Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat järkyttyivät uusista 30 euron puheluista: Ihmiset eivät muutu varakkaiksi, vaikka kuinka haluaisimme

Vierailija
22.03.2024 |

Soita 5 - 10 kertaa terveyskeskukseen, pienen vaivasi tähden, maksa sitten siitä ilosta 150-300 euroa.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010303547.html
Hoitajat järkyttyivät uusista 30 euron puheluista: Ihmiset eivät muutu varakkaiksi, vaikka kuinka haluaisimme

Pirkanmaalla on tähän mennessä laskutettu asiakkaita ainoastaan lääkärien soittamista puheluista. Nyt laskutetaan lähes kaikista puheluista.
Tilaajille

Mikko Aaltonen
2:00 | Päivitetty 8:30

Pirkanmaan hyvinvointialueella (Pirha) kytee HS:n tietojen mukaan sairaanhoitajien ja ylemmän johdon välinen luottamuspula.

Pirhan aluevaltuusto päätti, että huomattava osa erikoissairaanhoidon ammattilaisen ja potilaan välisistä puheluista on helmikuun alusta lähtien niin sanottuja hoitopuheluita, joista otetaan 30 euron palvelumaksu.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollainhan pitää uusien johtajien ökypalkat maksaa

Johtajia on parikymmenkertainen määrä, kun oikeasti pärjättäisiin viidellä yliopistosairaalapiirillä.

Vierailija
162/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi, että tuo 30 euroa menisi suoraan puhelinlaskuun? Puhelinyhtiö hoitaisi mahdollisen perinnän ja sulkisi liittymän  jos laskua ei makseta.

Joka kerta suljettaisiin eri prepaid liittymä, jossa saldo ei riitä? Kätevää. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Kerrotko vielä miten vasemmiston unelma rahoitettaisiin?"

Ottamalla tänne suuria määriä reippaita nuoria miehiä Afrikasta ja Lähi-idästä tekemään työtä.

Vierailija
164/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä mutta mitä teillä Suomessa oikein tapahtuu? Täällä Hollannissa voin marssia lääkärille ja kaikki päivittäisvaivat ja LÄÄKÄRIN, ei hoitajan, näkeminen on aina ilmaista ja onnistuu joko samana päivänä tai kiireettömänä aina viikon sisällä? Viimeksi poistatin luomen ja otatin papakokeen, yksi soitto per juttu, lääkäriaika parin päivän päähän, asianmukainen hoito, ei maksun maksua.

Jos terveydenhoito ja lääkärit alkaa maksamaan kolmekymppiä per puhelu, niin ihmiset ei yksinkertaisesti vain enää soita. Siis ennen kuin on pää kainalossa tai levinnyt kivulias syöpä. Eikö olisi kaikkien etuna hoitaa vaivat heti ja helpolla kun ne ovat vielä pieniä ja hallittavissa?

Sannan ja Kristan sote tapahtui.

Tätä sotea on alettu alunperin sorvaamaan nimellä Paras.

Vierailija
165/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on voi voi. Hallitus aikoo leikata sotesta 1,5 miljardia LISÄÄ.

https://yle.fi/a/74-20080451

Saat mitä tilaat.

Vierailija
166/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan Satakunnassa hoitajat pakotettiin " kouluttamaan" potilaita suosimaan sähköistä asiointia jonotuttamalla asemalle saapuneita tunteja.

Törkeää istuttamalla istuttaa vanhoja ihmisiä keskenään tyhjän panttina tuntitolkulla. Tuolla tavalla saa myös virukset leviämään maksimaalisesti. Terveydenhuollon asioinnin pitäisi olla tyyliin: nopeasti ajallaan sisään ja nopeasti ajallaan ulos. Kyse ei ole mistään ravintolasta, jonne meneminen on vapaaehtoista.

Vierailija
167/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Ja sitten ei saisi paikan päällekään mennä. En minä ainakaan rupea mitään 30e puheluita soittamaan. Menen sitten tiskille.

Vierailija
168/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se etenee.. yhteiskunta vedetään oikeistolaiseksi markkinayhteiskunnaksi. Kaikki maksaa. 

Tätä kuitenkin haluttiin, koska vaalit meni miten meni. Nauttikaa nyt.

Minä äänestin toisin, mutta enemmistö määrää.

Sinun edellisellä kerralla äänestämään viisikko runnoi sitten läpi. Nyt on maksun aika. 

Vierailija
169/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinhän tämän halutaan johtavan.

Lukuisia terveyskeskuksia suunnitellaan lakkautettaviksi, puhelinpalveluita tarvitaan sitten enemmän.

Puhelinpalveluilla ei tee yhtään mitään, vääriä ohjeita antavat. Minuakin kehoittivat vaan olemaan kotona kun oli kova kuume "juu flunssaa se vaan on" no EI OLLUT VAAN VERENMYRKYTYS!!!!!!

Vierailija
170/176 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se etenee.. yhteiskunta vedetään oikeistolaiseksi markkinayhteiskunnaksi. Kaikki maksaa. 

Tätä kuitenkin haluttiin, koska vaalit meni miten meni. Nauttikaa nyt.

