Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpimän hanaveden käyttäminen ruokiin, juomaan, yms. On kielletty. Oletteko käyttäneet?

Vierailija
24.03.2024 |

Ramsay Michelin kokki huusi yhdelle oppilaalle kun hän ei ollut laittanut kuumaa vettä kattilaan kiehumaan, vaan kylmää. Se kiehuu hitaammin. Muistan tuon jakson, joten olen ite aina laittanut kuumaa vettä hanasta kattilaan, ja juonutkin yleensä haaleaa vettä.

Miten aiotte tehdä? Tietysti eri maissa voi olla erilaiset putket, ehkä se ei ollut ongelma Ramsayn keittiössä.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hele, en tietenkään.

Vierailija
62/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oljaa tarkkoina myls suihkussa.vsuihjuvesi saattaa sisältää legionella bakteeria, ja aerosolina (höyrynä ja pienen pieninä pisaroina) keuhkoihin joutuessaan se saatta aiheuttaa nopeasri etenevän menehtymuseen johtavan taudin. Eki kanbattaa ainakin pidättää hengitystään suihkussa, tai sitten kyloeä jääkylmässä vedessä.

Tähän antaisin vielä kevätvaröituksen heräilevistä borrelioisipunkeista. Muistskaa välttää myös kananmunia, maksaruokia, kiinankaalia, kalaa, rasvaa, sokeria, roadmaneja, digihuijareita, sugardaddyjä, auervaaroja, kulkureita, kerjäläisiä ja sakilaisia.

Sitä kun on jo monta kertaa herännyt kuolleena eri syistä, niin tietää mistä puhuu.

Laitapa korkki kiinni.

Okei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä opetettiin ihan peruskoulussa vielä muutama vuosikymmen sitten, koska itselle se on ollut aivan päivänselvää aina että lämmintä/kuumaa hanavettä ei käytetä ruuanlaittoon eikä sitä myöskään juoda.

Siksi en ikinä ole huuhdellut pastakaan kuin kylmällä vedellä jos siis ylipäätään olen sitä edes huuhdellut keittämisen jälkeen.

Vierailija
64/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi en ikinä ole huuhdellut pastakaan kuin kylmällä vedellä jos siis ylipäätään olen sitä edes huuhdellut keittämisen jälkeen.

🤦🏻🤢

Vierailija
65/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuitenkin ravintoloissa on arkipäivää ottaa kuumee vettä hanasta koska keittiössä on kiire päällä tai asiakkaat raivostuu ja vaihtaa ravintolaa.

Vierailija
66/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yksinkertaista porukkaa....putkista irtoaa kemikaaleja lämpimään veteen ja siksi sitä käytetään vain pesemiseen ei syödä eikä juoda sitä.

Vierailija
67/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään käytä lämmintä tai kuumaa vettä mihinkään mitä laitan suuhuni. Minulle on opettanut mummo ja oma äitini, että lämmin vesi hanasta ei ole terveellistä. Luulin, että kaikki Suomessa tietää tämän saman.

No tämä. Itse olen syntynyt 70-luvulla ja ihan on lapsesta asti opetettu, että hanasta ei lämmintä vettä käytetä ruuan laitossa tai juoda. Onko nykyään ihmiset näin pihalla, että tästäkin pitää tehdä joku uusi tutkimus ja varoittaa?! 

Vierailija
68/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään käytä lämmintä tai kuumaa vettä mihinkään mitä laitan suuhuni. Minulle on opettanut mummo ja oma äitini, että lämmin vesi hanasta ei ole terveellistä. Luulin, että kaikki Suomessa tietää tämän saman.

No tämä. Itse olen syntynyt 70-luvulla ja ihan on lapsesta asti opetettu, että hanasta ei lämmintä vettä käytetä ruuan laitossa tai juoda. Onko nykyään ihmiset näin pihalla, että tästäkin pitää tehdä joku uusi tutkimus ja varoittaa?! 

No, nyt alkavat kaiken maailman uuvatit olla aikuisia. Eivät ole välittäneet kuunnella aikoinaan aikuisten opetuksia, koska kotityöt eivät ole napanneet millään lailla, se pelaaminen on ollut kivempaa. Nyt sitten täytyy kaikki itsestäänselvyydetkin kertoa ip-lehdissä, jotta jokin aikuisten asia menisi päähän.

Vierailija
69/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helevetissä terve järki kertoi tuon jo vuosikymmeniä sitten.

PAITSI NIILLE, JOILLE KAIKKI ASIAT PITÄÄ OPETTAA. JA VASTA SITTEN NE ON TOTTA. HAHAHAHAHAAAA

Vierailija
70/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään käytä . Joskus joku tarjonnut haanvettä että vähän tiputti. En juo vaan sanon että pitää olla kylmempää ja mene ite hanalle. 

