Rahaa jäljellä vain 12.45€, tuet tulee yli viikon päästä, jääkaapissa on paketti kahvia, kinkkusuikale ja kananmunia, miten selvitä?
Rahaa jäljellä vain 12.45€, tuet tulee yli viikon päästä, jääkaapissa on paketti kahvia, kinkkusuikale ja kananmunia, miten selvitä?
Kommentit (202)
Ensi kesänä kaikilla on töitä, ma muillakin. Aasialaiset marjanpoimijat eivät saa työlupaa tms.
En olekaan ymmärtänyt, että miksi maahan, jossa on todella paljon tuilla eläviä ma muja, tuotetaan toiselta puolelta maapalloa työntekijöitä. Ei mahdu mun kaaliin.
Jos työtön ei mene marjanpoimintaan, sossuntuet pois. Näin säästyy paljon veroeuroja, jotka voidaan sijoittaa terveydenhoitoon, jotta saadaan meille kaikille veronmaksajille tarvittavat lääkäripalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim peruna on alle euron kilo, kana munat edullisia, samoin kaurapuuro jne.
En tykkää perunoista enkä kaurapuurosta. Karppaan.
No, perunan sijaan kvinoaa, superterveellistä. Tai vaikka banaania ja munia
Vierailija kirjoitti:
Ensi kesänä kaikilla on töitä, ma muillakin. Aasialaiset marjanpoimijat eivät saa työlupaa tms.
En olekaan ymmärtänyt, että miksi maahan, jossa on todella paljon tuilla eläviä ma muja, tuotetaan toiselta puolelta maapalloa työntekijöitä. Ei mahdu mun kaaliin.
Jos työtön ei mene marjanpoimintaan, sossuntuet pois. Näin säästyy paljon veroeuroja, jotka voidaan sijoittaa terveydenhoitoon, jotta saadaan meille kaikille veronmaksajille tarvittavat lääkäripalvelut.
Tuet pois jos ei poimi marjoja? Ei kaikki voi poimia marjoja, ei kestä terveys ja autokin tarvitaan, ei ne marjat kasva talon takana vaikka asuis maaseudulla.
Aika monta kiloa saa pottuja tuolla rahalla, kyllä niillä reilun viikon elää ja joka päivälle on esim kananmuna, pikkusen kinkkua tai kalapuikko. Ei tarvi ees koko rahalla ostaa pelkkää pottua, saattaa olla varaa ostaa vaikka lisää munia. Pottu pitää nälkää, sisältää jopa vähän vitamiineja ja munista saa proteiinia. Ens kuussa sitten tarkempana, ei mitään kalliita kinkkusuukalrira, ranskalaisia eikä kalapuikkoja niin rahat riittää.
Kannattaisi olla töissä ja hankkia muitakin tulolähteitä.
Tällä viikolla tullut matkakorvauksia ja päivärahoja 600 eurolla, pääomatuloja 100 eurolla ja ensi viikolla lisää pääomatuloja ja palkka.
Tarvitsisin rengin fyysiseen työhön. Maksan sulle 4e tunti. Ens vuonna 3e. Poikatyttö isotissinen myös haussa. Kalusteiden pesua kylmällä vedellä, kun mulla ei oo 12 ekee lämpimään veteen. ..ttu mitä valittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuut mun tyttöystäväksi niin saat 10e päivässä/300 e kuussa
Olen karvainen mies
AP
No sitten saat 15 euroa päivä.
Et sinä ap millään selviäkään. Tosi surullista.
Ap, olen itse tullut toimeen paljon vähemmällä. Olin kolme viikkoa ilman rahaa ja 10€ tilillä. Ostin kuivaherneitä ja näkkileipää. Ei toki mikään luxus-ateria, mutta tulin kyllä toimeen ja nälkää en kärsinyt. Kävin kävelyllä luonnossa, josta sain voimaa jaksaa eteenpäin. Kesällä keräsin mustikoita ja syksyllä sieniä ja onhan niitä muitakin luonnossa kasvavia yrttejä ja kasveja, josta tehdä ruokaa. Mutta toki asuin Helsingin laitamilla, jossa oli metsää lähellä, mutta ymmärrän, että ei näin kaikilla.
Paketti puurohiutaleita, pussi halvinta makaronia ja kenno kananmunia. Kyllähän sillä hengissä pysyy vaikka ei herkkua olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois jos ei poimi marjoja? Ei kaikki voi poimia marjoja, ei kestä terveys ja autokin tarvitaan, ei ne marjat kasva talon takana vaikka asuis maaseudulla.
Seli seli. Ei niillä aasialaisillakaan omia autoja ollut. Kyllä nämä marja-firmat kuskaavat ja antavat välineet. Suurin osa työttömistä pystyy kävelemään.
Kai nyt on edes kaurapuuroa...kaurapuuro paketti riittää viikon jos syö pelkästään kaurapuuroa ja hernekeitto purkit.
Parhaimmillaan olen tullut toimeen viikon yhdellä 1 kg kaurahiutale paketilla ja 3 putkilla hernekeittoa
Vierailija kirjoitti:
Dyykkaamaan kaupan roskikselle.
Tuo on Suomessa laitonta
Osta 5 pussia herneitä, jauhoja ja hiivaa leivät leipomiseen, kaalia, porkkanaa ja lanttua. Muista syödä kaali ja lanttu raakana vitamiinien saamiseksi. Terveellistä ja jopa vegaanista. Herneistä teet hernekeittoa. Pari päivää voit myös paastota, se puhdistaa elmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen kulutat rahasi?
Vuokra, hygienia tuotteet, sukat yms
AP
Mannertenvälisiltä lennoilta saa ilmaisia sukkia mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt on edes kaurapuuroa...kaurapuuro paketti riittää viikon jos syö pelkästään kaurapuuroa ja hernekeitto purkit.
Parhaimmillaan olen tullut toimeen viikon yhdellä 1 kg kaurahiutale paketilla ja 3 putkilla hernekeittoa
En pysty syömään kaurapuuroa kun vatsa ei kestä
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. Ei niillä aasialaisillakaan omia autoja ollut. Kyllä nämä marja-firmat kuskaavat ja antavat välineet. Suurin osa työttömistä pysty
Mitä seki seli? Asun maalla ja marjojen perässä saa ajaa tuntikausia, ei niitä joka mättäällä kasva. Minäkin voin kävellä mutta en pääse ojien yli enkä voi poimia marjan marjaa. Enkä ole työtön.
Lild makkarat 1€ pkt /400g ja valmiit keittojuureksett 750g 1.15€ pussi. Halvempaa ruokaa saa vielä jos tekee juurekset itse. Halpaa ja riittoisaa
Tuolla saa hyvin munia ja perunaa ,ehkä leipääkin vielä
On ainakin ravitsemuksellisesti hyvää