Jos ruuan hinta kallistuu 70% miten reagoit?
Ja miten reagoisit jos käteinen lakkautettaisiin?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Herään ja huomaan että se oli vain unta.
Elämä vai ruoka?
Muuttaisin Kongon demokraattiseen tasavaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin Kongon demokraattiseen tasavaltaan.
Minä taas muuttaisin Albuquerqueen.
Putin-trolli taas pelottelee yksinkertaisia.
Odotan kun mummot tulee kaupasta kauppakassien kanssa.
Minua ei sinällään haittaisi vaikka kaiken ruoan hinta jopa kaksinkertaistuisi. Ostaisin mitä aiemminkin. Olen tietysti etuoikeutettu. Käteisen katoaminen ei juurikaan vaivaisi myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä vai ruoka?
Kyllä.
Miten nuo kaksi asiaa liittyy toisiinsa? Ruokaan menee nykyisin noin 200€/kk, mikä on 4000€/kk nettotuloistani 5%. Jos se kallistuisi 70%, menisi 340€, niin se olisi 8,5%. Sillä ei olisi mitään merkitystä taloutteeni. Säästöön jäisi 140€/kk vähemmän.
Eikä käteisen loppuminenkaan elämääni vaikuttaisi, jos vain kortit toimisivat. Vaan kun eivät aina toimi, kun pankkien yhteyksissä on katkoksia. Joskus on jäänyt ostokset kassalle, kun ei ollut käteistä, eikä kortti toiminut. Siksipä minulla nykyisin on aina myös käteistä lompakossa.
Vierailija kirjoitti:
Putin-trolli taas pelottelee yksinkertaisia.
Et tiedä minusta mitään. Nauran sinulle. Hah. Olet oikeasti pelkuri rotta joka kuvittelee olevansa tärkeä, et ole. Olet säälittävä surkimus. En vaivaudu lukemaan rotan viestiä.
Kasvatan itse, kerään, metsästän, vaihdan työsuoritukseen/käyttöhyödykkeeseen/nautintoaineeseen, säännöstelen sitä mitä on.
En mitenkään, ehkä sadattelisin hintojen nousua hetken. Käteinen voitaisiin lopettaa vaikka heti. Sopisi mainiosti!
Eipä vaikuttaisi, vähän vähemmän jäisi säästöön, mutta ei tarvitsisi tinkiä mistään.
Niin hullu hallitus, että voisi oikeasti tapahtuakin.
T: tuntematon
Reagoinnista en tiedä, mutta varmaan kuolisin nälkään.
No kyllä se käteisen lakkauttaminen varmaan ihan oikeastin on agendalla jossain tulevaisuudessa. Ehkä tänne syntyy sitten joku USD-pohjainen pimeä talous.
Kai se on pakko vähentää ruokailua