Milloin lumet sulaavat? Tää talvi on loputon.
Alkaa tuntuu jo todella raskaalta tää kolea ja harmaa sää.Oispa edes -15 ja aurinkoinen sää.
Tää lumisade tuntuu olevan loputon. Kohta huhtikuu.
Kommentit (51)
Voi voi, tätä on Suomessa asuvan arki ja luulisi ja tottuneen siihen. Mieluummin talvi.
Joo kyllä ne kesäksi sulaa,minä lähden silloin mekikoon hehikoo mecikoon mexikoon,,,,,,,, ola ola ,huumetta nuppiin ola ola.
Hassua miten me ajatellaan erilailla. Minusta talvi loppui aikaseen. Ensin helkutin kylmää ja nyt jo pitkään ollaan oltu plussan puolella tai korkeintaan vähän alle 0. Se paras talvi jäy jotenkin kokonaan pois.
Kyllä lumet ehtii juuri ja juuri sulaa ennen ensilumia.(ehkä)
No ei täällä lounaisrannikolla lunta ole. Hanhetkin palasivat jo 😶
Muutaman viikon kuluttua alkaa olla aika sulaa. Toisaalta sitten vappu on aika usein luminen etelässäkin. Ja minä muistan 80-luvulta erään kesäkuisen aamun, jona lähdin Helsingin kehyskunnassa polkemaan pyörällä kesätöihin lumen peittämän maiseman halki. :)
Eilen paistoi aurinko, tänään ei. Ihan hyvä tasapaino.
Maata jo näyttää toisin kuin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
6kk ollut talvea. Onhan siinä.
Onko sinun talvesi alkanut jo syyskuussa? Meillä Itä-Suomessa se alkoi vasta marraskuussa, eli ihan normaalissa aikataulussa tässä on menty.
Täällä taspa routa vaurio,en päivääkään vaihtaisi pois vaikka muualla parempi ois.
Koti maani ompi Suomi,En kaipaa muuta,hyvää ...jauhamista.....kyllä te tiedätte,sinä olet minä ja minä olen sinä.
Mulle talvi oli tammikuun alku, jolloin oli lunta ja muutama aste pakkasta, puitakin on kulunut lämmitykseen vähemmän kuin viime vuonna.
Varsinaisessa Suomessa ei ole enää lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6kk ollut talvea. Onhan siinä.
Onko sinun talvesi alkanut jo syyskuussa? Meillä Itä-Suomessa se alkoi vasta marraskuussa, eli ihan normaalissa aikataulussa tässä on menty.
Lokakuussa tuli lumi. 6kk on ollut lumi maassa.
Minusta tämä talvi ei ole ollut mitenkään erikoinen. Lumet on sulaneet jo paljon, ei ne koskaan täälläpäin ole kokonaan lähteneet tässä vaiheessa, vähän ennen vappua yleensä sulaa viimeiset isot lumikasojen jämät.
Kevät on lonkeron (kansallisjuoma) värinen.
Syksy myös
Ja osin talvi, välillä myös kesä
Huhtikuun lopussa tai toukokuussa? Ellei välillä sula. Sitten pölyää hiekat, ellei niitä poisteta. Aurinkoa tulee kyllä esiin joinakin päivinä, kohta.
Kuinkahan tyhmältä niistä helsinkiläisistä ilmastopropagandisteista tuntuu tällä hetkellä, jotka viisitoista vuotta sitten hiihtivät keskustan kaduilla julistaen, että suomessa ei ole enää lunta talvisin.
Tuossa kun käy keskustassa päivittäin niin ihan näkee lumien sulavan joka päivä.
Täällä etelä ruotsissa laulaa jo peipposet eli puoli kuuta peipposesta, västäräkistä vähäsen ja pääskysestä ei päivääkään 😎