Vierailija
71/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumavesi vöyhötys koskee putkia jotka on pinnoitettu sisäpuolelta. Ei koske kupariputkia.

Klooraus tappaa legioonalais bakteerin  ja 55 C lämpötila. Vaikka vedessä olisi legioonalais bakteereja sitä voi juoda. Se tarttuu vesihöyrystä hengityselimiin keuhkoihin.

Vierailija
72/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumavesi vöyhötys koskee putkia jotka on pinnoitettu sisäpuolelta. Ei koske kupariputkia.

Klooraus tappaa legioonalais bakteerin  ja 55 C lämpötila. Vaikka vedessä olisi legioonalais bakteereja sitä voi juoda. Se tarttuu vesihöyrystä hengityselimiin keuhkoihin.

Kyllä koskee, varsinkin kupariputkia. Niistähän irtoaa ties mitä veteen. On tainnut sulla jo kuuma vesi tehdä pääkopan toiminnalle jotakin negatiivista.

Vierailija
73/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kouluaikanani 80-luvulla opetettiin, että kylmänä syötävä riisi tai makaroni huuhdellaan lävikössä kylmällä ja kuumana syötävä kuumalla vedellä.

Kerrotko vielä, miksi kuumana syötävä makaroni pitää huuhdella (kuumalla)? 

Vierailija
74/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kylmääkin vettä kannattaa heki laskea ennen juontia on raikkaampaa ja ei ole putkissa seissyttä

Vierailija
75/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on komposiittiputket. Ei liukene raskasmetalleja ja tule neurologisia vammoja.

Onko sinne vesitorniin asti tai porakaivonpohjalle

Vierailija
76/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielletty? :D Ehei, korkeintaan ei suositella. Joka sitten on taas outoa, että kylmä vesi tulee ihan samasta suuttimesta kuin sen pilaantunut kuuma vesikin.

Eli käytän suruttu päivittiäin. Elämme tätä päivää ja uudessa talossa. Ei tarvii enää mummojen ohjeilla mennä.

Tuossa olikin jo toiselta kysymys jollain mutta laitetaan vielä.

Meneekö teilläkin ne uudet putket sinne kunnan vesitorniin asti tai vedenpuhdistamolle 

Vierailija
77/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hanapoliisia näkyny sakkolappuja jakamassa meillä päin.

Olisko sittenkin vaan suositus. Noudattaa kuka haluaa.

Suositus, jokainen sitten valitsee itse haluaako ottaa sairastumis riskin vai ei. 

Lumensyömisesä on myös sama riskinsä.

Mutta keltaisen lumen syömisestä on kyllä varoitettu. 

Vierailija
78/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on komposiittiputket. Ei liukene raskasmetalleja ja tule neurologisia vammoja.

Sulle on varmaan sellainen sana kuin biofilmi täysin tuntematon? 

Vierailija
79/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen kurkkukipuisena tai flunssaisena töissä, niin kyllä otan hanasta kuumaa vettä juomapulloon ja juon siitä. Tauon pituus on 12min, joten en ehdi alkaa mikrossa vettä kuumentamaan, saati sitten kattilassa. Vedenkeitintä taukohuoneessa ei ole. Tiedän ettei näin suositella tehtävän, mutta tuskimpa sitäkään suositellaan että töissä on saatananmoinen kiire ja saikulle et voi jäädä koska muuten olisi entistä kiireempi saikun jälkeen kun kaikki saikun aikana kertoneet rästityöt odottaisi tekijää :(

Tuolla toimintatavalla pysyt flunssaisena tai kurkkukipuisena. Saattaa joskus suolikin toimia ylivilkkaasti. 

Vierailija
80/100 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oljaa tarkkoina myls suihkussa.vsuihjuvesi saattaa sisältää legionella bakteeria, ja aerosolina (höyrynä ja pienen pieninä pisaroina) keuhkoihin joutuessaan se saatta aiheuttaa nopeasri etenevän menehtymuseen johtavan taudin. Eki kanbattaa ainakin pidättää hengitystään suihkussa, tai sitten kyloeä jääkylmässä vedessä.

Tähän antaisin vielä kevätvaröituksen heräilevistä borrelioisipunkeista. Muistskaa välttää myös kananmunia, maksaruokia, kiinankaalia, kalaa, rasvaa, sokeria, roadmaneja, digihuijareita, sugardaddyjä, auervaaroja, kulkureita, kerjäläisiä ja sakilaisia.

Sitä kun on jo monta kertaa herännyt kuolleena eri syistä, niin tietää mistä puhuu.

Sulta on tainnut kuollessa hävitä oikeinkirjoitus taito? Malttaisit nyt edes tarkistaa, mitä olet naputellut, ennen aivoituksesi lähettämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi