Miksei tästä puhuta (vaihdevuodet)?
Aina puhutaan vain huonoista puolista, kuumat aallot, mielialavaihtelut jne. Miksei puhuta hyvistä puolista kuten kuukautisia edeltävä järkyttävän turvotuksen loppuminen ja hormoniheittelyiden loppumisen myötä ei ole pms-oireita ja ainakaan mulla ole enää mielialavaihteluita. Hormonitoiminnan hiipumisen myötä tuntuu kuin kokovartaloturvotus on kokonaan poissa. Ainoa oire vaihdevuosista on tasainen lämpö.
Kommentit (32)
Samaa mieltä. Ongelmista kärsivistä tehdään vain juttuja. Itsellä ei ollut mitään oireita - ei yhtään mitään. Tosin ei ollut ennen vaihdevuosiakaan.
Koska on kiva puhua hikoilusta, jos ei ole ikinä ennen puhunut siitä. :D Ja jos se on päällä ja vaatteet kastuu, pitää vaihtaa. Etsiä yrttiä. Joillakin on turvotusta edelleen, joskin pilleri voi hieman lyhentää kestoja.
No voi että. Täällä voit puhua, ole hyvä.
Puhutaanhan kaikki mun kaverit puhuu
Mulla parani veriarvot kuukautisten loppumisen myötä. Saatoin ekaa kertaa aikuisiällä lopettaa lisäraudan syönnin.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanhan kaikki mun kaverit puhuu
Mitä ne sanoo?
Minusta on ihanaa kun ei enää ole menkkoja!!! Eikä tarvitse käyttää rahaa kuukautissuojiin. So happy!
Siitäkin voisi puhua enemmän, että jotkut meistä onnellisista saa menopaussin jälkeen aivan järisyttävän megalomaanisia ja pitkäkestoisia orga smeja. Kukaan ei varottanut että näinkin voi käydä.
Seksi alkoi todenteolla maittaa menopaussin jälkeen, on sekin aika mukavaa.
Pms-oireet jäivät tosiaan pois. Niihin kuului kauhea hikoilu. Nyt hikoilen tasaisemmin. Inhosin sitäkin, kun tietyssä kuukautiskierron vaiheessa lämpö nousi 37,3:een. Silloin aina paleli ja tunsi itsensä sairaaksi. Kerran kuussa oli melkein aina 2 viikkoa, jolloin elämä sujui, ja 2 viikkoa, jolloin mikään ei tuntunut sujuvan.
Mutta liittyy tähän huonojakin puolia.
Olihan se kuukautisten aikaan vaikeaa, järkyttävä turvotus, rinnat kosketusarat, alavatsakivut, runsas vuoto, aina piti miettiä mitä voi ja mitä ei voi tehdä. Ja joka ainoasta kuukaudesta yksi viikko meni näin lähes 40 vuotta.
Hikoilu oli sellaista, että välillä nauratti. Kun vaan istuin tuulettimen edessä.
Minusta vaihdevuodet on siunaus ja potenssiin sata helpommat kuin kuukautisiin liittyvät oireet. Ihmettelen miksi kaikki uutisointi niistä on negaa.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilu oli sellaista, että välillä nauratti. Kun vaan istuin tuulettimen edessä.
Mulla ei mitään hikoilua. Niin erilaisia ollaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Seksi alkoi todenteolla maittaa menopaussin jälkeen, on sekin aika mukavaa.
Sama, mutta toisessa ketjussa tästä mainitsin, niin minut haukuttiin lyttyyn, kun ihmiset olivat sitä mieltä, että vanha ei tarvii seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla se hikoilu ei tuo erityistä kuumuutta. On vain hikoilu. Ja jos on hieman enemmän päällä, ehkä pientä lämpöä iholla hikoilun kanssa. Ei tosin ole muuta syytä hikoiluun paitsi vaihdevuodet.
Olisin voinut kirjoittaa samanlaisen viestin kuin AP. Tasainen lämpö on minullakin ainoa oire.