Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuulostaa nimi PAULI?

18.01.2007 |

2kk ikäinen poikamme on vielä ilman nimeä mutta yksi vaihtoehto on vahvana ja se on siis PAULI. Epäilyttää kovasti että onko nimi jotenkin liian vanha? Tai mitä siitä tulee muille mieleen?

Toisen nimen pitäisi alkaa J-llä ja toiseksi nimeksi JEREMIAS on tosi vahvoilla, mitä mieltä siitä?

Siskojen nimet ovat:

Moona Johanna

Silja Jenniina

Sanni Janette

monihan voisi loogisesti ajatella että pojan nimeksi tulisi joku M-alkuinen mutta mikään M-nimi ei tunnu miellyttävän meitä molempia :// Yksi hyvä olisi MARIO mutta mies ei tykkää siitä sitten millään..

Ehdotuksia siis M-alkuisille nimille ja kommentteja nimistä Mario, Pauli ja Jeremias.

Koko nimi voisi olla

PAULI JEREMIAS

tai

MARIO JEREMIAS (jos vaan mies hyväksyisi tuon Marion mutta kun hän ei tunnu oikein lämpenevän sille :/)

kiitos <:o)

Kommentit (20)

1/20 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-alkuisia:

Marko

Matti

Mortti

Mikko

Mikke

Mikki

Maunu

Miska

Mitja

Miiro

Mirko

Miika

Vierailija
2/20 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

körömölli:

M-alkuisia:

Marko: ei, liian vanha

Matti: tämä myös

Mortti: ei

Mikko: ei

Mikke: veikeä! harkitaan

Mikki: tämä myös

Maunu: ei

Miska: kiva. Mies ei oikein tykkää tästä

Mitja: liian venäläinen

Miiro: ei

Mirko: ei

Miika: mies tykkää tosi paljon, mua ei oikein vakuuta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli kuulostaa minusta vanhalta, eikä kolahda minuun, mutta jos te pidätte siitä, mikäpäs siinä. Laitan ehdolle tällaisen nimen kuin Miklas Jeremia.

Vierailija
4/20 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin johtuu siitä että rakas mieheni on Pauli :)

myös isänisäni oli Pauli... ja mielsin sen kauan vanhan nimeksi, mutta nyttemmin olen oppinut ymmärtämään sen sopivaksi nuoremmallekin. Olen usein tullut pohtineeksi miten anoppini on nimen tullut pojalleen valinneeksi... ja vauvakuvia katsellessa yrittänyt tajuta, että noinkin pieni on ollut nimeltään Pauli :)

loppujen lopuksi olen siis sitä mieltä, että on oikein hyvä nimi pojalle! eikä ainakaan ole nykyään liian yleinen :)

Vierailija
5/20 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli sopii ehdottomasti paremmin siskojen nimeen kuin Mario (josta lähinnä tulee mieleen Super Mario-peli).

Minusta Pauli on kiva ajaton nimi, jota löytyy n. 20-45-vuotiailta miehiltä. Sopii sekä pikkupojalle että raavaalle miehelle. Esimerkiksi Mikke on lempinimimäisempi ja noh, jos rehellisiä ollaan, jotenkin lällympi. Paulin luulisi olevan kansainvälisestikin melko toimiva (maailmallakin tunnettu Paul+i).

Vierailija
6/20 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vaan se ihmisten nimimaku on erilainen, sillä minä en pidä lainkaan nimestä Pauli. Enkä kyllä myöskään nimestä Mario, minusta se ei sovi sisarussarjan jatkoksi. Mutta, jälleen kerran, jokainen antaa tietty juuri sen nimen josta eniten pitää. :)

Paremmin sisarussarjaan sopisi mielestäni esim.

Mauri

Martti

Markus

Mikko

Marius (ei kovin hyvin, mutta jotenkuten ;)

Vierailija
7/20 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun unohdin noista mielikuvista kirjoittaa.

Eli minulle tulee mieleen yksi vastenmielinen (ilkeä) poika lapsuudestani, osittain siksi en nimestä pidä. Mutta en muutenkaan pidä P-alkuisesta nimistä, en tytöillä enkä pojilla. JOku voi tietty ihmetellä miksiköhän nimmarini on Piola ;)

Pauli nimi sinänsä sopii mielestäni minkä ikäiselle tahansa, eli ei kuulosta oudolta/hassulta vauva nimeltä Pauli.

