Työpaikkaongelma
Minulla on nyt ihan kiva työ ja viihdyn siinä, toisaalta kaipaan haastetta. Työssä on huono palkka, mutta vastapainoksi täysi oikeus etätyöhön ja kevyet työtehtävät eli selviydyn päivän työsuorituksesta reilusti alle työajan eikä työnantaja sitä sen kummemmin valvo, kunhan annetut hommat hoidan. Hoidan ne hyvin mutta nopeammin kuin on ajateltu.
Minua kosiskeltiin toiseen työpaikkaan. Palkka parempi, jäisi reilusti yli tonni nettona enemmän käteen. Tulisi tarpeeseen. Mutta sitten ei olisi enää kevyttä työtä, vain osa viikkoa etänä. Päivät kiireisempiä eikä jäisi nykyisen kaltaista luppoaikaa.
Vaihtaisitko?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaihda enää etätyöstä pois vaikka joku lupaisi tuplata palkan. Toimistolla oleminen ja ruuhkissa kulkeminen on aivan kammottavaa aikansa elänyttä paskaa.
Tämä painaa minulla paljon vaakakupissa, olen ehtinyt tottua ettei työpaikalla tarvitse käydä kuin ehkä kerran kuussa. Matka sinne ei ole pitkä, uudessa työssä olisi pidempi työmatka tosin omalla autolla.
ap
Tässähän sä jo vastasit omaan kysymykseesi.
Sen minkä saat enemmän palkkaa kulutat työmatkoihin ja auton kuluihin ym. Menetät myös luppoaikasi ja työmatkojen kanssa työpäivät vain vievät vielä enemmän aikaasi.
Vaihtaisin. Eikö työaika ole työn tekemistä varten? Vapaa-aika on sitä luppoaikaa.
Opiskele luppoajallasi ja hae johonkin vielä parempaan paikkaan.
Kaikkeen tottuu eli siihen kiireiseempäänkin varmaan jonkun ajan kuluttua suhtautuu ihan normaalina asiana. Kokeile ensin jonkun aikaa ja koeajan jälkeen, jos viihdyt siellä, muuta lähemmäs sitä uutta työtä, jos haluat säästää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen minkä saat enemmän palkkaa kulutat työmatkoihin ja auton kuluihin ym. Menetät myös luppoaikasi ja työmatkojen kanssa työpäivät vain vievät vielä enemmän aikaasi.
Tätäkin mietin. Autosta on kuluja jo nyt vaikka käytän sitä vähän. Luppoaika on kivaa mutta välillä tylsääkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin. Eikö työaika ole työn tekemistä varten? Vapaa-aika on sitä luppoaikaa.
On työn tekemistä varten mutta kun saan suoritukset tehtyä nopeammin kuin on mitoitettu. Siis tässä nykyisessä työssäni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen tottuu eli siihen kiireiseempäänkin varmaan jonkun ajan kuluttua suhtautuu ihan normaalina asiana. Kokeile ensin jonkun aikaa ja koeajan jälkeen, jos viihdyt siellä, muuta lähemmäs sitä uutta työtä, jos haluat säästää aikaa.
Muutto ei ole mahdollinen. Matka ei ole iso ongelma, se on kuitenkin vain 2 päivää viikossa. Olen oppinut omalla tavalla nauttimaan luppoajasta vaikka se joskus tuntuu tylsältä. Sen menetys kirvelisi eniten, mietin onko tonni kuussa lisää sen arvoista. Eli teen nyt 8 tunnin työt 5-6 tunnissa ja loppu on luppoaikaa. Rytmitän työt toki koko päivälle, pidän pitkät tauot välillä, selaan nettiä, katson ohjelmia jne. Työaika on virallisesti 7,5 tuntia. 6 tuntia on maksimi mitä saan menemään tehtäviini. Joskus on tehty 3 tunnissa.
ap
En saisi olla enää etätyössä 5 päivää viikossa. Työtahti kiristyisi, ei enää luppoaikaa työpäivän aikana. Mietin jaksaisinko, tämä kevyt työ on ollut välillä pahimman väsymyksen aikana pelastus. Minulla on auto, mutta todennäköisesti pystyisin luopumaan siitä 1-2 vuoden kuluessa jos jatkan nykyisessä työssäni. Uudessa työssä matkat menisi omalla autolla ja matka pidempi eli kolmena päivänä viikossa menisi työmatkoihin lähes 2 tuntia vuorokaudessa.
ap