Omien hiusten leikkaaminen itse
Minulla on polkkatukka jonka pituus ei ole läheskään olkapäähän asti. Hiukset ovat ohuet mutta kasvavat melko nopeasti. Otsatukkakin on suora eli kokonaisuus on mahdollisimman helppo leikata kampaajalle. Minulla on aika pitkään ollut ikävä olo aina siinä vaiheessa, kun pitäisi varata aika kampaamoon.Vaikka olen sanonut, että on pieni työ niin varaa aina puoli tuntia ja hinta on sen mukainen. Kampaaja koettaa leikatessaan parhaansa mukaan vitkutella, että saisi aikaa kulumaan.
Kun minulle tuli liian huono niin päätin leikata hiukseni itse suihkun jälkeen, kun tukka on märkä. Olipas helppo homma ja jäljessäkään ei ole valittamista. Siihen meni korkeintaan 10 minuuttia (ehkä 5 min.) Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni! Muistelen hyvin pettyneenä erästä paikkaa, jossa poikkesin uutena asiakkaana ja ei tullut kysyttyä hintaa etukäteen. Maksaessa näin hinnastosta, että otti korkeimman hinnan. Erittäin kummallista, kun leikattavia malleja on kuitenkin huomattavasti vaativampiakin.
Kommentit (61)
Uskaltaisinko kokeilla? Pitkä polkka ilman otsatukkaa ja viisi senttiä pitäisi saada pois. Kaipaan rohkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisinko kokeilla? Pitkä polkka ilman otsatukkaa ja viisi senttiä pitäisi saada pois. Kaipaan rohkaisua.
Kyllä uskaltaa :)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina leikannut omat hiukseni. Yleensä ihmiset ihastelee ja kysyy missä olen käynyt leikkauttamassa. Sanon että itse leikkaan.
Millainen malli?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina leikannut omat hiukseni. Yleensä ihmiset ihastelee ja kysyy missä olen käynyt leikkauttamassa. Sanon että itse leikkaan.
Todennäköisesti ovat kauhuissaan ja haluavat tietää, että tekeekö joku kampaaja noin kauheaa jälkeä.
Ammattitasoisen parturikoneen saa tilpehööreineen noin satasella. Sitten vaan kuulaa kiillottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä säästökeino!
Paitsi jos hiustenleikkuulle on tarvetta suunnilleen kahden vuoden välein, niin säästö on olematon. Miksi edes jatkuvasti olette pätkimässä hiuksianne?
Millaisilla saksilla leikkaatte? Kampaajien sakset on kalliita ja teräviä, mutta tuskin monella on sellaisia kotona.
Olen leikannut hiukseni itse jo vuosia. Kampaajalla käynnin jälkeen en ollut tyytyväinen. Nyt minulla on kevyesti kerrostettu leikkaus, joka yhdistyy verhomaiseen otsatukkaan. Tämä ei jostain syystä kampaajilta onnistunut.
10 vuotta sitten hankin koneen, sakset ja ohennussakset, mitkä maksoivat yhteensä ehkä 50 euroa. Sopii kaltaiselleni sossupummille.
Vierailija kirjoitti:
Millaisilla saksilla leikkaatte? Kampaajien sakset on kalliita ja teräviä, mutta tuskin monella on sellaisia kotona.
Ostin aikoinaan jonkun reilun kymmenen euron arvoisen hiustenleikkauskoneen. Siinä mukana tuli sakset. Leikkaan myös ihan tavallisilla saksilla. Pääasia, että ovat terävät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on fiskarsin sakset ompelulaatikossa. On niin terävät, et niillä leikkaa kankaat hyvin ja hiukset. Märät hiukset ja peili toisessa kädessä niin niillä saksilla vaan yksi napsaus. Sit taas keittiössä on vähän tylsemmät fiskarssit, ei niillä leikkaa ku tilliä ja ruohosipulia.
Ihan perus-fiskarssit on, tosi terävät. Nyt on kasvanu olkapäille hiukset, oon yleensä kesäksi leikannu lyhyemmän polkan. Nyt en tiiä, kun on toisaalta kiva, kun saa ponnan tai nutturan. Oon leikannu parikymmentä vuotta ite, sitä ennen sisko. Laiteltiin kotipermiksiäkin aikoinaan. Koskaan en oo kampaajalla käyny, säästyny siis pitkä penni. Niin, missä ne säästyneet rahat sit on? Missäs teillä?
🧷
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus-fiskarssit on, tosi terävät. Nyt on kasvanu olkapäille hiukset, oon yleensä kesäksi leikannu lyhyemmän polkan. Nyt en tiiä, kun on toisaalta kiva, kun saa ponnan tai nutturan. Oon leikannu parikymmentä vuotta ite, sitä ennen sisko. Laiteltiin kotipermiksiäkin aikoinaan. Koskaan en oo kampaajalla käyny, säästyny siis pitkä penni. Niin, missä ne säästyneet rahat sit on? Missäs teillä?
🧷
sakset piti oleman kuvassa
Minä olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse 14-vuotiaasta asti. Curtain undercut with 40-60 split ja mustaksi värjätty. Käytännössä itse undercut on helppo ja nopea leikata koneella, mutta saksien kanssa kun saa lyhentää pitkät joka puolelta, niin se vie aikaa ja vaatii tarkkuutta. Mutta olenpahan säästänyt paljon rahaa. Harrastan matkustelua vuosittain kerran pari, joten mielummin leikkaan itse hiukseni kuin tuhlaisin turhaan. M25
Sivulta: https://static.wikia.nocookie.net/shingekinokyojin/images/2/24/Hange_te…
Edestä: https://static.wikia.nocookie.net/shingekinokyojin/images/6/6c/Levi_the…
Takaa: https://static.wikia.nocookie.net/shingekinokyojin/images/1/18/Levi_bid…
Käytin säästyneet rahat permanentin tekoon pitkiin hiuksiin.
Mulla on aika pitkä tukka ja olen viimeksi käynyt kampaajalla ehkä joskus 90-luvun puolivälissä. Latvojen tasaus sujuu ihan itse, rahaa säästyy ja hermoja. En voi sietää sitä, että kampaajalla pitää väkisin jutella jostain ja siellä käytetään voimakkaasti tuoksuvia tuotteita. No, näin oli ainakin ysärin puolivälissä...
Ystäviä tai perheenjäseniä voi pyytää avuksi hiushommiin. Varmaan olisi hauskaakin yhdessä....
Leikkaan pitkien hiusteni latvat säännöllisesti itse. Minulla on ihan hiussakset sitä varten.
Äitini on alkuperäiseltä koulutukseltaan kampaaja, joten hiustenleikkuuta varten ei lapsena ja nuorenakaan tarvinnut mennä kampaamoon. En ole koskaan käynyt kampaamossa asiakkaana.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Juuri tämä. Tärkeintä on laittaa ne poninhännät juuri oikeisiin suuntiin ja korkeudelle. Kun katsoo videota samalla pysäyttäen kun leikkaa, tulee aina hyvä tulos.