Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä, joka on asunut lähes koko elämänsä samassa kaupungissa tai jopa samassa kaupunginosassa?

Vierailija
21.03.2024 |

Niin? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut ikäni samassa alle 2000 asukkaan pikkukylässä. En tiedä mihin mun pitäis muuttaa?

N43

Vierailija
22/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus nuorempana Atlantassa ja eräällä lähiömallilla (mall = ostari) istuin siinä keskuskäytävän penkillä morsiantani odottaen (teki tuleviin häihin liittyviä ostoksia, eikä halunnut minun näkevän). Viereeni istahti erittäin kaunis nainen, oikea maailmanluokan kaunotar, erittäin hyvin pukeutunut ja huoliteltu. Hän huomasi kädessäni olevan ranskankielisen Pariisin matkaoppaan (jatkoimme matkaamme sinne seuraavaksi ja opaskirja oli tulevan vaimoni, itse en osaa ranskaa). Nainen sanoi minulle jotain ranskaksi. Vastasin englanniksi, etten ymmärtänyt, kirja on morsiameni. Nainen kertoi minulle sitten, että hänkin haluaisi joskus matkustaa Pariisiin. Vastasin, että varmaankin olette nähnyt paljon muuta maailmaa? "En, olen asunut koko ikäni Atlantassa". "Mutta olette varmaankin matkustanut USA:ssa, maassanne on niin paljon nähtävää?", "En ole, kuten sanoin olen asunut koko ikäni Atlantassa". Morsiamenii saapui samassa paikalle ja nainen alkoi puhua sujuvaa ranskaa morsiameni kanssa! En vieläkään ymmärrä tuota naista, miksi hän ei poistunut koskaan Atlantasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut koko ikäni , 70 vuotta samassa kaupungissa. Kaupunginosa vaihtunut 2x viimeisen kerran yli 40 vuotta sitten. Äitini pani paremmaksi, asui 85 v samassa osoitteessa. Ei ole ollut syytä muuttaa Rovaniemelle tai Turkuun.

No Turkuun nyt ei kannatakaan muuttaa.

Mutta Turussa parasta on nopea moottoritie sieltä pois. Orpo tosin turkulaisena yrittää laittaa tunnin junalla vielä paremmaksi. Turkulaiset vastustaa kun pelkäävät kuolevansa sukupuuttoon. Onkmulkukkaa soittanut kuolisi mukana.

Vierailija
24/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt koko ikäni samalla paikkakunnalla jopa samassa talossa 42 vuotta. Kysyttävää?

Vierailija
25/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se tarkoittaa sitä, että on isot uudet talot yli 3000 m2 tonteilla, velat maksettu alle 40-vuotiaana, kesämökit, velattomat, suvun rantatonteilla, isovanhemmat lähellä siis suojaverkot toimii, sisarukset lähellä, mukavaa yhdessäoloa ja suojaverkot sen kun laajenee. Tämä on pikkukaupunki, välimatkat lyhyitä, jää vapaa-aikaa, uudet koulut ja päiväkodit. Peruspalvelut, jäähalli, teatteri, kirjasto, uimahalli, kuntosaleja, upeat ladut/lenkkeilymaastot. Vilkas harrastustoiminta nuorille, laadukasta taiteenperusopetusta musiikki, kuvataide, tanssi, erikseen musiikkiopisto. Ym, ym. Eikä yhtään ma mua. Jokunen persuääliö, mutta nykyään ovat hyvin hiljaa, ovat niitä, joihin purrasaasta leikkaukset puree ja hyvä niin. Persut joutaa kuolla kaikki. 

Vierailija
26/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt koko ikäni samalla paikkakunnalla jopa samassa talossa 42 vuotta. Kysyttävää?

Minä olen elänyt liki koko elämäni samassa pikkukaupungissa, Hesassa kävin mutkan ja oksetti koko ajan, totesin, että pitäköön paskansa ja lähdin pois. Olen nyt 70 v. Ja olen kyllä päätöksestäni iloinen, nyt kun Helsingissä käy, niin se saasta on järkyttävää katsottavaa. Hyi. 

Vierailija
27/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut tässä osoitteessa jo 19 vuotta. Ihan itsekin ällistyin kun aloin laskemaan. Tätä ennen ehdin kyllä asua siellä ja täällä, eri puolilla kaupunkia (Hki), nyt kantakaupungissa siis nämä vuodet. Mikäs tässä ollessa, kaikki lähellä ja naapurit kivoja. 

Vierailija
28/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut ikäni samassa alle 2000 asukkaan pikkukylässä. En tiedä mihin mun pitäis muuttaa?

N43

No vaikka Madeiralle.

Vierailija
29/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumahtanut äidin helmoihin. Ei saa katkaistua napanuoraa..

Vierailija
30/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että jokainen saa elää niin kuin itse haluaa kunhan ei vahingoita muita ihmisiä tai hajota paikkoja. 

Vierailija
31/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N43

Tuo olisi pahin painajaiseni. Jos olisin sinä, olisin muutanut viimeistään 18-vuotiaana edes 20 000 asukkaan kaupunkiin. Mielellään vieläkin isompaan. 

Vierailija
32/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut samassa asunnossa 30 vuotta. Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
33/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumahtanut äidin helmoihin. Ei saa katkaistua napanuoraa..

Mielenkiintoinen ajatus, että esim. 52v, jonka äiti on kuollut 20v sitten olisi jumahtanut nimenomaan äidin helmoihin. 

Vierailija
34/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitaan. Tai korkeintaan etta hyva kun viihtyy. Onhan tuossa etuja, tutut ja omat vanhemmat yleensa lahella ja turvaverkkoja useimmilla silloin enemman kuin jos olisi muuttanut kauas uudelle paikkakunnalle tai ulkomaille. 

Ei tuollainen asia oikein muille kuulu. Miksi ihmetella jonkun random ihmisen asuinpaikkavalintaa?

Vierailija
35/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt ihan koko elämäni samassa kaupungissa. Suurimman osan tässä samassa osoitteessa. Eipä tässä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Asuminen samassa paikassahan ei estä esim. matkustelua. Itse olen käynyt noin sadassa maassa, vaikka asumisen osalta olenkin "jumahtanut" paikoilleni. 

N48

Vierailija
36/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se yksistään minulle vielä paljoa kerro, mutta kieltämättä monesta (ei kaikista!) tällaisesta sitten tutustuessa huomaa, ettei ole nähnyt oikein muuta maailmaa ja saanut perspektiiviä asioihin. 

Vierailija
37/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seikkailunhaluton. Minulle epäsopiva kumppani siis. 

Vierailija
38/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N43

Gotham Cityyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän