Kokki-henkka kiljahti: Ei IKINÄ kylmää vettä kattilaan!
Mutta kuinkas nyt suu pannaan
Kommentit (38)
Missä kiljahti? En usko noin urpoksi.
Jos kyse on Alenista niin siinäpä ärsyttävin kokki ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Totta, ihme ruikuttaja jo ennen koronaa ja paheni sen aikana. Itki kun on vaikeaa ja samalla ostelee porscheja.
Missä linkki Alenin sanoneen noin? Jos ravintolat yleisesti käyttää lämmintä bisfenolivettä ruuanlaittoon niin en enää ikinä syö ravintolassa.
Lämmintä vettä toki saa muutenkin kuin hanasta. Itse usein keitän vedenkeittimellä esim. pastan keitinvedeksi tulevan veden. Vedenkeitin paljon nopeampi kuin laittaa iso kattila vettä liedelle kuumenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Salorassa.
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä vettä toki saa muutenkin kuin hanasta. Itse usein keitän vedenkeittimellä esim. pastan keitinvedeksi tulevan veden. Vedenkeitin paljon nopeampi kuin laittaa iso kattila vettä liedelle kuumenemaan.
Minäkin keitän veden aina ennakkoon.
Viileä vesi käy. Eivät kaikki mene kokin ohjeilla.
Vierailija kirjoitti:
Missä linkki Alenin sanoneen noin? Jos ravintolat yleisesti käyttää lämmintä bisfenolivettä ruuanlaittoon niin en enää ikinä syö ravintolassa.
No tietysti ne käyttää. Se on kaikki pois kaasusta/sähköstä. Ei pdä olla naiivi.
Missän nimessä ei lämmintä tai kuumaa vettä suoraan hanasta! Putket täynnä passaa ja lämmin vesi irrottaa sitä.
Keitän veden ja pakastan sen. Kätevä lämmittää mikrossa
En mä ruuanlaitossa kylmää vettä lisää mihinkään. Hanasta kylmää mutta lämmitän sen kattilassa.
Vierailija kirjoitti:
Väärin.
Ärsyttävin hirviö on Hans Väliliha
Kokkipohjalta tietää maailmasta kaiken, ihan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
No tietysti saa vedenkeittimelläkin, mutta että kokki parkuisi ettei koskaan kylmää vettä kattilaan... huh, miten ihmiset selvisi ennen vedenkeittimiä. Jota ei kaikilla ole vieläkään.
Täällä oli vuosia sitten kinaa kun moni sanoi käyttävänsä lämmintä hanavettä esim leipätaikinan tekemiseen. Ällöttävä ajatus.
Olisko ollut kokki-kari kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Keitän veden ja pakastan sen. Kätevä lämmittää mikrossa
Pilaat mikrolla veden rakenteen ja molekyylit. Myös keitto ja pakastus turhaa. Mitä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin.
Ärsyttävin hirviö on Hans Väliliha
Kokkipohjalta tietää maailmasta kaiken, ihan kaiken.
Kuka on Hans Väliliha??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salorassa.
Niin missä? Ei kai tässä teeveestä ollut kysymys? Vai pitääkö teevesikin keittää ennen kattilaan laittamista?
Putkimiehenä olen tietoinen lämpimän veden vaaroista. Kokit ei tiedä mistään mitään.