Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäläinen ihminen vatvoo vuosia vanhoja asioita ja kantaa kaunaa

Vierailija
22.03.2024 |

jostain mitä on sanottu vuosia sitten? Miten tälläistä ihmistä voi auttaa pääsemään yli menneistä?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen kiusaaminen on eri asia, mutta ajatellaan, että joku eli henkilö Ö on julkaissut vaikka somessaan kuvamateriaalia, josta henkilö X on tehnyt johtopäätöksen julkaisijan elämäntavoista ja puhunut siitä lähipiirilleen, mistä johtuen henkilö Y on kysynyt henkilöltä Q onko Ö sellainen, minkä Ö on kuullut ja loukkaantunut epäilystä, vaikka on aiheuttanut epäilyn omalla käytöksellään.

Korjasin kirjaimet selkeydeksi.

Eli henkilö X on tehnyt väärän "johtopäätöksen" itselleen suhteellisen tai täysin vieraasta ihmisestä. Väärän johtopäätöksen innostuttamana hän on intoutunut valehtelemaan ympäriinsä itselleen suhteellisen tai täysin vieraasta ihmisestä, josta hän vastenmielisen kiihkeästi uskoisi mielellään pahaa, vaikkei se pitäisikään paikkaansa.

Vierailija
42/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koulukiusattuna kuullut kaikenlaisia loukkauksia monen vuoden ajan. Kaikkea en muista, mutta muutaman jutun muistan sana sanalta. Muistelenko niitä joka päivä? En muistele, mutta välillä ne tulevat mieleen pakostakin. Sellainen on ihmismieli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen kiusaaminen on eri asia, mutta ajatellaan, että joku eli henkilö Ö on julkaissut vaikka somessaan kuvamateriaalia, josta henkilö X on tehnyt johtopäätöksen julkaisijan elämäntavoista ja puhunut siitä lähipiirilleen, mistä johtuen henkilö Y on kysynyt henkilöltä Q onko Ö sellainen, minkä Ö on kuullut ja loukkaantunut epäilystä, vaikka on aiheuttanut epäilyn omalla käytöksellään.

Korjasin kirjaimet selkeydeksi.

Eli henkilö X on tehnyt väärän "johtopäätöksen" itselleen suhteellisen tai täysin vieraasta ihmisestä. Väärän johtopäätöksen innostuttamana hän on intoutunut valehtelemaan ympäriinsä itselleen suhteellisen tai täysin vieraasta ihmisestä, josta hän vastenmielisen kiihkeästi uskoisi mielellään pahaa, vaikkei se pitäisikään paikkaansa.

Mutta miksi henkilö Ö on halunnut antaa itsestään erilaisen kuvan somessa kuin mitä väittää olevansa? Ja loukkaantuu, kun joku on päätynyt tähän johtopäätökseen hänen julkaisunsa pohjalta?

Vierailija
44/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tällaisessa tilanteessa, että toinen osapuoli kaiketi haluaisi puhua tai olisi ainaki halunnut, asiat selviksi. Veikkaan että tuohon asiat selviksi puhumiseen ei vaan sisälly esimerkiksi taloudellinen korvaaminen siitä mitä hän aiheutti. Eli toive olisi kättä päälle ilman mitään vastuuta.

Just näin.  Sama olisi täälläkin se erään tahon tarve saada asiat selviksi.  Saada pestyä itsensä puhtaaksi.  

Ei onnistu.  Väittäköön sitten vaikka hamaan tappiin asti, että kuinka ei ole saanut asiaa selvitetyksi. kun toinen osapuoli "ei voi antaa anteeksi".  

Kun tulee rahatukon kanssa, niin sitten selvitetään ja annetaan anteeksi.  Sitä ei vaan tule tapahtumaan.  Vältellään sitten toisiamme loppuikämme.  Kyllä se minulle hyvin sopii.  Ei hänen seuransa minua niin kovasti kiinnostakaan, että siinä mitään menettäisin.  

Vierailija
45/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikea unohtaa jos koko ajan toinen toistaa samat virheet mitään oppimatta saati vastuuta kantamatta ja kuvittelee että aika korjaa.....

Vierailija
46/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen taida auttaa kuin se, että itse ymmärtää lopettaa huonojen muistojen muistelun.

Minulle kävi niin, tajusin vain rääkkääväni itseäni huonoilla muistoilla Mitä noista enää, ne ovat menneisyyttä, miksi tuoda itse ne omaan nykyisyyteensä. Päästin niistä irti, enkä halua palata entiseen.Haluan olla onnellinen, edes nyt.

Vierailija
47/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en anteeksi anna serkullekkin kostanut jo 40v kannattais miettiä kelle hittuilee. meillä menee jo toisessa polvessa pojat jatkavat kun minusta aika jättää. kaksi kertaa oikeudessa todettu minun olevan oikeassa. narsistit kuvittelevat että anteeksi pyynnöllä kaikki on paikattu. EI  ANTEEKSI ANTOA KOSTO ON VIOMISTAVAA.

Vierailija
48/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaikea unohtaa jos koko ajan toinen toistaa samat virheet mitään oppimatta saati vastuuta kantamatta ja kuvittelee että aika korjaa.....

Ja sinä et tajua ottaa välimatkaa? Kuka tuossa onkaan se tyhmä.

Vierailija
49/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nämä, jotka eivät voi töitä tehdä, kun alakoulussa sanottiin kakkapyllyksi.

Vierailija
50/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

välimatka otetaan miten kun asutaan saman katon alla 

Vierailija
51/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuva.

Ja siis sanon tämän kaikella ymmärryksellä, koska itsekin olen sellainen tiettyyn pisteeseen asti.

Mutta kyllä katkeroituneista ja kaunaisista ihmisistä paistaa läpi uhrimentaliteetti. Jäädään vellomaan niihin huonoihin kokemuksiin eikä pystytä ajankaan kuluessa nousemaan niiden yläpuolelle. 

On yksi asia ottaa opiksi ja olla luottamatta johonkin tiettyyn henkilöön aiempien kokemusten perusteella, mutta se, että vuosikymmeniä toistellaan kuinka joku toinen ihminen on onnistunut pilaamaan elämäsi, niin kyllä jossakin vaiheessa se alkaa olemaan ihan omalla vastuulla onko se elämä pilalla vai ei.

Vierailija
52/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. 

Vastenmielinen isäpuoli rusikoi minut henkisesti, kun olin varhaismurrosikäinen ja murrosikäinen.

Olin sievä ja kiltti lapsi, luokkani priimus ja tein kotona todella paljon kotitöitä. Vanhan ja tympeän isäpuoleni mukaan en ollut yhtään mitään tai osannut mitään. 

Pidän julmana sitä, että hän nöyryytti lasta. 

Vierailija
53/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen ihminen, kuten entinen "paras ystäväni". 

Vierailija
54/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat ja lahjattomat. Jäädään vellomaan menneisyyteen eikä osata elää ja mennä eteenpäin. Myös tyhmät jotka eivät hahmoita että elämään kuuluu myös epämiellyttävät asiat.

Vierailija
55/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että joku muistelee sanomisiani huonolla tavalla. Ihmetyttää vaan että hän unohtaa omat sanomisensa tyystin??

Vierailija
56/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä en anteeksi anna serkullekkin kostanut jo 40v kannattais miettiä kelle hittuilee. meillä menee jo toisessa polvessa pojat jatkavat kun minusta aika jättää. kaksi kertaa oikeudessa todettu minun olevan oikeassa. narsistit kuvittelevat että anteeksi pyynnöllä kaikki on paikattu. EI  ANTEEKSI ANTOA KOSTO ON VIOMISTAVAA.

Lääkkeet? 

Vierailija
57/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaa ei tarviikaan, mut voi antaa anteeksi, mut sekään ei itsestään tapahdu.

Vierailija
58/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nämä, jotka eivät voi töitä tehdä, kun alakoulussa sanottiin kakkapyllyksi.

Henkinen väkivalta on pahempaa kuin fyysinen ja sitä puolustelee juuri sen henkisen pahoinpitelyn suorittajat.

Vierailija
59/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen ihminen, kuten entinen "paras ystäväni". 

Kiusasitko häntä?

Vierailija
60/74 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia menneitä ole mikään pakko unohtaa tai antaa anteeksi.

Ei niitä anneta anteeksi. Minä sain 5-vuotiaana silmille täyden lastin hiekkaa. Kun näen tyypin seuraavan kerran niin se on paskana tiputuksessa muutaman tunnin päästä.