Minä äänestin toisin, mutta enemmistö määrää.

Sinun edellisellä kerralla äänestämään viisikko runnoi sitten läpi. Nyt on maksun aika. 

Ei tuota voinut ikuisesti lykätä. Sipilän hallituksen aikana alueita varten tehtiin sadoilla miljoonilla euroilla tietojärjestelmiä. Niilläkin tulee se parasta ennen-päiväys jossain vaiheessa vastaan.

Vierailija
171/176 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Ja sitten ei saisi paikan päällekään mennä. En minä ainakaan rupea mitään 30e puheluita soittamaan. Menen sitten tiskille.

Ensinnäkin tämähän koskee erikoissairaanhoitoa, ei terveyskeskusta. 

Ja erikoissairaanhoitoon nyt  et missään herran rakkaudessa ole tähänkään saakka saanut mennä paikan päälle. Tai mikä kieltää menemästä esim. sairaalan neurologin vastaanottotiloihin, mutta sisälle et pääse. Pitää olla lähete hoitoon tai ajanvaraus. 

Terveyskeskuksen ohjeistuksessakin lukee, että pitää soittaa ensin. Tiedän tapauksen, jossa asiakas meni tk:een luukulle päästäkseen kiirevastaanotolle. Hoitaja oli kehottanut häntä soittamaan ensin. Asiakas oli mennyt ulos ja soittanut siitä oven takaa. :D En muista pääsikö edes sisälle. 

Vierailija
172/176 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä iskee suoraan eläkeläismummojen kukkaroon. Vanhemmiten useimmat sairaudet tulee. Työikäiset saavat työterveyshuollon, ne joilla töitä enää on.

Ei kaikki työikäiset saa työterveyshuollosta kuin ne työn kannalta pakolliset, lakisääteiset palvelut. Eli käytännössä siis saikkutodistuksen, jos ei pysty tekemään töitä. Itse olen ollut koko ikäni töissä sellaisissa työpaikoissa, jossa työterveyshuolto on ollut tuolla tasolla. Minulla on pieni palkka, eikä varaa 30 euron hoitopuheluihin. Ajattelinkin ilmoittaa, ettei minulle saa lainkaan soittaa maksullisia puheluita. Olisi hyvä, jos mahdollisimman moni Pirkanmaan hyvinvointialueella kieltäisi soittamasta itselleen sellaisia puheluita. Ehkä sillä voisi olla jotain vaikutusta tuohon.

Vierailija
173/176 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä iskee suoraan eläkeläismummojen kukkaroon. Vanhemmiten useimmat sairaudet tulee. Työikäiset saavat työterveyshuollon, ne joilla töitä enää on.

Ei kaikki. Työterveyshuoltoon ei minimissään kuulu lääkärin tai sairaanhoitajat palvelut. Tosi yleinen harha tuntuu olevan että lääkäri on pakko järjestää, mutta ei ole.  Jopa sairaslomalappu pitää hakea muualta kuin työterveyshuollosta.  

Vierailija
174/176 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10+ vuotta sitten ei muistaakseni vielä joutunut julkisella puolella maksamaan lääkärin soitoistakaan. On tämä aika pudotus kyllä aiempaan verrattuna. Pitäisi saada joku nettipalvelu, josta voisi itse käydä ilmaiseksi katsomassa kaikki lääkärin tekemät kirjaukset ja hoito-ohjeet. Netistä kuitenkin löytyy tietoa, jonka perusteella voisi tulkita monien kokeiden tuloksetkin itse. 

Vierailija
175/176 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä sellainen "itsepalvelukassa" terveyskeskukseen.

Siellä voisi määrätä itselleen tutkimuksia vaikka kolikkoautomaatilla (saa maksaa kortillakin, muista plussaedut). Voisi ottaa röntgenkuvia ja verinäytteitäkin. Maksu automaattiin ja sitten haluamaansa kuvaan. Luukusta tulisi sitten keuhkokuvat tms., joista voisi tutkailla, että näyttääkö pahalle. 

Jos verikokeen haluaisi, käsivarsi tai sormi tökättäisiin rööriin ja siellä neula tuikkaisi reiän ja veret valutettaisiin astiaan. Automaatista tuleva lappu kertoisi, miten menee. 

Lääkkeet voisi hyvin myös määrätä itselleen. Valotaululta vaan ruksattaisiin mitä halutaan. Apteekkejakaan tarvittaisi ollenkaan, kun automaatista putoaisi niin nitropurkit kuin antibiootitkin. 

Vierailija
176/176 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10+ vuotta sitten ei muistaakseni vielä joutunut julkisella puolella maksamaan lääkärin soitoistakaan. On tämä aika pudotus kyllä aiempaan verrattuna. Pitäisi saada joku nettipalvelu, josta voisi itse käydä ilmaiseksi katsomassa kaikki lääkärin tekemät kirjaukset ja hoito-ohjeet. Netistä kuitenkin löytyy tietoa, jonka perusteella voisi tulkita monien kokeiden tuloksetkin itse. 

Mites ois tuo OmaKanta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän