Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka vieneet jo 9kk vanhan lapsen päiväkotiin?

Vierailija
21.03.2024 |

Ei ole mahdollista jäädä kotiin yh:na yksin asuntolainaa maksavana kotihoidontuelle ja hoitolisälle.(ja kun kuitenkin kysytään missä isä, niin jäin ykskaks onnettomuuden myötä ns. leskeksi kesken raskauden, ei oltu aviossa taikka avoliitossa tarpeeksi kauan, lapsi sai isänsä perinnön kyllä, mutta vain hänellä siihen oikeus, tukiakaan ei luonnollisesti saa omistusasuntoon, joten minun on pakko viedä lapsi päiväkotiin.)

Lapsi on esikoinen ja tykkää muista lapsista ja ihmisistä tosi paljon, en vain ole jaksanut paljoa sosiaalista elämää viettää kun raskausaika oli niin henkisesti kuin fyysisesti rankka, että luulisi olevan sen suhteen lapselle päiväkoti hyväksi... mutta hoitopäivän pituudeksi tulee lähes 10h ja siihen vielä matkat päälle :( ei ole tukiverkkoa tai ketään tuttua jolle veisi hoitoon, eikä pääse phh:lle eikä saada lähempää työpaikkaani hoitopaikkaa... kaikki kivet ja kannot käännetty, mutta ei ole muita vaihtoehtoja!

Muita, jotka vieneet jo 9kk vanhan lapsen päiväkotiin, kokemuksia? 

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan sukulainen voi auttaa? Tai isän sukulainen?

Vierailija
2/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon ikäinen on pakko laittaa hoitoon niin päiväkoti on vihoviimeinen paikka. Perhepäivähoitajan etsisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuon ikäinen on pakko laittaa hoitoon niin päiväkoti on vihoviimeinen paikka. Perhepäivähoitajan etsisin.

Miten pääsee perhepäivähoitajalle, jos kunnan pph:lla on täyttä ja kuntakin tarjoaa vain päiväkotipaikkaa?  Ei ole tuttuja nämä asiat minulle, sori jos tyhmä kyssäri.

-eri

Vierailija
4/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa tilanteessa isän vanhempainvapaat siirry sinulle, jolloin lasta ei tarvitse vielä viedä hoitoon vaan saat vähän lisäaikaa.

Vierailija
5/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos heittäydyt työttömäksi ja olet työhaastatteluissa kovin outo ja laiskan oloinen?

Vierailija
6/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein ja oli suuri virhe, kun päiväkotiryhmä oli muutenkin tupaten täynnä ja lapsella alkoi ilmestymään mustelmia pään alueelle ja raapimisjälkiä, joita pk työntekijä ei osannut selittää. Toki 9kk ikäinen touhuu ja sattuu haavereita, mutta ei joka viikko pitäisi tulla poskipäihin ja otsaan jälkiä. 

Vierailija
7/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos haluaa tuhota lapsen elämän niin laittaa lapsen päiväkotiin. 

Vierailija
8/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, yli 20 v sitten. Sai korvakierteen joka johti putkitukseen, vuosia myöhemmin tärykalvon korjausleikkaukseen ja kuulonalenemaan. Olisin ennemmin työtön kuin veisin nykypäikkyyn. 

Vierailija
9/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 h + matkat on tuon ikäiselle todella paljon. Jos muuta vaihtoehtoa ei ole niin eihän sille mitään voi, mutta mitä jos vielä yrittäisit keksiä toisen ratkaisun? Kunnan kotipalvelusta voisi saada erityisen tuen tarpeella pariksi päiväksi viikossa apuja?

Vierailija
10/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsee perhepäivähoitajalle, jos kunnan pph:lla on täyttä ja kuntakin tarjoaa vain päiväkotipaikkaa?  Ei ole tuttuja nämä asiat minulle, sori jos tyhmä kyssäri.

-eri

Perhepäivähoitajia on myös yksityisiä. Sitten on myös hoitorinkejä joissa hoitaja vuorottelee kolmen perheen kotona.

Vierailija
11/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jaksako, vaan kuvitelkaa itsenne ap:n saappaisiin hetkeksi.

