Asun kerrostalossa jossa on yleinen sauna alakerrassa. Mun vuoron jälkeen on erään miehen vuoro ja se kyttää jo oven takana
kun tulen saunavuoroltani vaikka 10 min etuajassa. Minusta se on epämiellyttävää.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
2/3 vuosipalkasta on nyt säästettynä ja osa rahastoissa.
Pyrkimys on saada tuo vuosipalkka säästöön.
Pääsetkö sit taloyhtiönsaunaan
Vierailija kirjoitti:
Hyii saakeli! Jättäis nyt vähän rakoa, mutta ällöttävää, pelottavaakin.
Mä lopetin saunavuoron, kun naapuri alkoi tulla toiseen pukukoppiin odottamaan. Siis käytävältä tulee kaksi koppia. Ne saa sisäpuolelta kiinni käytävään, mutta ei sinne suihkuhuoneen puolelle, eikä suihkuhuoneestakaan saa lukkoon.
Tämä naapuri on vanhempi nainen. Kuulemma ihan kiva ja leikkisä. Joskus se siellä huuteloo, että ollaanko jo valmiita, kun suihku meni hiljaiseksi.. ehkä ollaan löylyn puolella oltu tai kopissa. Sitten jos ei olla kuultu huutelua, niin tulee tarkistamaan ja hiippailee siellä pimpero paljaana.
Mä en oikeasti tykkää. Tuossa menee kaikki sauna rauhoittumisfiilis kokonaan, kun saa pelätä naapurin Marjan tuheroa. Olen mä hänelle siitä sanonutkin ja hän on pahoitellut. Kerran toi sellaisen saunakorin meille, muutama limupullo ja makkaraa ja sinappia. - koska hän oli tullut taas puolituntia liian aikaseen itse lutkuttam
No mikset vaan lukinnut toisenkin kopin ovea sinne käytävään? Niin teen aina itse oman vuoron ajaksi.
Pervopettereiden lisäksi on nämä kyttääjät. Tutulla oli kerran jäänyt saunavuoro käyttämättä, niin jopa oli kyttääjä käynyt valittamassa vuoroista vastaavalle, ettei x ollut käynyt saunassa, lyhensivät vuoroa sitten. En tiedä koskiko tämä niitä joilla on 2 tunnin vuoro vai vain tuttua jolla oli tunnin vuoro.
Kerran naapurissa asuva nainen tuli saunaan kun minä olin siellä vuorollani. Sanoin sille että tule vaan saunomaan ja se tulikin sitten. Eipä ollut mikään ujo nainen...
Vierailija kirjoitti:
Kerran naapurissa asuva nainen tuli saunaan kun minä olin siellä vuorollani. Sanoin sille että tule vaan saunomaan ja se tulikin sitten. Eipä ollut mikään ujo nainen...
Anna kun arvaan: tämä kyseinen nainen oli upea 18-vuotias kurvikas blondi povipommi, kuitenkin naapurintyttömäisen viaton ja naiivi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö oven takana saa muka honottaa mikä ongelma ap lä on.
Sinä olet ainakin honotellut jo tarpeeksi.
Luultavasti mies ei tajua toimivansa mitenkään sopimattomasti. Tahtoo, että ei menetä minuuttiakaan varaamastaan ajasta. Tuskin ajattelee ap:ta henkilönä mitenkään. Ymmärrän, että voi tuntua epämukavalta, mutta ihmisiä, jotka eivät osaa olla niin hienotunteisia kuin ap toivoisi, on enemmistö ja vailla mitään pahaa tarkoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Taidat nyt muistella sitä jallun lukijapalstalle kirjoittamaasi tarinaa?
Meillä on käytössä sellainen ATK-järjestelmä, missä näkyy kunkin varaajan nimi. Jos näen, että naapurin söpö yksin asuva tyttö on varannut saunan ennen minua, niin totta hitossa menen oven taakse vartin etuajassa siltä varalta, että näen vähän reittä.
Tapani67
Meillä on 2 pukuhuonetta, mutta 1 pesuhuone ja sauna. Vuorot menevät niin, että joka toisen vuoron pitäisi käyttää pukuhuonetta 1 ja jokatoisen pukuhuonetta 2. Tämä mahdollistaa koko tunnin tehokkaan saunavuoron käyttämisen, kun voi tulla vähän etukäteen (n. 10 min pukuhuoneeseen ja voi olla vuoron loppuun) pesuhuoneessa ja sitten mennä pukuhuoneeseen. Toisaalta kiva, mutta ymmärrän kyllä, että saunassa ois kiva olla ilman, että oven, jota ei saa edes pesuhuoneen puolelta lukkoon , takana on vieras ihminen. Onneksi ollaan muutenkin tekemisissä meitä ennen olevan perheen kanssa, joten on saatu sovittua, ettei me tulla yhtään aiemmin omaan pukuhuoneeseen, eivätkä he ole omassa pukuhuoneessa yhtään pidempään, kuin oma vuoro. Meidän jälkeen on joku äijä, jolla on hirveä kiire päästä heti tasalta saunaan joten on lukittu molemmat pukuhuoneet ja lähdetään itse hyvissä ajoin pois, joten hänellä jää vähän ylikin tunti aikaa olla saunassa. Kerran oli oven takana jo 20 vaille odottamassa ja ilme oli sen näköinen, että käy kimppuun, kun hänen pukuhuone oli lukossa, joten totesin vaan rauhallisesti jotain hyviä löylyjä tms. Maanantaina sitten soitin isännöitsijätoimistoon ja kerroin asian, niin toimistotäti lupasi huomauttaa, että pukuhuoneeseen ei ole kohteliasta mennä liian aikaisin.
Sellasia jammu siltavuoren näköisiä hapettuneita ukkoja joskus ilmaantuu.
Kuule hei jos olet mies lyö löylyä kutsu saunaan jos olet nainen niin sano että olen poliisi mulla on ase ja kohta pamahtaa.
Meillä on taloyhtiön saunaosastolla nykyään sellainen lukitusjärjestelmä, että oma saunavuoroaika on ladattu avausläpyskään eikä ovi aukea muulloin kuin omalla saunavuorolla.
Vierailija kirjoitti:
Anna sille pillua !
idiootti
Jospa se on huomannut, että lähdet aiemmin ja tahtoo pidentää vuoroaan. Jos sen oven saa lukkoon, eikä naapuri pääse saunaan, niin on turha alkaa sitä pelkäämäön. Ole omalla vuorollasi niin pitkään kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Se haluu panna sua,anna sille kun toinen haluaa.
tollo
Meillä on tunnin vuoro. 1 sauna, 2 pukukoppia. Pukukoppiin saa mennä varttia ennen.
Kun meen saunaan, näen onko valoa vai ei. Jos on pimeänä, meen saunaan. Mutta yleensä tuun paikalle 2 min ennen, eli on aina edellinen lähtenyt, kun oon suihkussa. Itse en jaksa saunoa 30 min enempää.
En ymmärrä mitä haittaa joku toinen oven takana, tai miten edes huomaat joku on siellä
Meillä on toisin päin: portaan dementoitunut mummo on milloin kenenkin vuorolla saunassa lukkojen takana eikä suostu tulemaan ulos.
Pelkää vielä ekstraa jos siinä ovella alkaa ryskyttää ja huudella, eikä päästä pihaustakaan.
Kaikesta sitä voi loukkaantua ja ahdistua. Jos naapuri halua tulla etuajassa odottaan, odottakoon. Kunhan odottaa ulkopuolella.