Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Postin mukaan yksityisten pakettiautomaattien käyttö on jäänyt niin vähäiseksi, että niistä luovutaan kokonaan." - Miksiköhän...?

Vierailija
21.03.2024 |

Miksiköhän on jäänyt vähäiseksi? Minun kokemukset tällaisesta automaatista on sellaiset, että siihen jätettyjä paketteja ei haeta (pitää soittaa monta kertaa postin asiakaspalveluun, että täältä ei vieläkään ole paketti lähtenyt). Ja kun on tilannut paketin tällaiseen automaattiin, se meneekin lähes aina johonkin parin kilometrin päähän, vaikka kyseinen automaatti ei taatusti ole ollut täynnä (todennäköisesti kuski ei vaan viitsinyt ajaa yhden paketin takia sinne).

Eli posti voisi rehellisesti sanoa, miksi käyttö on jäänyt vähäiseksi.

https://yle.fi/a/74-20080219

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi tuoda pakettia, koska pitää ajaa nurmikkoa.

Vierailija
2/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen siirtynyt Matkahuollon asiakkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on melkein aina saanut paketit tuoduksi perille, mutta nyt myyjä olikin valinnut Matkahuollon, ja minä olen paininut puoli iltaa Mauno-automaatin kanssa siitä, tuleeko paketti minulle, vai pitääkö minun kierrättää se sukulaisille, jotta he voivat panna sen vaikka Postin kyytiin perille asti.

Minä vihaan kuljetusliikkeitä ja niiden typeriä palvelurobotteja ja superkalliita ja hyperhitaita palvelunumeroita!

Vierailija
4/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne nyt olekaan koko ajan täynnä?

Vierailija
5/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaliskuussa?

Vierailija
6/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne nyt olekaan koko ajan täynnä?

Ei ne yksityiset ole olleet, koska posti ei jaksa tuoda paketteja niihin.

Vierailija
7/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aina edes ymmärrä, missä ne yksityiset automaatit on. Meidän lähellä pitäisi olla yksi, mutta siinä kohtaa on vain rivitaloja. Ei mitään tonttia missä ei olisi asutusta. Onko se automaatti jonkun autotallissa vai missä?

Vierailija
8/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en aina edes ymmärrä, missä ne yksityiset automaatit on. Meidän lähellä pitäisi olla yksi, mutta siinä kohtaa on vain rivitaloja. Ei mitään tonttia missä ei olisi asutusta. Onko se automaatti jonkun autotallissa vai missä?

Meillä se on toimiston ala-aulassa. Ehkä rivarilla on jokin yleinen tila, varasto, kerhohuone tms. jossa se on.

Vierailija
9/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaliskuussa?

Då håller de på med att "rassa puutarhaa". Det tar minst en lika lång tid.

Vierailija
10/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan tuotteet aina kotiin. Maksaa vähän, mutta helpottaa elämää. Ei tarvi metsästää paketteja milloin mistäkin.

Vierailija
11/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parhaita" on ne, jotka sijaitsee jonkun kerrostalon lukitussa aulassa. Ja posti uudelleenohjaa jonkun oman paketin semmoiseen. Siinä sitten maleksit ulko-oven takana josko pääsisit sisälle jonkun kulkijan perässä hakemaan omaa tavaraasi lukkojen takaa.

Vierailija
12/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi! Meidän talossa on, ja se on ollut erittäin kätevä. Itse en ole siitä lähettänyt, vastaanottanut kyllä. On toiminut mainiosti.

En muuten edes tiennyt, että siitä voisi lähettääkin kuin ihan vasta hiljattain.

Mulla olisi voinut ollakin lähetettävää mutta nyt kun Tori on mennyt sössimään palvelunsa, en saa sinne ilmoitusta eikä niin ollen ole lähetettävääkään. Ja nyt vielä lokerotkin loppuu. Aiku kiva.

Onko vielä jotain palvelua mitä ei ole viimeaikoina tyystin ryssitty?

Vierailija
13/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaan tuotteet aina kotiin. Maksaa vähän, mutta helpottaa elämää. Ei tarvi metsästää paketteja milloin mistäkin.

Niin mäkin nykyisin, tosin joskus olis kivempi vaan hakea kerralla kuin seistä vartiossa 4 päivää odottaen. Mutta kun itsellä ei autoa ja tyhmää sitten hakea parista eri paikasta, kun osa voi olla automaatissa johon tilattu ja osa ei  mahdu niin hae sitten asiamiespostista joka avoinna 10-17.30 jotain arkisin.

Vierailija
14/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parhaita" on ne, jotka sijaitsee jonkun kerrostalon lukitussa aulassa. Ja posti uudelleenohjaa jonkun oman paketin semmoiseen. Siinä sitten maleksit ulko-oven takana josko pääsisit sisälle jonkun kulkijan perässä hakemaan omaa tavaraasi lukkojen takaa.

Tuollaiset automaatit on lähinnä ja yksinomaan tarkoitettu sen talon asukkaille jossa se sijaitsee. Ei siis henkilöille joka asuu vaikka 1-7 korttelin päässä jossain toisessa talossa. 

Vierailija
15/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Meidän taloyhtiön laatikko on aina täynnä, jotta käyttöä on...

Vierailija
16/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään odotti automaatissa yllätys kun siellä oli myös jonkun muun paketti peremmällä. En ole ennen törmännyt tuollaiseen. Jätin ylimääräisen paketin lokeroon ettei tule ongelmia.

Vierailija
17/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinalueella niitä on aika monen kerrostalon ala-aulassa. Ja kaikki nämä kerrostalot alaovineen on lukittu 24/7. Eli niihin ei pääse ilman avainta, ei edes ovikoodilla. Aina välillä alueemme puskaradiossa facessa joku kyselee, että ehtisikö joku avata hänelle senjasen kerrostalon alaoven, kun posti olikin yllättäen vienyt paketin sinne automaattiin, vaikka oli tilattu kaupalla sijaitsevaan yleiseen automaattiin. Eikä siis asu siinä talossa. Että on vähän ongelma on ei saa pakettiaan vieraasta talosta lukkojen takaa. 

Vierailija
18/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, koska en pysty liikkumaan asumukseni ulkopuolella. Lähetyksellä on kymmeniä ero tapoja päätyä paikkaan, jonne minä en pääse. Ihan kuljetusfirmasta huolimatta. 

t. Nro 3, joka vihaa kuljetusliikkeitä ja niiden typeriä palvelurobotteja ja superkalliita ja hyperhitaita palvelunumeroita

Vierailija
19/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hítto, sä et ole postininjan uhriksi vielä joutunut? 

Vierailija
20/24 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on toimiston ala-aulassa. Ehkä rivarilla on jokin yleinen tila, varasto, kerhohuone tms. jossa se on.

Näin voisi kuvitella, mutta ei sinne löydä ellei mene ihmisten pihoille. Tämä on Helsingissä ja tontit on postimerkin kokoisia. Asuntojen ulko-ovet on siihen kadulle. En todellakaan kehtaa hiippailla sinne taakse, missä on pihat. Vai onko se jossain maan alla. Käyttäisin tuota automaattia, jos vain tietäisin missä hitossa se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan