Jos kaverisi alkaisi seurustella "teististisen satanistin" kanssa, olisiko sinulle ok tavata seurustelukumppani?
Jos kaverisi pitäisi sitä vain yhtenä uskontona muiden joukossa haluaisi että tapaatte ja hengaatte samassa porukassa. En itse haluaisi tavata. En haluaisi olla missään tekemisissä.
Kommentit (6)
Tietenkin voisin tavata, miksi en? On tuttavapiirissäni muitakin kristittyjä ja lahkolaisia. Lasken tuon kristinuskon muodoksi, koska kristinuskon tarinatuvastahan Saatanan hahmo on peräisin.
Mikä ettei. Haluaisin kuulla, miksi teistinen ei riitä, vaan pitää olla ihan teististinen.
Olisi ok, mutta en ehkä olisi kiinnostunut ainakaan oma-aloitteisesti sen enempää "hengailemaan".
Ateistisen kyllä, koska silloin kyseessä on vapaa-ajattelua kannattava elämänfilosofia ennemmin kuin uskonto. Teistisen laskisin hihhuliksi ja mahdolliseksi kissantappajaksi, eli olisin ehkä varuillani.
Jos ystävä toisi mukanaan jonnekin niin en nyt kuitenkaan ulos heittäisi, mutta ei kiinnostaisi tutustuakaan, ei olisi yhteistä.
Haluaisin tavata kyllä. Olis mielenkiintoista keskustella hänen uskonnostaan niinkuin muidenkin uskonnoista. Itse olen ateisti, mutta kiinnostunut muiden ihmisten hörhöilystä.