä leikkaan hiukset ennen suihkuun menoa, niin saa samalla ne hiuksenpätkät iholta pois, kun käy suihkussa.

Vierailija
46/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle on koittamassa kovat ajat, koska palvelu on sellainen että sitä ei välttämättä tarvita lainkaan.

jostain pitää työssäkäyvien karsia kuluja, kun palkasta yhä suurempi osa menee veroihin. kampaaja on niitä turhempia rahareikiä. jokaisella on sakset kotona ja värin saa marketista noin kympillä

Vierailija
47/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkasin tämän 9 minuutin mallin mukaan ja tykkäsin kovasti! Ensi kerralla en tosin kerrosta vaan jätän suoremmaksi.

Vierailija
48/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ajattelin tän hallituskauden ajan antaa hiusten vain olla. En välttämättä kampaa edes. Haron vähän käsillä hiuksia.

Mun pummilookki on seuraavat 4v.

Säästän rahaa parturiin. Vaimo on alkanut urputtaa että näytän ihan urpolta. Niin näytänkin ja kestän sen. Ei tunnu missään. Antakaa saatana vitonen. Enkä tarkoita euroa.

t. M41

Vierailija
49/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ite ajattelin tän hallituskauden ajan antaa hiusten vain olla. En välttämättä kampaa edes. Haron vähän käsillä hiuksia.

Säästän rahaa parturiin. Vaimo on alkanut urputtaa että näytän ihan urpolta. Niin näytänkin ja kestän sen. Ei tunnu missään. Antakaa saatana vitonen. Enkä tarkoita euroa.

t. M41

Jos pistät joka kuukausi 50centtiä purkkiin, niin pääset parturiin sitten viiden vuoden päästä ja saat ehkä pesun päälle. Näinä aikoina on hyvä olla säästeliäs. Säästeliäät miehet on harvinaisuus.

Vierailija
50/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei käy parturissa koskaan. Kampaa kaikki taakse ja leikkaa itse saksilla jos takatukka kasvaa liian pitkäksi.

Laski että säästöjä on tullut parinkymmenenvuoden aikana jo yli kymppitonni.

Vierailija
51/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen leikannut hiukseni itse jo vuosia. Kampaajalla käynnin jälkeen en ollut tyytyväinen. Nyt minulla on kevyesti kerrostettu leikkaus, joka yhdistyy verhomaiseen otsatukkaan. Tämä ei jostain syystä kampaajilta onnistunut.

Joo, edes tuollainen ei kampaajilta enää onnistu. Joka kerta saa pettyä. En tiedä mikä helvetti tässä on, johtuuko koulutuksen alasajosta? Hakeutuuko alalle paljon tumpeloita jotka eivät kykene oppimaan muuta kuin jonkin 2 cm latvoista pois-leikkauksen? Ei ole mitään estetiikantajua? Jokin muu syy, mikä??

Vierailija
52/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset ja olen opettanut mieheni tasoittamaan latvat. Löysin myös hyvän kaupan hiusvärin joka pysyy paremmin ja on hellävaraisempi kuin kampaamon tuotteet. Ei nyt oikein löydy extra 200e kampaamo palveluihin, ymmärrän että heidänkin  tulee elää ja olen huomannut kampaamojen netti varauslistojen olevan täynnä. Selviävät ilman minua  panosta kassaan. 

Vierailija
53/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. M41

Kaveri laittoi vaimolleen yllärin. Veti päältä juiceksi.

Kävi kaverilla ja lainasi höylää. Surrutti päältä kaljuksi ja viimeisteli kotona partahöylällä sileeksi.

Puppakaljut. Päältä silee ja sivuilta töyhee. Kokeileppa huviksesi, niin vaimokin ilahtuu.

Vierailija
54/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät hiukset ja olen opettanut mieheni tasoittamaan latvat. Löysin myös hyvän kaupan hiusvärin joka pysyy paremmin ja on hellävaraisempi kuin kampaamon tuotteet. Ei nyt oikein löydy extra 200e kampaamo palveluihin, ymmärrän että heidänkin  tulee elää ja olen huomannut kampaamojen netti varauslistojen olevan täynnä. Selviävät ilman minua  panosta kassaan. 

Täytyy todeta ettei tule löytymään ikinä 200e kampaamoihin. Tässä maassa.

Vierailija
55/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. M41

Jos pistät joka kuukausi 50centtiä purkkiin, niin pääset parturiin sitten viiden vuoden päästä ja saat ehkä pesun päälle. Näinä aikoina on hyvä olla säästeliäs. Säästeliäät miehet on harvinaisuus.

Säästää koneeseen, niin säästyy rahat ja saa ajettua sängeksi aina kun kasvaa liian pitkäksi.

Vierailija
56/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitten en ymmärrä miten tällaisen lyhyehkön polkkatukan voi muka leikata itse. Vaatii vissiin jo voimistelijan notkeutta kun tuossa joku mainitsi että pitää roikkua pää alaspäin. Kampaajalla olen käynyt. Viimeksi teki 40€. Opistolla kun käy niin tekee 11€, mutta en ollut tyytyväinen kun eivät tehneet mallinmuutosleikkauksia. Hyvin varovainen tasaus, joka oli yhtä tyhjän kanssa. 

Vierailija
57/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut itse vuosikausia. On peilikaapin peilit ja kunnon hiustenleikkuusakset. Aikaa kuluu kyllä aina paljon, voin hyvin hienosäätää pari tuntia, se on jotenkin rentouttavaa samalla. Mulla on suorat, hennot ja paksut hiukset, olen oppinut kokeilun kautta mikä toimii. Ja olen kiinnostunut hiustenleikkaamisen teoriasta, haluan ymmärtää mitä teen.

Ensin pesu, sitten leikkuu. Puhtaat hiukset ilman painaumia, paljon mukavampi toimia ja tarkempaa jälkeä.

En koskaan nauttinut kampaajakäynneistä, se sosiaalinen puoli on hirveää ja sitten vielä nykyiset hinnat... Mulla hiukset kasvavat aika nopeasti, ei tulisi mitään jos pitäisi kampaajan varassa olla. Ja olen tosi tarkka siitä mitä milloinkin haluan.

Vierailija
58/61 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen leikannut vuosia itse. Helppo juttu kun katsoo vähän Youtubesta ohjetta. Teen siis näin (puolipitkät): istun tuolilla pää alaspäin, harjaan hiukset päälaelle ponnarille. Sitten peilin eteen ja ponnarin pää sormien väliin ja siitä vaan haluttu pituus pois. Tulee kiva kerrostus todella helposti. Leikkaan itse myös suoran otsatukan.

Mulla oli sama tekniikka ennen. Sitten löysin netistä Brad Mondo butterfly cut ja leikkaan niillä ohjeilla. Olen saanut paljon huomiota hyvästä leikkauksesta. Kannattaa katsoa. 

Ai tämä:

?

Näyttää kyllä kivalta leikkaukselta. Pitääkin kokeilla seuraavalla kerralla tuota. 👍

Tämän jälkeen ei ole ollut paluuta penkkiin.

Vuosia yritin saada tämän tyylistä leikkausta ja aina sai lähteä pettyneenä.

Vierailija
59/61 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein sen! Tämän ketjun innoittamana leikkasin tuon videon ohjeella. Onnistui tosi hyvin, tykkään. Takaosan jouduin leikkaamaan kahdesti kun en uskaltanut ensin leikata riittävästi. Vähän kihartuva hius ja tuli tosi kiva. Parempi kun koskaan kampaajalla! En oo kyllä vuosiin käynykkään. 

Kerran muutama vuosi sitten kävin kampaajalla pikkujoulujen kunniaksi. Satsasin ja otin värjäyksenkin. Silloin oli tämä harmaa sävy muotia ja niinhän meitä oli useampi nainen tasan samalla sävyllä ja leikkauksella juhlimassa. Otettiin yhteiskuvaakin hiusten kunniaksi. Kaikki kuitenkin oli eri kampaamossa käyneet, en ymmärrä miten saaneet kaikille samanlaiset. 

Vierailija
60/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja leikkaan hiukseni itse. Sivuilta ja takaa lyhyet, mutta päältä pitkähköt. Peaky Blinders tyyli. Jos menen parturiin ja tarkoin selitän mitä haluan sekä näytän vaikka kuvia. Ei onnistu. Sieltä tulee joku tusinaleikkaus kuten kaikille muillekin. Tyypillinen setä- tai tohvelikampaus. Liikaa harvennettu mun hiuslaadulle. Tuntuu niin kuin parturit olisivat autopilotilla kun sinne menee ja ne osaavat vain yhden tyylin. Aikani yritin ja sitten aloin leikkaamaan itse. Aluksi tuli tehtyä virheitä. Niistä oppi ja nyt olen jo aika harjaantunut leikkaamaan omat hiukseni. Olen rakentanut taloja, korjannut auton moottoreita ja työkseni teen tietokoneohjelmia. Hiustenleikkaus sen sijaan on ollut kaikista helpoimmasta päästä. Ihmettelen nykyään palvelulaadun tasoa. Ihan niin kuin ammattilaisilta ei tarvisi vaatia enää osaamista. Poikkeuksia varmasti on, mutta valitettavasti en ole viimeaikoina törmännyt heihin.