Vierailija
8/20 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paulista tulee mieleen maidän ala-asteen pelottava rehtori, etunimeltään Pauli.. että en oikein itse lämpene nimelle.

Jeremias on hyvä nimi tokaksi nimeksi.

kävisikö

Martin Jeremias?

Vierailija
9/20 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matias Jeremia (ilman s siis)

Matti Jeremias

Miikka Jeremias

Mika Jeremias

Mikael Jeremia (ilman s tämäkin parempi?)

Miko Jeremias

Miro Jeremias

Miiro Jeremias

Miska Jeremias

Vierailija
10/20 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullea ja naisellinen poika/mies. sellainen leveälanteinen ja laiskahko, joka katselee suu auki sivusta... kuulostaa varmasti oudolle mutta tällainen mielikuva täällä...

Mario ei myöskään mielestäni ole hyvä - ei oikein sovi sisarusten nimien kanssa. Pauli kyllä sopisi, mutta, mutta... ( Paulista mieleen nousee myös pam pam Paulin taikakaulin -biisi, heh )

miten olisi Paulus? Tai Paavo? Matias, Matjus, Joel, Verneri tai Volter? ( Vilmeri tai Vilppukin ehkä... ) Tai sitten vanhat kunnon Kalle, Ville, Tuomo tai Lauri? Kasimir saattaisi sopia myös, vaikka on omaan makuuni jokseenkin sokerinen.

Tai jos rohkeutta löytyy niin iki-hienot Kuutti, Ukri tai Tyko! ( Ehkä myös Okko tai Otso mutta ovat aika suosittuja nykyään...)

ja sitten on vielä nämä j-nimet, joista luoja minua armahtakoon ( lukuuun ottamatta Juuditia ) joten niistä ei nyt sitten sen enempää!!!

onnea nimen valintaan ja toivottavasti et loukkaantunut kommenteistani. tarkoitus oli vain olla suora.

Vierailija
11/20 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä Pauli-poikia en tunne, joskaan en muutama vuosi sitten tuntenut pieniä Paavoja, Marttoja tai vaikkapa Helmi-tyttösiä...

Itse haaveilin aikanaan Paulus-nimisestä pojasta.

Paulus Joakim

Paulus Jeremia

Paulus Juhani jne

Mutta jos tykkäät Paulista, niin suosittelen. Reipas, vähän eemelimäinen veikistelijä mun korvaan (osin ehkä mun kaverini kautta ;) )

Vierailija
12/20 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli on ajaton perusnimi, kuitenkin tällä hetkellä melko harvinainen, mikä on plussaa. Mario on minusta paljon huonompi vaihtoehto, siitä tulee mieleen Super Mario ja noin espanjalaista nimeä en oikein osaa mieltää supisuomalaisen pojan nimeksi.

Vierailija
13/20 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pienen söpön Paulin..

Vierailija
14/20 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

M:llä alkavia

Mikael

Manu(el)

Matias

Vierailija
15/20 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olisi Miko tai Miska?

Vierailija
16/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli latinasta Paulus " nöyrä". Jeremias kreik heprea "Jahve kohottaa". Marcus, Markus " sotainen, puolustaja, vasara".. Jotakuinnii..

Vierailija
17/20 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli nimen alkuperä on latinan sana paulus eli nöyrä ja pieni. Samaa alkuperää ovat myös Paavo ja Paavali.

Pauli Jeremia

Pauli Stefan - Pauli Tapani

Pauli Henrik - Henri Pauli

Mario ei kuulosta suomalaiselta nimeltä (lienee espanjalainen tms).

Miika Jeremia

Manu Jeremias

Vierailija
18/20 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul,Paulus tai Pablo ovat parempia - Pauli on vanhan miehen nimi.

Vierailija
19/20 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli on toki vanha nimi, mutta minun mielestäni ei vielä aivan riittävän vanha että voisi laittaa uudelleen ”kiertoon” jos ymmärrät mitä tarkoitan. Toisaalta ei ainakaan luultavasti sattuisi luokalle samannimisiä ja kuten joku mainitsikin on Pauli kuitenkin kansainvälinen nimi (Paul+i). Itse ehdotan kuitenkin nimeä Matte tai Miikka, jotka sopisivat hyvin sisarusten nimiin

Vierailija
20/20 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mario on tosi söpö nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän