Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi tonki 2 lapsen kanssa roskista :(

Vierailija
23.03.2024 |

Ei ollut päihdevanhempi. Kaikilla pari löytökaljapulloa ja muutama tölkki käsissä.

Miten saatoitte äänestää tällaista?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselit sitten itsekin vierestä etkä lahjoittanut rahaa, vaan ajattelit jonkun muun hoitavan sen?

Luuletko jonkun varakkaan empatisoineen perhettä ja aloittaneen ketjun :D

Erittäin yleistä toimintaa kulttuureissa, jossa verottaja ei tiedä parhaiten mihin rahat pitää käyttää.

Vierailija
22/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö, miksi kaivavat? Voihan olla, että roskapussiin on mennyt heiltä jotakin, minkä ei kuulunut mennä ja sitä etsivät? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun terveystietoja ja henkilökohtaista postia toivoivat löytävänsä hämäräbusineksiinsa.

Vierailija
24/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kuitenkaan toiminut kuin käly, että haukuit ne pystyyn siinä paikassa? "v*tun lokit, jätäkää ne roskat nyt rauhaan s**tana!" Sitten vielä tehostaakseen typeryyttään nappas dyykkarilta pari tölkkiä kädestä tai silleen läppäs, että ne putos maahan ja sitten talloi ne aivan muusiksi.

Ensimmäistä kertaa elämässäni mä menin jumiin. Miten kukaan, KUKAAN voi käyttäytyä noin? kuten tämä kälyni. Oli muuten vika kerta, kun lähdin hänen kanssaan yhtään mihinkään kärryttelemään.

Vierailija
25/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko tekemään vaikutusmittausta "kaverin puolesta kyselen"? Voit ihan huoletta mennä penkomaan roskiksia, monet harrastavat dyykkausta.

Vierailija
26/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen kerääminen on hyväö asia. Roskisten tonkiminen ei ole hienoa, mutta huumeruiskusta on käytännössä mahdotanta saada mitään tartuntaa. Roskista voi tietysti saada jonkun bakteerin, mutta kädet on syytä pestä ja käsineitä hyvä käyttää.

Vierailija
27/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiksia ei kannata missään nimessä kaivella paljain käsin. Siellä voi olla huumeruiskuja, verta, ulostetta, räkäliinoja,  joissa vaikka mitä bakteereja. Jos itsellä on nirhaumia / haavoja käsissä, septis iskee  helposti. Aina kunnon suojakäsineet käsiin tai roskapihdit. 

Vierailija
28/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulitko tekemään vaikutusmittausta "kaverin puolesta kyselen"? Voit ihan huoletta mennä penkomaan roskiksia, monet harrastavat dyykkausta.

Ap on vela. Lapsia kävi sääliksi.

Vierailija
29/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et kuitenkaan toiminut kuin käly, että haukuit ne pystyyn siinä paikassa? "v*tun lokit, jätäkää ne roskat nyt rauhaan s**tana!" Sitten vielä tehostaakseen typeryyttään nappas dyykkarilta pari tölkkiä kädestä tai silleen läppäs, että ne putos maahan ja sitten talloi ne aivan muusiksi.

Ensimmäistä kertaa elämässäni mä menin jumiin. Miten kukaan, KUKAAN voi käyttäytyä noin? kuten tämä kälyni. Oli muuten vika kerta, kun lähdin hänen kanssaan yhtään mihinkään kärryttelemään.

Lähinnä yritin nieleskellä itkua pois, kun katsoin niitä lapsia. Minulla ei ole omia lapsia, mutta olen ollut lapsi. Mitä kerhossa ja koulussa puhutaan, kiusataanko heitä? Ohiajavat näkevät, että he tonkivat roskiksia.

Vierailija
30/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin keräsimme pulloja ja kaivelimme niitä roskiksista. Siivosimme myös tienlaitoja ja otimme sieltäkin pulloja/tölkkejä talteen. Lapsi keräsi nimittäin rahaa ja voi juku mikä riemu, kun lopulta rahat riittivät käytettyyn polkupyörään!

Ja olisi voitu ostaa uusikin pyörä, mutta hän halusi itse opetella ja etsiä. Nyt pyörä on jo lähtenyt eteenpäin ja uusilla säästöillä on hankittu seuraava.

Vierailija
31/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mitään leikkauksia ole vielä edes tehty eikä leikkaukset todellakaan vaikuta ainakaan pienituloisimpiin, Kiitos toimeentulotuen.

Vierailija
32/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin keräsimme pulloja ja kaivelimme niitä roskiksista. Siivosimme myös tienlaitoja ja otimme sieltäkin pulloja/tölkkejä talteen. Lapsi keräsi nimittäin rahaa ja voi juku mikä riemu, kun lopulta rahat riittivät käytettyyn polkupyörään!

Ja olisi voitu ostaa uusikin pyörä, mutta hän halusi itse opetella ja etsiä. Nyt pyörä on jo lähtenyt eteenpäin ja uusilla säästöillä on hankittu seuraava.

Näin voi ainakin uskotella itselleen, että ei tarvitsi myöntää asioiden olevan perseellään.

Vierailija
33/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne saattaneet vaikka etsiä jotain vahingossa roskiin mennyttä omaisuuttaan. Tunarisukulaiseni tutkii melkein jokaisen roskiksensa aina kun hukkaa kuittejaan tai muuta tärkeää roskiin. Vahingossakin voi mennä jotain tärkeää roskiin ja siinä sitten saattavat samalla kerätä käteen osuvia pulloja ja tölkkejä, jos ovat aikeissa palauttaa omiaan vaikka samana päivänä.

Ei tuossa ole mitään uutta. Olen nähnyt monen vuoden ajan alakoululaisten keräävän ja palauttavan pulloja karkkirahaa varten. Vuosia sitten kuulin teinityttöjen puhuneen lähijunassa kuinka toinen heistä aina käy äitinsä ja veljensä kanssa festareilla keräämässä pulloja. Tosin tämä oli Vantaalla.

Tuskin tuokaan perhe oli ruokarahaa vailla. 

Vierailija
34/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä yritin nieleskellä itkua pois, kun katsoin niitä lapsia. Minulla ei ole omia lapsia, mutta olen ollut lapsi. Mitä kerhossa ja koulussa puhutaan, kiusataanko heitä? Ohiajavat näkevät, että he tonkivat roskiksia.

Höpsis. Nuohan oli dyykkariperhe, tekevät tuota aina. Sitten niiden isä kuvaa instaan ruokia, joita on tehty dyykkaus ruuista. Se on heillä arkea, eikä niinkään vähävaraisuuden sanelemajuttu. Äiti pui pellavaa kotona ja ompelee käsin niistä vaatteita.

Vierailija
35/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mitään leikkauksia ole vielä edes tehty eikä leikkaukset todellakaan vaikuta ainakaan pienituloisimpiin, Kiitos toimeentulotuen.

Ehkä he varautuvat huhtikuun alkuun. Eikö ole uutisoitu, että asumistuet putoavat huhtikuussa jne. Jos vanhemmalla on vaikka määräaikainen työsoppari, eivätkä ole toimeentulotuella? Mistä voi tietää, mutta ahdinko näkyy.

Vierailija
36/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaaleissa toi vanhempi lapsineen oli ehdolla edes?

Vierailija
37/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne saattaneet vaikka etsiä jotain vahingossa roskiin mennyttä omaisuuttaan. Tunarisukulaiseni tutkii melkein jokaisen roskiksensa aina kun hukkaa kuittejaan tai muuta tärkeää roskiin. Vahingossakin voi mennä jotain tärkeää roskiin ja siinä sitten saattavat samalla kerätä käteen osuvia pulloja ja tölkkejä, jos ovat aikeissa palauttaa omiaan vaikka samana päivänä.

Ei tuossa ole mitään uutta. Olen nähnyt monen vuoden ajan alakoululaisten keräävän ja palauttavan pulloja karkkirahaa varten. Vuosia sitten kuulin teinityttöjen puhuneen lähijunassa kuinka toinen heistä aina käy äitinsä ja veljensä kanssa festareilla keräämässä pulloja. Tosin tämä oli Vantaalla.

Tuskin tuokaan perhe oli ruokarahaa vailla. 

Roskis oli katuroskis, ei sellainen, johon viedään roskapusseja.

Vierailija
38/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä tämä. 

Ei niillä muutaman satasen asumistuessa menettävillä ole yhtään mitään hätää, jos he eivät edes saa toimeentulotukea. Heillä on ihan riittävät tulot muutenkin, jos he eivät kerran ala saamaan aiempaa enemmän toimeentulotukea. Jää vain turha shoppailu yhteiskunnan tuella pois ja luonto kiittää.

Toimeentulotuen saajat puolestaan saavat aiempaa enemmän toimeentulotukea ja se korvaa muiden tukien leikkaukset. 

Vierailija
39/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullojen kerääminen on hyväö asia. Roskisten tonkiminen ei ole hienoa, mutta huumeruiskusta on käytännössä mahdotanta saada mitään tartuntaa. Roskista voi tietysti saada jonkun bakteerin, mutta kädet on syytä pestä ja käsineitä hyvä käyttää.

Huumeruiskuista voi saada ainakin hepatiittitartunnan, mutta todennäköisyys sille on pieni.

Vierailija
40/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkäsin lapsena keräillä pulloja, niin sai ostettua leipää sorsille ja omille lapsillekin olen sanonut että pulloja keräämällä saa ylimääräistä.

Ei se aina kerro köyhyydestä, ruokaa saa leipäjonosta halutessaan kuitenkin, joten ihan hyvä keino saada hieman ylimääräistä ja opettaa lapsille ettei se raha taivaasta tipu, mutta maasta voi löytää. 

Kaikki köyhät eivät asu kaupungissa eivätkä voi käydä leipäjonoissa tai kerätä pulloja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi