Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun rahaa ei vaan jää säästöön

Vierailija
22.03.2024 |

Teen kahta työtä, eli normaalia päivätyötä ja keikkaa vielä lisäksi. Silti tuntuu ettei mikään riitä. On vielä iso laina, teinien harrastuksiin uppoaa muhkea potti, koko ajan joku hajoaa (autot, kodinkoneet yms). En valita menoista, mutta tuntuu että olisi kiva jos näillä tuloilla jäisi joskus säästöönkin. Koska teen kahta työtä, niin toki meillä eletään ja saa elää eli ei sinänsä pihistelyä, mutta silti olisi kiva jos joskus jäisi jotain säästöönkin.

Miten muilla?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mulla vakityö ja sivutyö, asuntolainaton omistusasunto, eikä autoa. Silti ei säästöön tunnu jäävän mitään, vaikka mielestäni on kohtuulliset kulut pääkaupunkiseutulaiseksi, eikä ole pikavippejä tai lemmikkejä tai harrastuksia rasittamassa, ruokaankin menee 400 € kuussa. Hesarin artikkelissa oli eilen, että palkasta jää inflaation takia monta sataa vähemmän ostovoimaa kuin pari vuotta sitten, ja se todella näkyy. Ne oli ne sataset, jotka ennen jäi säästöön. 

Montako ihmistä ruokit 400€:lla? Yhdelle se on nimittäin aika paljon, etenkin pääkaupunkiseudulla missä kaikki kaupat on lähellä. Jossain korvessa se  kallis kyläkauppa voikin olla ainoa vaihtoehto.

Täällä maalla mennään lähikaupungin Prismaan autolla kerran viikossa, usein työmatkan ohessa, ostamaan mahdollisimman edulliset ruuat pitkäksi aikaa. Olen aina ajatellut, että suurten kaupunkien keskustoissa nimenomaan käydään autottomina ostoksilla jossain järkyttävän hintaisessa alepassa/k-marketissa tms.

Vierailija
42/42 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän niin monessa kohtaa. Itsestään selvyyksiä on mm pesen hiukset kerran viikossa, hammastahnatuubin avaan ja käytän loppuun. Käyn tietentahtoen ulkoilemassa, tietyssä paikassa on aina pulloja, tölkkejä. 

Nyt kasvatan taimia ja kesällä myyn paljon kukkia, tai keväällä. 200 tainta on tulossa ja siivouspäivänä hyvälle paikalla. 300 oli liikaa, 200 kpl menee nopeasti. 

Naapuri muuttaa, olen saanut hirveesti kirppistavaraa. Meillä pidetään häät ja saan lainata astioita, työpanosta vastaan jne.

Paljon pienistä puroista -juttuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän