Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, lähtisitkö yksin autolla lähes 1300km päähän?

Vierailija
22.03.2024 |

Haaveilen pääseväni joku päivä Norjan Nordkappiin ja sinne on meiltä matkaa n.1300km. Olen sinkku eikä taida olla ketään joka lähtisi mun kanssa. Toisaalta en kyllä kenen tahansa kanssa lähtisi ja yksin matkustaessa saisi tehdä oman mielen mukaan aikataulut jne.

Ajatus olisi jos ajaisi esim. Tornioon asti ja yöpyisi siellä hotellissa. Sitten jatkaisi matkaa. Auto on tilava farmari jonka perään mahtuu patja eli voisi yöpyä autossa. Kohteessa sitten joko hotelli tai leirintäalueelle.

Mietin vain, että onhan tuossa aikamoinen ajomatka yksin ajettavana. Sitäkin mietin, että onko naisen turvallista lähteä yksin ja yöpyä autossa. 

Matkailija

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkitys tässä on sukupuolella?

M57

Vertaistuki.

Kerro lisää.

Ok. On ihan eri asia lähteä tien päälle naisena, kuin miehenä. Naisella on aina olemassa pelko raiskatuksi tulemisesta. Onko miehellä?

Kysyjä ehkä haluaa tietää missä ja miten naiset ovat majoittuneet ja uskaltaneet sen tehdä - yllä mainitusta syystä. On ihan eri asia elää elämää naisena, kuin miehenä. Naiset (usein) pelkäävät heihin kohdistuvaa väkivaltaa. Nainen ei myöskään (usemmiten) pysty puolustautumaan miestä vastaan, jos tähän tulee tarvetta. Nainen haluaa tietää miten muilla on vastaavassa tilanteessa käynyt, miten he ovat selvinneet ja uskaltaisivatko he.

Oliko vaikeaa veikata.

Ei näillä ymmärryksessä ole vikaa, kunhan trollailevat kun ei ole muuta tekemistä työttömällä ja naisettomalla.

Vierailija
42/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että aihe on vanha joten ap on varmaan jo reissunsa tehnyt. muta vastaan silti että lähtisin. olen aina haaveillut tekeväni jonkun tuomlaisen matkan, oma auto vaan on sen verta vanha että en ole varma uskaltaisiko sen kanssa löhteä jos hajoaa reissussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin viime kesänä kuopiosta Nordkappiin. Yövyin ekan yön Rovaniemellä josta jatkoon olderfjordiin asti. Siellä olin toisen yön. Sieltä jatkoin Nordkappiin ja Hammerfestiin.  Tosi turvallista matkustaa naisena yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan