Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolesteroliarvojen tulkintaa

Vierailija
23.03.2024 |

Omakannasta löytyi juuri:

Kokonais 5,1

Hdl 1,62

Ldl 3,2

Glukoosi oli normaali, samoin pitkä verensokeri.

Ylipainoa ei ole, harrastan kevyttä liikuntaa. Syön kasvisvoittoisesti.

Pitäisikö vielä yrittää alentaa? Vaihdevuodet ovat jo alkaneet

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ldl on sitä huonoa ja saisi varmaan olla alempi. Kokonaiskolesterolin pitäisi olla alle 5. Ei siitä alentamisesta ainakaan haittaa olisi. Jos ei muuten onnistu ni lääkkeillä.

Vierailija
2/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion tai suuremman liikuntamäärän vaikutusta saattaisin kokeilla mutta itse en ottaisi lääkkeitä noilla arvoilla ellei ole selkeää sukurasitusta. HDL on myös sinulla ihan hyvä. 

Itse otin lääkkeet jonkin verran korkeammailla arvoilla koska suvussani kaikki lääkkeettömät on lopulta saaneet jonkin sydän ja verisunitaudin ja koska arvoni eivät laskeneet edes järkyttävän tiukalla kahden vuoden ruokavaliolla eikä runsaallakaan liikunnalla (niin kuin ei muillakaan lähisuvussani) ja koska arvot olivat jatkuvassa noususuunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jo Benecolia, syön kaurapuuroa. Mutta täytyy varmaan vielä skarpata. 

Mutta ei kait nuo luvut kovin huolestuttavia ole? Mitenköhän nopeasti  ruokavalion muutoksella voi olettaa arvojen laskevan?

Sukurasitetta ei tiettävästi ole

Ap

Vierailija
4/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kardiologi ei suositellut lääkkeitä vaan laihdutusta ja liikuntaa. Oli liki 7 kokonaiskolersteroli. Painoindeksi noin 30. 

Vierailija
5/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on verenpaineesi? Jos se on normaali niin kolesteroliarvoilla ei pitäisi olla haittaa kun kaikki muut riskitekijät ovat pienet.

Vierailija
6/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo benecol on hyvä käytän itsekin ja voita ei missään nimessä se tukkii suonet kuten muutkin kovat rasvat.

Vierailija
7/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kokestroliarvot kohdalkeen muutamassa viikossa vaihtamalla kovat rasvat pehmeisiin. Leivän päälle Benecol tai Alentaja ja ruuanlaittoon rypsi- ja oliiviöljy. Juustoista kannattaa valita sellaiset missä rasvaprosentti korkeintaan 15 % ja samoin muut muut maitotaloustuotteet vähärasvaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
8/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan rasvaton maito.

Vierailija
9/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineeni on alhainen

Ap

Vierailija
10/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät noi on

Vierailija
11/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kokonaiskolesteroli, sukurasitettakin on. Tosin mulla oli hdl korkeampi. Lääkärin mukaan ei tartte tehdä mitään, kun hyvä kolesteroli on niin hyvä. 

Vierailija
12/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lukemat, LDL suhde HDL on hyvä.

Vierailija
13/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kokestroliarvot kohdalkeen muutamassa viikossa vaihtamalla kovat rasvat pehmeisiin. Leivän päälle Benecol tai Alentaja ja ruuanlaittoon rypsi- ja oliiviöljy. Juustoista kannattaa valita sellaiset missä rasvaprosentti korkeintaan 15 % ja samoin muut muut maitotaloustuotteet vähärasvaisia vaihtoehtoja.

Neuvot syömään kengän venyviä kantalappuja tekojuustoillasi. Parempi on syödä tavallista juustoa, mutta vähemmän. Itse suosin normaalirasvaisia juustoja ja kolesterolit ovat ihan ok. Joskus ovat olleet koholla, mutta se oli sen jälkeen, kun olosuhteista riippuen jouduin syömään paljon snagariruokaa. Kun pääsin jättämään nuo eväät pois, kolesterolit putosivat normaaleiksi itsestään.

Vierailija
14/14 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama kokonaiskolesteroli, sukurasitettakin on. Tosin mulla oli hdl korkeampi. Lääkärin mukaan ei tartte tehdä mitään, kun hyvä kolesteroli on niin hyvä. 

Muistatko mikä HDL-lukemasi oli?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan