Nyt tuli lihomisessa raja vastaan!
Olen ollut liikkumatta viimeiset 7kk, osittain kiireiden vuoksi mutta suurimmalta osin ihan vaan sen takia, että ei ole napannut. Nyt tuli vanhoja kuteita päälle vedellessä raja vastaan, ei hyvänen aika!
Pötsi on kuin plussapallolla ja posket kuin jouluomenalla, rasvaprosentti taitaa olla lähellä tahkojuustoa.
Nyt jumankauta tää loppuu: liikunta ja ruokavalion siistiminen. Tsemppiä saa toivottaa. Katsotaan saako keski-ikäinen tasapaksu martta vielä kroppansa takaisin!
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Sisulla vaan, kyllä se siitä!
Kiitos! Ja ottaa kyllä päähän, että on ihan itse päästänyt itsensä tähän jamaan
Kokemuksesta sanon että läskiä on kyllä helppo kerätä itseensä mutta aivan älyttömän vaikeaa saada pois.
Etenkin jos ikää yli 40v
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta sanon että läskiä on kyllä helppo kerätä itseensä mutta aivan älyttömän vaikeaa saada pois.
Etenkin jos ikää yli 40v
Tää on varmasti totta mutta ei auta kuin yrittää
t.ap
Paras laihdutuskeino on laittaa kaksi numeroa liian pienet farkut jalkan. Ei ruoka maistu.
Mä laihdutin onnistuneesti 29 kiloa ja painoindeksi pieneni 10 yksikköä normaalipainon alarajalle. Aloitin toissakesänä ja pudotuksessa meni aikaa reilu vuosi. Ruokavalio kuntoon, mieleistä liikuntaa ja riittävästi unta niin vointi paranee ja kilot putoaa siinä sivussa. Tiukat tai erikoiset kuurit eivät vie pitkälle vaan pitää aloittaa uusi elämäntapa, jota jaksaa sen jälkeen, kun on tavoitepainossa. Tsemppiä!
N39
Vierailija kirjoitti:
Mä laihdutin onnistuneesti 29 kiloa ja painoindeksi pieneni 10 yksikköä normaalipainon alarajalle. Aloitin toissakesänä ja pudotuksessa meni aikaa reilu vuosi. Ruokavalio kuntoon, mieleistä liikuntaa ja riittävästi unta niin vointi paranee ja kilot putoaa siinä sivussa. Tiukat tai erikoiset kuurit eivät vie pitkälle vaan pitää aloittaa uusi elämäntapa, jota jaksaa sen jälkeen, kun on tavoitepainossa. Tsemppiä!
N39
Kiitos! Olen ollut aina tosi liikkuvainen: salitreeniä, golfia, kävelyä, vaellusta, fillarointia mutta niin vaan ne viime kesänä jäi kun elämässä oli kaikenlaista hässäkkää. Olen kyllä syönytkin tosi surkeasti, vaikkakaan karkkia, suklaata ym. en edes syö. Paluu vanhoihin, hyviin tapoihin siis lähinnä pitää tehdä. Ja nukkua pitää enemmän.
t.ap
Ihan ku olisin itse kirjoittanut tän aloituksen! Ihan täysin samat mietteet täällä! T.toinen keski-ikäinen plussapallo
Vierailija kirjoitti:
Ihan ku olisin itse kirjoittanut tän aloituksen! Ihan täysin samat mietteet täällä! T.toinen keski-ikäinen plussapallo
Tsemppiä sinnekin! t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
Kiitos! Olen ollut aina tosi liikkuvainen: salitreeniä, golfia, kävelyä, vaellusta, fillarointia mutta niin vaan ne viime kesänä jäi kun elämässä oli kaikenlaista hässäkkää. Olen kyllä syönytkin tosi surkeasti, vaikkakaan karkkia, suklaata ym. en edes syö. Paluu vanhoihin, hyviin tapoihin siis lähinnä pitää tehdä. Ja nukkua pitää enemmän.
t.ap
Kuulostaa hyvältä lähtökohdalta tuo että tiedät ja osaat ne hyvät tavat ja rutiinit. Liikunta, ruoka ja lepo ovat siinä mielessä erottamaton kokonaisuus, että yhdellä osa-alueella onnistuminen edistää myös muita ja kun pääsee alkuun, homma etenee melkein itsestään. Yllätyin, kuinka helppoa laihtuminen oli, koska ne tavat joilla paino putosi tuntuivat niin hyviltä ja omilta ja kilojen kariseminen oli ikään kuin ylimääräinen bonus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
t.ap
Painon pudotuksessa ruokavalio vaikuttaa 70 % ja liikunta 30 %. Ilman liikuntaakin voi paino pudota, mutta liikkumalla voi syödä vähän enemmän, sillä esim. reipastahtinen kävely 10 000 askelta kuluttaa runsaat 200 kilokaloria.
Visioi itsesi kuumaksi beibeksi juoksemalla rannalla kuin Baywatchissa konsanaan. Ajattele, että sisälläsi asuu se hoikka ja sporttinen nainen. Läskit ovat vain kuorrutus päällä, jotka täytyy kuoria pois. Ne ovat hidaste ja este, ja niistä täytyy päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
t.ap
Jep, tämän tiedän mutta huomaan, että olen todella väsynyt kun en liiku. Eri tavalla väsynyt kuin treenatessa. Siitä saa kuitenkin sellaista buustia oloon, että haluan palata liikkumaan aktiivisesti
t.ap
Täällä kans yksi läskeihin kyllästynyt emäntä. Painoa pitäisi pudottaa vähintään 20 kiloa,mieluummin 25. Aloitin 16/8 pätkäpaaston noin kolme viikkoa sitten,paino ei ole pudonnut yhtään! Tosin ei se nyt ole noussutkaan. Aikeissa olisi aloittaa liikunta varovasti. Olin kolme kuukautta flunssassa niin en ole pystynyt kunnolla liikkumaan. Tsemppiä sinulle ja kaikille muille samassa tilanteessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
t.ap
Liikunnan merkitys itse laihduttamisessa on kuitenkin pieni eli laita ensin ruokavalio kuntoon. Paras ratkaisu on tietysti laittaa molemmat kuntoon, koska liikunnasta on hyötyä moneen muuhun asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Painon pudotuksessa ruokavalio vaikuttaa 70 % ja liikunta 30 %. Ilman liikuntaakin voi paino pudota, mutta liikkumalla voi syödä vähän enemmän, sillä esim. reipastahtinen kävely 10 000 askelta kuluttaa runsaat 200 kilokaloria.
Monilla homma kaatuu juurikin tuohon "ylimääräiseen syömiseen". Liikunnan aikaansaama kulutus on suhteellisen pieni, mutta sen jälkeen on kova nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans yksi läskeihin kyllästynyt emäntä. Painoa pitäisi pudottaa vähintään 20 kiloa,mieluummin 25. Aloitin 16/8 pätkäpaaston noin kolme viikkoa sitten,paino ei ole pudonnut yhtään! Tosin ei se nyt ole noussutkaan. Aikeissa olisi aloittaa liikunta varovasti. Olin kolme kuukautta flunssassa niin en ole pystynyt kunnolla liikkumaan. Tsemppiä sinulle ja kaikille muille samassa tilanteessa!
Hienoa, tsemppiä sinnekin! Ehkä tämä kevät vielä antaa enemmän virtaa tähän aloitukseen!
t.ap
Liukkailla säillä olikin mahdotonta liikuskella, koska kukaan ei hoitanut enää teitä.
Laihduttajat, ajatelkaa sitä päivää, kun jalat nousevat rappusia kevyesti ja etenette kuin tuuli vain. Kait teillä on tallessa hoikan tai siis normaalipainon ajan vaatteita? Farkut on hyvä kokeilla nyt ja laihdutuksen edistyessä ja yhtenä päivänä sujahtavat vaivatta päälle näyttäen hyvältä päällänne.
Tsemppiä teille kaikille! Minä itse olen hieman huono syömään, joten suuria ongelmia ei ole ollut painon suhteen. Paitsi teininä, kun piti olla vatsa kuopalla ja tiukat farkut. No, laihdutin viisi kg eli yhden koon verran ja iloisena riensin farkkukauppaan ostoksille. Olen pitkä ja myyjä totesi muutaman kokeilun jälkeen, että jos painaisit viisi kg enemmän, saisit tarpeeksi pitkät farkut, ääähhh. Löysin onneksi muualta sopivat.
Onpa taas hauska ketju. Lihavat kertoo keinoja painon lisääntymiseen.
Painon pudottamiseen kukaan ei halua tehdä mitään.
Sisulla vaan, kyllä se siitä!