Paras ystävä teki oharin
Olen auttanut ystävääni ilman vastavuoroisuutta todella paljon. Olen esim. auttanut useissa muutoissa ja kuskannut häntä ympäriinsä jne. Hän on luvannut tulla hoitamaan kennelimme koiria minun ja mieheni lomamatkan ajaksi. Matka meillä on maksettu ja loma lähenee. Kaiken piti olla selvää, mutta nyt ystäväni alkoikin empiä koiranhoidon suhteen. Hänellä kuulemma tulee aika pitkäksi meillä, koiria on niin paljon (seitsemän pientä) ja mitä jos ne haukkuvat yöllä, hän tarvisi kaverin , seli seli...
Nyt en uskalla yhtään luottaa ystävääni. Hän on aiemminkin perunut lupaamiaan asioita viime hetkellä. Varasin koirillemme paikan koirahoitolasta, se maksaa yli 800 e. Vaikka nyt ei ole kyse rahasta, vaan lupauksista ja niiden pitämisestä.
Meidän oli tarkoitus mennä mieheni ja pakettiauton kanssa auttamaan häntä muutossa jälleen kerran, no, eipähän nyt sitten mennäkään. Olenko loukkaantunut turhasta? Ainakin tällä hetkellä ajatuksissani ystäväni on ex-sellainen.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että tämä ihminen on itse tarjoutunut hoitajaksi. Ei pidä luvata sellaista, mitä ei pysty/aiokaan tehdä. Jos hän tuntee haluavansa siihen kaverin, niin ei se nyt APn asia ole kaveria hankkia. APko olisi pyytänyt vaikka kiukkuista appiukkoaan tälle ihmiselle kaveriksi? Jos se kerran kaveria olisi kaivannut, niin olisi itse etsinyt itselleen kaverin ja kysynyt APlta, että he yhdessä tulevat. Pieniä koiria, vaikka niitä ulkoiluttaisi kahdessa erässä kolme kertaa päivässä, niin siihen ei tarvitse tuntikausia päivässä kuluttaa. Ja useimmilla kennelinpitäjillä käsittääkseni on usein omaa pihaa, missä koirat voivat myös energiaansa purkaa.
Kukaan vastuullinen ihminen ei edes ota tuollaisia tarjouksia vastaan, jos vielä 7 koiraa.
Meillä on koira ja naapurin lapset ovat useasti tarjoutuneet ulkoiluttamaan koiria, mutta ei edes tulisi mieleen antaa heidän tehtäväksi, ellei itse ole mukana.
Sellainen, jolla ei ole omaa koiraa, ei edes tiedä tai ymmärrä, miten paljon työtä koirassa on. Ja miten koirat käyttäytyvät vieraan seurassa.
Ehkä ystävästi tarjosi koiran hoitoapua, jolla tarkoitti leikkeilyä tai parin tunnin hoitoa, mutta ei 24h/vrk viikon ajan.
Tuo kuulostaa kohtuuttomalta ja olisi jo ystävän hyväksikäyttöä.
Niinno ehkä sinuna ilmottaisin, että nyt ette ehdi auttamaan muutossa ja jatkossa vaan tapaatte kahvien jne merkeissä eikä mitään palveluksia puolin taikka toisin
Kukaan täysjärkinen koiranomistaja ei jätä 7 koiraa hoidettavaksi tuollaiselle ystävälle ja sen takia epäilen tämän olevan provo.
Tuoko on sinun käsitys koiranhoidosta? Koira parka.
Meillä koira tarvitsee liikuntaa ja ulkoilua 3 kertaa päivässä 2-3h, ja sen jälkeen joka kerta pesun, kun rapaa ja hiekkaa kaikkialla, sen jälkeen kh siivouksen, virikkeitä, leikkiä ja seuraa. Joka ikinen päivä. Turkin hoitoa jne. Ja koira ikä ja koko ei näitä poista. Ja kun tämä kerrotaan 7 koiralla, siinä työtä riittää.
Ja mitä ap. tarkoittaa pienillä koirilla? Onko ne kooltaan pieniä vai nuoria koiria? Jos pentukoiria, jo liikuntaan ja siivoukseen voi varata tuplamäärän aikaa.