Paljonko käytätte flunssassa Otrivinia?
Meiläkäisen flunssat on aina sellaisia "räkä lentää, silmät vuotaa, happi loppuu" ja käytän Otrivinia helpottamaan oloa, se auttaakin hyvin.
Siitä sanotaan että saisi käyttää 1-3 x päivässä.
Ymmärtääkseni jos sitä käyttää enemmän, sen teho lakkaa?
Muutamana flunssapäivänä olis kyllä tarpeen käyttää pari extra kertaa.
Käyttääkö kukaan enmmän kuin suositeltu ja onko ollut (huonoja) seurauksia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää flunssan aikana niin usein kuin on tarvis, eli sierain tukossa.Minä käytän ainakin.
Käytän Otrivin mentholia melkein joka ilta nukkumaan mennessäni, jos sierain on tukossa.Ja usein on.En voi sietää sitä ,jos en saa happea kunnolla nenän kautta.Se auttaa edelleen eikä ole mitään oireita tullut .Olen valmis ottamaan sen riskin,että saan nukuttua kunnolla.Olen myös huomannut,että se ehkäisee päänsärkyä ,joka tulee hapen puutteesta.
Onko sun kodissa hometta? Oletko lihava? Ei ole normaalia, että ei saa nenän kautta henkeä terveenä ollessaan.
Ei ole hometta, enkä ole lihava.Jostain syystä usein makuuasento toisella kyljellä saa toisen sieraimeni tukkoon.Varsinkin talviaikaan.Epäilen kuivaa huoneilmaa, joka johtuu lämmityskaudesta.Ei sen vaarallisempaa.
Lisäksi ne nenäsuihkeet ja tipat kuivattavat limakalvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hometta, enkä ole lihava.Jostain syystä usein makuuasento toisella kyljellä saa toisen sieraimeni tukkoon.Varsinkin talviaikaan.Epäilen kuivaa huoneilmaa, joka jo
No jos yhtenä tai kahtena päivänä käyttää vähän enemmän, ei taida pahemmin mitään ongelmia tulla.
mies sanoo et saa käyttää vaan kerranpäivässä muuten loppuu teho.
se siis kärvistelee nuhanenänä kun ei uskalla käyttää useammin :D
Otrivinia en oo ostanut koskaan. Nasolinilla saatan tukkoista nenä avata pari kertaa yhden flunssan aikana. Eli en juurikaan sairastele ja silloinkin se on nopea juttu. Ääkkiselleen arvailen että useamman päivän käyttö on huonompi asia kuin päivän-kahden yliannostus.
Vierailija kirjoitti:
Nuha lähtee niistämällä, ei lääkkeillä.
Ai limakalvoturvotus (tukossa olevat röörit) lähtee mielestäsi niistämällä?
En käyttäisi yli suosituksen koska tukkoisuus saattaa pahentua (etkä silloin tunnista kummasta se tukossa oleva nenä nyt enemmän johtuu, flunssasta vai liiallisesta avaavan suihkeen suihkimisesta.)
Mä alan nykyään melkein heti nuhan ja tukkoisuuden tullessa käyttämään myös kortisonisuihketta ettei tarttisi antibiootteja poskiontelontulehdukseen.
Ja otrivin on niin ihana apu varsinkin yöksi. Tukkoisella nenällä ei voi nukkua.
Suositus on että korkeintaan 3 kertaa suihketta mutta kyllä pahimpina päivinä oon ainakin itse joutunut laittamaan sen 4-5 kertaa. Joskus se tilanne vaan on niin paha.
Vesihöyry avaa vain hetkellisesti, nenä menee umpeen heti sen jälkeen.