Lue keskustelun säännöt.
Nörttiexpertit, miten Vistassa voi hallita koneen tekemiä automaattisia ohjelmistopäivityksiä?
06.09.2008 |
Aivan raivostuttavaa, kun melkein jokainen ohjelma nykyään tarkistelee itse onko päivityksiä ja päivittää niitä automaattisesti melkein joka käynnistyksellä mitään kyselemättä. Tuloksena on, että kone ruksuttaa itsekseen jatkuvasti vaikka ei mitään tekisikään. Onko Vistassa jotain sellaista keskusta, missä voisi hallita keskitetysti sitä, mitä ohjelmia saa päivittää ja kuinka usein?
Kommentit (4)
ei kaikkeen muuhun, mitä koneella on.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
niin sieltä voi valita mihin haluaa automaattisen päivityksen ja mihin ei
Se on ihan itse valiittavissa. Ei kannata ehkä kokonaan poistaa. Harventaa vain sitä päivitysväliä ja yrittää laittaa eri aikoihin ne päivitykset...
Eli ota starttivalikosta Run/Suorita-komento (ja jos sitä ei näy siellä automaattisesti niin se pitää jostain valikosta laittaa ensiksi näkymään siellä...) ja kirjoita msconfig. Aukeaa ikkuna, jonka startup-välilehdeltä (en muista mitä se on suomeksi) ruksaat pois kaikki ohjelmat, joiden et halua käynnistyvät koneen startatessa. Ole varovainen ja huolellinen, älä ruksaa pois kuin just näitä eri ohjelmien päivityksiä. Tämä toiminto ei siis poista mitään, mutta tekee sen että ne eivät starttaa automaattisesti ja turhaa raksuta taka-alalla koko aikaa. Ohjelmat ja päivitykset käynnistyvät vasta kun käynnistät itse ohjelman.