viedäänkö vauvalahja jo sairaalaan?Mitä veis?
menen tänään katsomaan ystäväni vauvaa sairaalaan. Kuuluuko sinne jo viedä lahja vai vaan kukkia? Mikä olis kiva lahja? Vaatteita on paljon saanut jo etukäteen, mutta olisko joku mekko kiva tytölle? Vai viedäänkö lahja vasta kun mennään koko perhe katsomaan vauvaa kotiin? Entäs jos minua pyydetään kummiksi? Sitten uusi lahja?
Kommentit (6)
muuta perhettäsi, niin veisin viemiseksi jotakin pientä. Esim. tytölle vaaleanpunainen unikko tutti + tuttiketju ja äidille yksi iso ruusu ja pari suklaalevy.
Jos olette menossa koko perhe katsomaan vauvaa myöshemmin tämän kotiin niin sitten veisin suurempaa, esim. mekko tai joku kiva lelu.
Mutta tyhjin käsin en koskaan menisi sairaalaan katsomaan uutta vauvaa!
Mulle jäi hirveät traumat siitä, että kun oma esikoiseni syntyi, niin anoppi eli lapsen mummo ei tuonut yhtään mitään vauvalle eikä äidille, ei edes yhtä onnittelukorttia!
Jos olet menossa kohta myös kotiin vauvaa katsomaan, voisit viedä tuon lahjan vasta sinne. Ei siellä sairaalassa ole kovin kummoisia säilytyspaikkoja tavaroille, siksi ottaisin itse mieluummin kotiin. Jos kukat on ok, niin vie joku nätti kimppu tai vaikka yksi gerbera.
Jos käytännöllistä vaatelahjaa mietit, niin bodyt on olleet meillä suosittuja. Esim. 60cm jos ei ole syntyessään ihan jättivauva. Siihen vaikka jotkut pöksyt tai liivihame. Muuten ei meillä tullut ihan pienenä kamalasti noita mekkoja käytettyjä.
Kotiin sit se isompi paketti tai ne kukat, kun sieltä sairaalasta on tosi tympeä roudailla niitä kamoja kotiinpäin ja monet nakkas kukatkin vaan roskiin vaikka ihan uusia olivat.
Sairaalassa on hyvin aikaa kirjoitella sinne vauvan ekoista päivistä.
Esim joku ihan pienen vauvan vaate tai vaikka äidille suklaata. Kukkia ei ehkä kannata viedä koska niitä varmaan on saatu joko mieheltä tai isovanhemmilta..
Mutta toki ihan korttikin riittää. Pääasia että ilmaantuu paikalle kun on kutsuttu! :)
)Musta oli tosi kiva saada vauvalle vaatteita kun niille oli sitten jo heti käyttöä..) :)
Ristiäisiin on sitten erikseen lahja.