Vie vain hoitoon. Pienimmät on kaikkien lemmikkejä, hyvin he pärjää. Kiinnittäisin huomiota paikkaan: jos hoitajissa ei ole kovaa vaihtuvuutta, paikkaan voi luottaa.

Olen vienyt kaikki kolme lastani alle vuoden ikäisenä hoitoon. Vanhin kirjoittaa nyt ylioppilaaksi.

Vierailija
12/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, yli 20 v sitten. Sai korvakierteen joka johti putkitukseen, vuosia myöhemmin tärykalvon korjausleikkaukseen ja kuulonalenemaan. Olisin ennemmin työtön kuin veisin nykypäikkyyn. 

Mä en ole ollut päivääkään päiväkodissa, mutta kuulonalenema tuli korvakierteestä. Ap tekee niin kuin kokonaisuuden kannalta paras on.

Vierailija
13/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnön lisäksihän lapsi saa isänsä tuloihin perustuvaa lapsen eläkettä. Siis ikäänkuim "elatusmaksu". 

Se on tarkoitettu nimenomaan elämisen kuluihin. Ei säästöön. 

T. Toinen joka jäi vauvan kanssa yksin puolison kuoleman jälkeen

Vierailija
14/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie vain hoitoon. Pienimmät on kaikkien lemmikkejä, hyvin he pärjää. Kiinnittäisin huomiota paikkaan: jos hoitajissa ei ole kovaa vaihtuvuutta, paikkaan voi luottaa.

Olen vienyt kaikki kolme lastani alle vuoden ikäisenä hoitoon. Vanhin kirjoittaa nyt ylioppilaaksi.

Miten pitkiä päiviä he olivat hoidossa? Miten isot lapsiryhmät?

Vierailija
15/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan sukulainen voi auttaa? Tai isän sukulainen?

Miten? En ole ap, mutta vastaavassa tilanteessa ollut. Omat sukulaiset ja mieheni sukulaiset olivat kaikki töissä, tai niin vanhoja, ettei heistä ollut lastenhoitajaksi. Ja lähin sukulainen asui 170 km päässä.

Vierailija
16/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen päivähoidon taso on kaukana siitä mitä se oli 20 vuotta sitten.

Vierailija
17/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut lapsena korvakierre, tärykalvon korjaus ja kaikki herkut. Ihan teki päiväkoti hyvää minulle, sain kavereita. Kuulokin ihan hyvä.

Vierailija
18/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Perhepäivähoitajia on myös yksityisiä. Sitten on myös hoitorinkejä joissa hoitaja vuorottelee kolmen perheen kotona.

Yksityinen perhepäivähoitaja ei varmastikaan tee kymmentuntista työpäivää, puhumattakaan siitä että toiset perheet ottaisivat lasta ja hoitajaa omaan kotiinsa noin pitkiksi hoitopäiviksi.

Ystäväni käytti tällaista hoitorinkiä, joka toimi hyvin, mutta asiaa selviteltyämme havaitsimme, että tuo toimii vain niin kauan kuin hoitopäivät ovat todella maltillisia ja juuri virka-aikaan. Lapsemme meni päiväkotiin, missä kaikki meni hyvin. Hän oli toki vanhempi kuin ap:n lapsi.

Vierailija
19/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnön lisäksihän lapsi saa isänsä tuloihin perustuvaa lapsen eläkettä. Siis ikäänkuim "elatusmaksu". 

Se on tarkoitettu nimenomaan elämisen kuluihin. Ei säästöön. 

T. Toinen joka jäi vauvan kanssa yksin puolison kuoleman jälkeen

Harva pystyy jäämään kotiin, vaikka olisi ne toisen aikuisen tulotkin. Ei eläke toisen tuloja korvaa, on tosiaan kuin elatusmaksu. 

Vierailija
20/150 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vauva selviää siellä 12 pikkulapsen seassa mutta hyväksi se ei ole. Lemmikkinä olo ei riitä kun kertakaikkiaan ei ole käsiä ja syliä kaikille tarvitseville. Nykyään tilanne on entistä surkeampi.