Suklaassa matoja
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa suklaissa on ötököitä ja niiden osia. Ihan luonnollista.
Niitä on myös salaateissa ja vähän jokapuolella.
Salaateissa varsinkin. Maktaakohan kaikki kebab kioskit pestä salaattinsa?
Tsoklit rein, som stei drai änd oters fiil the pein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa suklaissa on ötököitä ja niiden osia. Ihan luonnollista.
Niitä on myös salaateissa ja vähän jokapuolella.
Salaateissa varsinkin. Maktaakohan kaikki kebab kioskit pestä salaattinsa?
Mä löysin kerran (ja tästäkin on jotain 10 vuotta aikaa) yhdestä lounasravintolan salaatista madon. Eikä se ollut mikään pieni valkoinen mato, vaan ihan sellainen onkimato. Varmaan 10cm.
Ja lapsena 80-luvulla kun oli niitä kauheita Budapest konvehteja, mitä saatiin joululahjaksi, niissä vilisi matoja.
Muistan myös nähneeni teininä (kun vielä näinkin jotain) useinkin ihan ruukkusalaateissa pieniä hyönteisiä. Niitä oli vaikea havaita koska ne olivat pieniä ja vihreitä, ne erotti oikeastaan vain tuijottamalla tarpeeksi pitkään jolloin näki niiden liikkuvan hyvin hitaasti..
Sen jälkeen en ole tuijotellut niitä, vaan olen aina pessyt salaatit todella huolellisesti, mutta ei sekään mitään auta. Kyllä niissä salaateissa on aina jotain elämää ja niiden toukkia tai munia. Sen huomaa erityisesti siinä vaiheessa kun alkaa itse kasviksia viljelemään.
Viime kesänä mulla oli parvekkeella paljon rehuja kasvamassa, osa itse kasvatettuja, osa ostettuja taimia enkä saanut yhdestäkään niistä mitään syödäkseni. Kaikissa oli niin paljon viliseviä öttinkäisiä ja kun yhdessä on, on niitä sitten kaikissa muissakin.
Nyt vasta ymmärrän karanteenin merkityksen. Ja viljelyn vaikeuden ja arvostuksen.
Kyllä se kuulkaas vaan on niin, että me kaikki syödään ötököitä jatkuvasti, tietämättämmekin.
Miksen löydä sitä lehtijuttua mistään? En käytä tiktokkia.
Yök, näin videon, mutta ötököitä on joskus tuotteissa, ei voi mitään.
Olen minäkin syönyt persikkaa, jossa vasta parin haukun jälkeen huomasin valkoiset madot.