Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ostat vaatteita?

Vierailija
21.03.2024 |

Menetkö viimeiseen asti niillä mitä sinulla jo on ja ostat uudet talvikengät vasta kun vanhat hajoaa vai onko sinulla monet jemmassa tai käytössäkin ja tarjoushaukkailet alennusmyynneissä kun pakko ei ole ostaa juuri sillä hetkellä? Oletko oppinut oman tyylisi niin hyvin, että harvoin ostat hutiostoksia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä ostin nipun sukkia.

Vierailija
2/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin ostan enää, käytän loppuun mitä minulla on. Edelleen on 20 vuotta vanhat farkut käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka vuosi jotain tulee ostettua, mutta ei joka kuukausi. Yleensä pakon edessä ja äärimmäisessä hädässä. Usein kyllä ostaminen jää yritykseksi, kun ei löydy mitään. Tai en jaksa etsiä niin kauan, että löytyisi.

Vierailija
4/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteeni paikan päältä nykyisin aina ulkomailta. Suomessa on hinta/laatu/valikoima erittäin surkea. Suosin ajatonta ja klassista tyyliä. Ja ostan silloin tällöin vaikken sitä juuri tällä hetkellä tartte. 

Vierailija
5/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein. Sorrun, jos näen jotain oikein omantyylistä. 

Vierailija
6/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi tulee ostettua jotain. Yleensä kyllä käytettynä laadukkaampaa. Esimerkiksi vaatevuokraamoiden sesongista menneiden tuotteiden poistomyynnit ovat suosikkejani. Helposti saa laadukkaita ovh yli 500 euroa tuotteita edullisesti.

Vierailija
7/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on liiankin iso vaatevarasto että pariinkymmeneen vuoteen en taida tarvita mitään, sitten ehkä pitää tyyliä muuttaa :D 

Silti löydän itseni usein surffaamassa verkkokauppoja. Harvoin käytän mitään halpisketjuja vaan suosin kotimaista, eli tykkään maksaa suomalaisesta työstä.

Vierailija
8/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kuukausi tulee ostettua jotain. Yleensä kyllä käytettynä laadukkaampaa. Esimerkiksi vaatevuokraamoiden sesongista menneiden tuotteiden poistomyynnit ovat suosikkejani. Helposti saa laadukkaita ovh yli 500 euroa tuotteita edullisesti.

Näitä taitaa löytää vain suurimmista kaupungeista? Eivät taida netissä myydä?

Vierailija
9/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on liiankin iso vaatevarasto että pariinkymmeneen vuoteen en taida tarvita mitään, sitten ehkä pitää tyyliä muuttaa :D 

Silti löydän itseni usein surffaamassa verkkokauppoja. Harvoin käytän mitään halpisketjuja vaan suosin kotimaista, eli tykkään maksaa suomalaisesta työstä.

Sama vika🤦

Vierailija
10/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melko paljon vaatteita ja kenkiä, eli käytän niitä rinnakkain: ei niin, että esimerkiksi samoja kenkiä päivittäin vuosia ja "loppuun" kuluneiksi. Huonokuntoisia en käytä, eivätkä vaatteet ja jalkineet tällä käyttötavalla ihan merkittävästi kulukaan. Uusia hankin sekä normaalihinnalla että toki mielellään alesta. Tämä ei ole minulle mikään harrastus eikä iso asia, vaan jo lapsuudesta omaksuttu tapa yhdellä elämänalueella.

Vierailija
11/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu, että joka vuosi jotakin tulee ostettua, ei kuitenkaan joka kuukausi. En käytä huonokuntoisia ja kulahtaneita vaatteita. Ostan suurimman osan vaatteistani, takeistani ja kengistä käytettynä. Omistan useammat kengät, joita vaihtelen. Ne tarvitsevat myös lepopäiviä, että pysyvät pidempään hyväkuntoisina.  Tori.fi olen ostanut hyväkuntoisia vaatepaketteja, maksaen n. parikymppiä /paketti. Jos joukossa jokin mikä itselle ei sovi, lahjoitan sen eteenpäin. Myös kenkiä ja takkeja löytyy uudenveroisia, joten en uutena ole aikoihin ostanut kuin alusvaatteita. Rahasta muutenkin tiukkaa niin näin saan halvalla päivitettyä vaatevarastoa.

Vierailija
12/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kausia milloin ostan mitäkin. Esim. viime kesänä ostin 3 pellavamekkoa ja 3 pellavahousut. Tänä keväänä taas olen panostanut yöasuihin ja ostanut hihattomia yömekkoja pari sekä toppi-shortsit yhdistelmää myös pari. Näille tulee käyttöä kyllä vuosiksi kun edelliset olivat puhki kuluneet varmaan 15 vuoden ajalta ellei kauemminkin.

Nyt juuri tälle kesälle ei pitäisi olla muita ostotarpeita mutta ehkä t-paitoja voisin katsastaa missä kunnossa vanhat ovat että täytyykö uusia.

Vierailija
13/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Just ostin kesämekon.

Vierailija
14/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hyvin harvoin ja vain tarpeeseen. Nuorena ostin enemmän.

Vierailija
15/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin. Vaatekaappi pursuaa vaatteita, joita ostelin aiemmin koska onhan se kivaa. No, nyt niitä samoja vaatteita voi käyttää kyllä sitten vuosikausia, joten ehkä hyvä näin. Tarpeeseen ostan, jos jotain ostan. Viimeksi sukkia.

Vierailija
16/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut paljon vaatteita ja kenkiä, joita vaihtelen, joten eihän ne juurikaan kulu. Ostan kuitenkin uusia yleensä kolme tai neljä kertaa vuodessa netistä, lähinnä ulkomaisista verkkokaupoista. Sen lisäksi tykkään shoppailla ulkomailla ja etsin myös vintage-henkisiä vaatteita.

Mun tyyli on hyvin klassinen ja tavallaan myös rento, vaikka pidän paljon 1970-luvun klassisista vaatteista yms. Mun oikea heikkous on korut, joita ostankin sitten koko ajan. Nyt olen löytänyt Chanel-tyyliset  näytävät pukukorut, joita yhdistelen esim aitojen helmien kanssa.

Vierailija
17/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun löydän jotain kivaa halvalla. Suurin osa vaatteistani on Torista ostettu. Just ostin kolme kesämekkoa kaikki alle 10 e/kpl.

Vierailija
18/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aivan liian harvoin. Kulutan loppuun. Nyt pitäisi ostaa uusia t-paitoja kun vanhat ovat niin kulahtaneita ettei kehtaa missään näyttäytyä niissä. Vihaan vaateostoksilla käymistä ja sovittelua.

Vierailija
19/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tuli käytyä shoppaamassa useammin. Nyt 50+ikäisenä en ole käynyt vaatekaupoissa varmaan pariin kolmeen vuoteen.

Vierailija
20/24 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aivan liian harvoin. Kulutan loppuun. Nyt pitäisi ostaa uusia t-paitoja kun vanhat ovat niin kulahtaneita ettei kehtaa missään näyttäytyä niissä. Vihaan vaateostoksilla käymistä ja sovittelua.

Näkeehän sen koosta ja vaatteesta, sopiiko se. Ei tarvitse montaa sovittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan